Gå til innhold

Babyprosjektet vårt er i gang!

Mirabella76

Anbefalte innlegg

Vi fikk klaff i pp4 ;)

Så du skal ikke se helt svart på det... Men jeg skjønner jo godt at du er utålmodig og frustrert. Du kan jo si til gynekologen at dere har prøvd siden juni... Er jo ikke løgn det, du trenger jo ikke si at dere bare har hatt tre prøveperioder på den tida ;)

Lykke til!

:klemmer:

Eg ser ikkje heilt svart på det, berre nesten. :sjenert: Ingen tvil om at eg er både utålmodig og frustrert no! Hadde aldri trudd at noko skulle vera gale med meg, og at me skulle enda opp som slitarar. :( Det var det siste eg trengte, eg som alltid har ønskja meg stor familie, og ikkje fekk koma i gang med prøvinga før etter at eg var 30 år gammal. Men livet blir dessverre ikkje alltid slik ein ønskjer og håpar. :trist:

Eg kjem nok til å seia til gynekologen at me har prøvd lenger enn sidan juni. Då eg var der i oktober, sa eg jo at me hadde vore prøvarar i ca 1/2 år. Når eg skal tilbake no i slutten av januar, kjem eg til å seia at me har prøvd i nesten 1 år. Eg hatar å lyga, men akkurat i dette tilfellet velger eg å gjera eit unntak. Det er eine og åleine fordi eg ønskjer meg barn mest av alt i verden! Eg kan ikkje få eit bra liv uten å få bli mamma, så derfor velger eg å gjera det. Og så må eg jo også kunne ta i betraktning at eg har vore så uheldig å få ein skikkelig kjip gynekolog, og at eg uansett ville ha fått hjelp før, om eg hadde kome til ein hyggelig og meir forståelsesfull gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mirabella76,

Leser at du måler tempen og den går opp og ned. Da jeg var hos legen og fortalte at jeg måler tempen og da han påviste PCO sa han at for de som har PCO er det ikke noe vits å måle siden hormonene er i ubalanse.

Håper denne gangen gynekologen din skal ta deg på alvor. Hvis ikke så må du finne en privat gynekolg som tar deg på alvor :)

Masse lykke til i 2008 :klemmer:

Det stemmer at tempen min går litt opp og ned, og ofte svingar ein del frå dag til dag. Likevel ser eg absolutt poenget med å måla tempen, sjølv om eg sannsynligvis har PCO. For sjølv om tempane mine kan variera ein del frå dag til dag, så ser eg likevel heilt tydelig forskjell på tempane før og etter EL. Tempane før EL er på eit lavare nivå enn tempane etter EL. Og eg får alltid positiv EL-test ein eller to dagar i syklusen, så då veit eg når EL skjer (eller skulle ha skjedd). Lutealfasen min er alltid på nøyaktig 15 dagar, så tempinga gjer at eg også veit akkurat kva dag mensen kjem. Så eg synst absolutt at temping er nyttig, sjølv om eg sannsynlegvis har PCO.

Viss gynekologen min ikkje tar meg på alvor denne gangen, og gir meg hjelp, så skal eg finna ein annan gynekolog ja! Det einaste eg er redd for, er at det er lang ventetid, slik at det går enda fleire månader uten at det skjer noko som helst.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Får håpe du får begynne på pergo snart. Kjedelig når det tar sånn tid...

Synes det er litt kjedelig at kjæresten din er så negativ. Greit at det skal litt til for å klaffe, men man trenger jo ikke å ta sorgene på forskudd. Du blir jo i hvert fall ikke gravid uten at dere prøver.

Håper 2008 blir året ditt ja :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når kjæresten også er pessimistisk... Mannen min var superoptimist hele tida da vi prøvde, mens jeg var sikker på at jeg aldri kom til å få noe barn... :sjenert: Men hadde han også vært pessimist, hadde jeg kanskje blitt mer optimistisk? Ikke godt å si... Men det blir jo i alle fall ikke noe barn av å ikke prøve ;)

Får håpe du får den hjelpa du trenger snart! Er vel ikke lenge til du skal til den gynekologen nå? Var det ikke neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg titter innom igjen, jeg. Nå begynner det vel å nærme seg gynekologtime for deg? Får håpe at du får Pergotime, og at det gjør susen for deg. Selv venter jeg/vi på resultatene av annen gangs sædprøve for mannen. Når vi får de (bør være rett rundt hjørnet), skal jeg bestille time hos gynekologen igjen for samtale om resultatene og hva vi bør foreta oss videre. Får håpe gutten min blir med, selv om han ikke er like entusiastisk som jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Får håpe du får begynne på pergo snart. Kjedelig når det tar sånn tid...

