Mirabella76 Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #881 Del Skrevet 23. februar 2008 Grr ... der kom mensen. Jaja, 25 dagers syklus nå Håper du er heldigere, Mirabella! Så kjopt med mensen, og korte syklusar. Får jammen håpa eg er heldigare, ja! Og så kryssar eg fingrane for at du er heldigare neste prøveperiode, enn du var denne syklusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. februar 2008 #882 Del Skrevet 23. februar 2008 Så koselig å høre fra deg igjen! Ingen ting å si på innsatsen din i alle fall Håper det klaffer for dere. Som et lite ps - hvorfor synes folk det er så dumt med korte sykluser? :klø: Jeg har alltid hatt sykluser på 25-27 dager, noen ganger helt ned i 24, og jeg hadde ingen problemer med å bli gravid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #883 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Så koselig å høre fra deg igjen! Ingen ting å si på innsatsen din i alle fall Håper det klaffer for dere. Som et lite ps - hvorfor synes folk det er så dumt med korte sykluser? :klø: Jeg har alltid hatt sykluser på 25-27 dager, noen ganger helt ned i 24, og jeg hadde ingen problemer med å bli gravid.... Kjekt at du tittar innom! Grunnen til at det kan vera dumt med korte syklusar, er fleire grunnar. For det første er det sjanse for at egget ikkje får god nok tid på seg til å modnast før EL kjem, iallfall dersom EL kjem før dag 10-11 i syklusen. Eit anna problem mange sliter med, er for kort lutealfase. Då kjem mensen mindre enn ca 10 dagar etter EL, og det er ikkje bra. For då rekker ikkje eit evt befrukta egg å festa seg i livmora, før mensen kjem og "skyller" det ut. Men har du EL omtrent midt i syklusen, så skal det halda, sjølv om ein har ein så kort syklus som deg. Endret 23. februar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. februar 2008 #884 Del Skrevet 23. februar 2008 Aha.. Det har jeg aldri tenkt på... Vi hadde bare sex og håpa det skulle klaffe, vi. Og det var vi heldigvis så heldige at det gjorde. Men jeg tar det ikke som noen selvfølge, når jeg tenker over det, føler jeg meg utrolig priviligert... Når er det du får svar på blodprøvene da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 23. februar 2008 #885 Del Skrevet 23. februar 2008 Høyrest heilt vilt ut at dåke ikkje har fått resultatet av sædprøven enda! Det er jo berre nødt til å ha skjedd noko feil. Dei har sikkert rota den vekk, eller blanda den med andre sædprøvar - slik at dei ikkje lenger veit kva for ein prøve som er mannen din sin. Om det har skjedd noko slikt, så må dei iallfall seia det, og tilby mannen din å få tatt ein ny blodprøve! Det er jo heilt uholdbart at dåke skal måtta venta så lenge, uten å få vita noko som helst. Dustelegar! Jeg tror resepsjonsdamen hos GU er litt surrete. Jeg har ringt 3-4 ganger, og hver gang har legen nettopp vært på ferie, eller de har ikke fått hentet posten pga. ett eller annet osv. Denne gangen svarte hun ikke skikkelig på om de hadde fått sædprøven eller ikke, men hun skrev tydeligvis ned detaljene slik at hun kunne sjekke. Stod visst ingenting på dataskjermen hennes ... Ikke noe svar enda, og jeg ringte for fire dager siden. Jeg blir gal! Men nå har jeg i hvert fall fått bestilt ny GU-time, selv om hun var uvillig til dette (?!). Hun ville helst at vi skulle få resultatene våre først, for det var ikke sikkert at vi skulle tilbake til GU. Bra plan, hadde det ikke vært for at de **** resultatene aldri kommer!! Men det er såpass lang ventetid hos min GU (fikk time i slutten av april) at jeg måtte bestille. Så flott å høre at temperaturene dine stiger! Jeg krysser fingrene mine for deg denne prøveperioden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #886 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Aha.. Det har jeg aldri tenkt på... Vi hadde bare sex og håpa det skulle klaffe, vi. Og det var vi heldigvis så heldige at det gjorde. Men jeg tar det ikke som noen selvfølge, når jeg tenker over det, føler jeg meg utrolig priviligert... Når er det du får svar på blodprøvene da? Ja, dåke har vore veldig heldige! For det er mange med korte syklusar som sliter med dei problema eg nevnte over. Reknar med at svaret på blodprøven min er klart om ei vekes tid. Har tenkt å ringa og spørja etter resultatet, når det har gått iallfall ei veke. Endret 24. februar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #887 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Jeg tror resepsjonsdamen hos GU er litt surrete. Jeg har ringt 3-4 ganger, og hver gang har legen nettopp vært på ferie, eller de har ikke fått hentet posten pga. ett eller annet osv. Denne gangen svarte hun ikke skikkelig på om de hadde fått sædprøven eller ikke, men hun