Synes det er litt kjedelig at kjæresten din er så negativ. Greit at det skal litt til for å klaffe, men man trenger jo ikke å ta sorgene på forskudd. Du blir jo i hvert fall ikke gravid uten at dere prøver.

Håper 2008 blir året ditt ja :klem:

Eg håpar så veldig at eg får pergo, for denne prøvinga begynnar å bli temmelig slitsom. No vil eg berre bli gravid så fort som mulig!!!

Gjer det heller ikkje noko lettare, når kjæresten min er så negativ og pessimistisk i tillegg. Skulle ønskja at han klarte å halda optimismen oppe, når eg vart pessimistisk. Men sånn det er no, virkar det som om kjæresten min ikkje er noko særlig interessert i å prøva så hardt denne syklusen, for han trur ikkje at det er nokon vits i det uansett. :( Blir trist når han seier sånt, for eg ønskjer jo så sterkt at me skal klara å få det til, og aller helst på eiga hand!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig når kjæresten også er pessimistisk... Mannen min var superoptimist hele tida da vi prøvde, mens jeg var sikker på at jeg aldri kom til å få noe barn... :sjenert: Men hadde han også vært pessimist, hadde jeg kanskje blitt mer optimistisk? Ikke godt å si... Men det blir jo i alle fall ikke noe barn av å ikke prøve ;)

Får håpe du får den hjelpa du trenger snart! Er vel ikke lenge til du skal til den gynekologen nå? Var det ikke neste uke?

Heldig du, som hadde ein superoptimistisk mann i prøvetida! Det skulle gjerne eg hatt og, slik at eg klarte å halda oppe håpet og optimismen. Eg skal nok likevel klara å få kjæresten min med på å prøva ordentlig denne syklusen, sjølv om han ikkje trur det har noko for seg. ;) Håpar berre me rekker det, før han reiser på jobb i Nordsjøen igjen.

Eg skal ikkje til gynekolog før heilt i slutten av månaden, den 28. januar. Så det er nok litt meir enn ei veke til enda...

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg titter innom igjen, jeg. Nå begynner det vel å nærme seg gynekologtime for deg? Får håpe at du får Pergotime, og at det gjør susen for deg. Selv venter jeg/vi på resultatene av annen gangs sædprøve for mannen. Når vi får de (bør være rett rundt hjørnet), skal jeg bestille time hos gynekologen igjen for samtale om resultatene og hva vi bør foreta oss videre. Får håpe gutten min blir med, selv om han ikke er like entusiastisk som jeg!

Kjekt at du tittar innom dagboka mi, Harlekin! :)

Eg synst tida fram mot gynekologtimen sniglar seg av gårde. No har det snart gått 3 månader sidan eg var hos gynekologen forrige gang, men det følest som om det har gått eit heilt år sidan den tid! Heilt ufattelig kor seint tida går, når ein er utålmodig prøvar.

Kryssar fingrane for at resultatet av sædprøven mannen din har tatt, er bra! Det blir nok snart sædprøve på kjæresten min også, reknar eg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du synes tida går sakte sånn som det er nå...

Får håpe du snart slipper å vente lenger...

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du tittar innom dagboka mi, Harlekin! :)

Eg synst tida fram mot gynekologtimen sniglar seg av gårde. No har det snart gått 3 månader sidan eg var hos gynekologen forrige gang, men det følest som om det har gått eit heilt år sidan den tid! Heilt ufattelig kor seint tida går, når ein er utålmodig prøvar.

Kryssar fingrane for at resultatet av sædprøven mannen din har tatt, er bra! Det blir nok snart sædprøve på kjæresten min også, reknar eg med.

Ja, vi får håpe det! Men for å være ærlig har jeg ikke så mye tro på det - men det sier jeg ikke til gutten min! Jeg vet at han gjør dette for min skyld, han er mer en sånn "går det så går det"-type. Men jeg er glad for at jeg tok tak i dette nå, ikke ventet i ti år. Får håpe at kjæresten din "underkaster seg" sædprøve, da. Det er nok ikke noe gøy, men det er det ikke for oss kvinner heller. Alt i alt slipper mennene relativt billig unna på dette området.

Gleder meg til å høre oppdatering etter GU-timen din. Og gruer til å få svar på sædprøvene våre ... men det går da fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok overtalt mannen til å prøve ordentlig, bare å forføre han det :sexy::fnise:

28.januar skal jeg til ultralyd, og det føles så leeeenge til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste mer eller mindre hele dagboka di i går, den under generelle dagbøker. Ville bare ønske deg lykke til, håper det ordner seg for deg! Ser at du har hatt litt å stri med opp gjennom tiden. Må være slitsomt.

Ellers så vet jeg om en bra gynekolog i Bergen. Han jeg har gått til har tatt meg seriøst fra første dag. Han henviste meg til utredning lenge før det var gått ett år, og det bare fordi han så at jeg stresset. Han trode ikke at de ville finne noe, og det hadde han jo rett i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står frem som smugleser :sjenert:

Skjønner at det er frustrerende å ha konstatert pco og ha mann som jobber i nordsjøen når du er prøver. Gir ikke akkurat verdens beste odds. Høres ut som jenta27 har et tips om gynekolog som kanskje vil ta dine bekymringer litt mer på alvor! Håper snart du får den hjelpen du fortjener.

Lurer faktisk på om jeg snart skal be om utredning selv, ettersom jeg/vi har prøvd siden mars i fjor uten resultat. :tristbla: Det som har gjort at vi har holdt motet oppe, til tross for til nå 9 nedturer, er at vi har greid å få et barn sammen før. Den gangen gikk det i PP2, så da var vi jo kjempeheldige! Så jeg føler meg, tross alt, veldig priviligert!!!

Håper du får en fin helg, og krysser fingrene for at alt skal løse seg for deg veldig snart!

*krysse-fingrene-smilien som jeg ikke fant*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du synes tida går sakte sånn som det er nå...

Får håpe du snart slipper å vente lenger...

Ja, det håpar eg virkelig! Denne resultatlause prøvinga begynnar å bli slitsom. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe det! Men for å være ærlig har jeg ikke så mye tro på det - men det sier jeg ikke til gutten min! Jeg vet at han gjør dette for min skyld, han er mer en sånn "går det så går det"-type. Men jeg er glad for at jeg tok tak i dette nå, ikke ventet i ti år. Får håpe at kjæresten din "underkaster seg" sædprøve, da. Det er nok ikke noe gøy, men det er det ikke for oss kvinner heller. Alt i alt slipper mennene relativt billig unna på dette området.

Gleder meg til å høre oppdatering etter GU-timen din. Og gruer til å få svar på sædprøvene våre ... men det går da fremover!

Kvifor trur du at svaret på sædprøven til mannen din er dårlig? Viste prøven dårlig sædkvalitet forrige gang? Håpar iallfall du tar feil, og at prøven er heilt fin. :)

Trur nok eg skal klara å få overtalt kjæresten min til å ta ein sædprøve, sjølv om han ikkje er noko særlig begeistra for det. Det er virkelig sant at mennene slepper billig unna, i forhold til oss kvinner! Tenker fortsatt med skrekk på den fæle HSG-røntgenundersøkelsen eg måtte gjennom. :redd:

Lovar å koma med oppdatering etter gynekologbesøket. Gruar meg masse, for eg er så redd for at eg ikkje skal få den hjelpa eg vil ha!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok overtalt mannen til å prøve ordentlig, bare å forføre han det :sexy::fnise:

28.januar skal jeg til ultralyd, og det føles så leeeenge til!!

Tenkte å forføra kjæresten min i kveld, for no er mensen over for denne gang! :sjarmor:

Heldig du, som har noko positivt å sjå fram til den 28. januar! Den datoen gruar eg meg berre til, for gynekologen min er ikkje akkurat noko hyggelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kvifor trur du at svaret på sædprøven til mannen din er dårlig? Viste prøven dårlig sædkvalitet forrige gang? Håpar iallfall du tar feil, og at prøven er heilt fin. :)

Trur nok eg skal klara å få overtalt kjæresten min til å ta ein sædprøve, sjølv om han ikkje er noko særlig begeistra for det. Det er virkelig sant at mennene slepper billig unna, i forhold til