skrev tydeligvis ned detaljene slik at hun kunne sjekke. Stod visst ingenting på dataskjermen hennes ... Ikke noe svar enda, og jeg ringte for fire dager siden. Jeg blir gal! Men nå har jeg i hvert fall fått bestilt ny GU-time, selv om hun var uvillig til dette (?!). Hun ville helst at vi skulle få resultatene våre først, for det var ikke sikkert at vi skulle tilbake til GU. Bra plan, hadde det ikke vært for at de **** resultatene aldri kommer!! Men det er såpass lang ventetid hos min GU (fikk time i slutten av april) at jeg måtte bestille. Så flott å høre at temperaturene dine stiger! Jeg krysser fingrene mine for deg denne prøveperioden Uansett kva som er grunnen til at dåke ikkje har fått resultatet på sædprøven enda, så er det altfor dårlig!!! Går jo ikkje an å rota sånn, og at ingen har noko som helst peiling på kva som har skjedd med prøven. Trur eg hadde kjefta dei huden full, om det var kjæresten min sin sædprøve me aldri fekk svaret på! Veldig lurt av deg å bestilla ny GU-time! Ingen kan jo forventa at dåke berre skal gå og venta i all evighet på den der sædprøven som aldri dukkar opp. Spennande med temperaturen min for tida, ja. Dagens temp var lav, men den kan eg heldigvis ikkje ta i betraktning. Eg tempa nemlig etter berre 1 times søvn, fordi eg var i bursdagsfeiring til langt på natt. Morgondagen temp blir ganske avgjerande, så eg er utrulig spent på den. Endret 24. februar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 24. februar 2008 #888 Del Skrevet 24. februar 2008 Spennande med temperaturen min for tida, ja. Dagens temp var lav, men den kan eg heldigvis ikkje ta i betraktning. Eg tempa nemlig etter berre 1 times søvn, fordi eg var i bursdagsfeiring til langt på natt. Morgondagen temp blir ganske avgjerande, så eg er utrulig spent på den. Lykke til med morgendagens temp! Jeg krysser fingre og tær (går det an?) for deg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #889 Del Skrevet 24. februar 2008 Lykke til med morgendagens temp! Jeg krysser fingre og tær (går det an?) for deg ... Tusen takk for det! Ja, det går fint an å kryssa både fingrar og tær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. februar 2008 #890 Del Skrevet 24. februar 2008 Så bra at du er så positiv og at det virker lovende! :-D Krysser fingre, tær og eventuelle andre ting man kan krysse (skal be Fragle krysse fingre og tær for deg også ) for at tempen er fin i morgen også! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 24. februar 2008 #891 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei igjen Mirabella76 Akkurat kommet hjem fra deilig langhelg på fjellet og klar for ny dyst både med prøving (eller i 1. omgang mest legebesøk....) og jobb. Ser ut som du har hatt en fin helg med bursdagsfeiring og greier Så spennende med tempingen i morgen. Håper på bra resultat!!! Men det høres jo fryktelig rart ut at gynekologen ikke vil ta sædprøve av mannen! Jeg fikk jo beskjed om det på første utredningstime og har allerede levert "varene" Høres lurt ut å høre med de på Volvat ja! Lykke til med tempingen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. februar 2008 #892 Del Skrevet 25. februar 2008 Spennende med tempingen. Får håpe den holder seg høy og du faktisk har klart å bli gravid selv med alle problemene. Men enig i at det er greit å prøve å holde beina på jorda, er så utrolig skuffende å få negativ test/mensen når en virkelig har håpet. Når det gjelder graviditets symptomer så kjente jeg absolutt ingenting i begynnelsen. Jeg fikk jo to negative tester, så hadde god tid til å kjenne etter. Men merket ingenting før lenge etter jeg fikk positiv test. Men nå har jeg hatt veldig lite symptomer da... Smart å prøve Volvat hvis du ikke er fornøyd med den gynekologen du har. Er i hvert fall verdt et forsøk. Ha en fin dag, Mirabella. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. februar 2008 #893 Del Skrevet 25. februar 2008 Håper på høy temp. i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #894 Del Skrevet 25. februar 2008 Så bra at du er så positiv og at det virker lovende! :-D Krysser fingre, tær og eventuelle andre ting man kan krysse (skal be Fragle krysse fingre og tær for deg også ) for at tempen er fin i morgen også! :-D Takk for at du og lille Fragle kryssar alt dåke har for meg, men tempen min gjekk dessverre litt nedover igjen i dag. Merkar at eg ikkje er særlig optimistisk lenger - men eg nektar å gi opp håpet før mensen kjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #895 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hei igjen Mirabella76 Akkurat kommet hjem fra deilig langhelg på fjellet og klar for ny dyst både med prøving (eller i 1. omgang mest legebesøk....) og jobb. Ser ut som du har hatt en fin helg med bursdagsfeiring og greier Så spennende med tempingen i morgen. Håper på bra resultat!!! Men det høres jo fryktelig rart ut at gynekologen ikke vil ta sædprøve av mannen! Jeg fikk jo beskjed om det på første utredningstime og har allerede levert "varene" Høres lurt ut å høre med de på Volvat ja! Lykke til med tempingen!!! Så kjekt at du har hatt ei fin langhelg på fjellet! Lykke til med legebesøk og prøving! Helga var veldig fin den - eg koste meg! Eg var ufattelig spent på dagens temp, og må innrømma at eg vart kjempeskuffa då tempen var lavare igjen. Tempen min er ganske høg enda altså, så håpet er ikkje heilt ute. Men eg fryktar at dette er starten på ein jevnt synkande temp fram mot IKM. Kjipt isåfall, for eg var ganske optimistisk denne prøveperioden. Og så ønskte eg så sterkt å sleppa å begynna på pergo. Rart at gynekologen min nektar kjæresten min å ta sædprøve enda, ja. Men som sagt så kontaktar eg Volvat, dersom mensen dukkar opp denne syklusen også. Endret 25. februar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #896 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Spennende med tempingen. Får håpe den holder seg høy og du faktisk har klart å bli gravid selv med alle problemene. Men enig i at det er greit å prøve å holde beina på jorda, er så utrolig skuffende å få negativ test/mensen når en virkelig har håpet. Når det gjelder graviditets symptomer så kjente jeg absolutt ingenting i begynnelsen. Jeg fikk jo to negative tester, så hadde god tid til å kjenne etter. Men merket ingenting før lenge etter jeg fikk positiv test. Men nå har jeg hatt veldig lite symptomer da... Smart å prøve Volvat hvis du ikke er fornøyd med den gynekologen du har. Er i hvert fall verdt et forsøk. Ha en fin dag, Mirabella. Har prøvd å ikkje ha for store forhåpningar, men merkar at eg vart skikkelig skuffa over dagens temp. Dette var liksom vår siste sjanse til å klara det på eiga hand, før eg begynnar på pergo. Hadde så veldig lyst til at me skulle få det til uten hjelp! Men eg får heller prøva å tenka positivt på det at eg skal begynna på pergo, for det betyr jo at sjansen blir større for at eg skal klara å bli gravid. Eg trur nok det med symptom er veldig individuelt. Enkelte seier som deg, at dei ikkje kjente noko som helst før IKM - mens andre har massevis av symptom før den tid. Men godt å vita at det er mulig å vera gravid, uten å ha nokon symptom før IKM. For då er det fortsatt eit lite håp! Gynekologen min var ikkje like kjip sist gang eg var der, som første gangen. Men det er ikkje akkurat slik at eg likar henne. Eg kunne uansett ha tenkt meg ei ny vurdering av ein annan gynekolog, før å høyra om han/ho også meinar at eg har både PCO og endometriose. Og så har eg lyst til å be om at kjæresten min får tatt ein sædprøve no - slik at eg slepper å proppa i meg pergo, dersom det ikkje er nokon vits i det. Eg er nemlig litt bekymra for cysten eg har på venstre eggstokk, som har blitt større. Pergo kan jo føra til at cysten veks enda meir, og det synst eg er skummelt. Trur eg skal be om å få laparoskopi, som er ein kikkhullsoperasjon for å fjerna PCO-cystar i eggstokkane, større cystar og endometriosevev. Høyrest ut som ein litt skummel operasjon, sidan ein må liggja i narkose - men eg vil jo gjera kva eg kan, for å auka sjansane mine for å bli gravid. Endret 25. februar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. februar 2008 #897 Del Skrevet 25. februar 2008 Takk for at du og lille Fragle kryssar alt dåke har for meg, men tempen min gjekk dessverre litt nedover igjen i dag. Merkar at eg ikkje er særlig optimistisk lenger - men eg nektar å gi opp håpet før mensen kjem! Så kjedelig da Men alt håp er vel ikke ute? Dette har jeg lite peiling på... Vi fortsetter iallfall å krysse alt vi kan krysse for deg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #898 Del Skrevet 25. februar 2008 Håper på høy temp. i dag! Får håpa tempen stiger igjen i morgon, sidan den gjekk litt nedover i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #899 Del Skrevet 25. februar 2008 Så kjedelig da Men alt håp er vel ikke ute? Dette har jeg lite peiling på... Vi fortsetter iallfall å krysse alt vi kan krysse for deg! :-D Neida, alt håp er ikkje ute - det er berre litt mindre enn før. Så det er fint at du og Fragle fortsetter å kryssa alt dåke kan kryssa for meg, for kanskje det hjelper?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 25. februar 2008 #900 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg krysser fingrene for deg jeg også Skjønner godt at du vil bli gravid uten å bruke pergo. Det vil jeg også Masse masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå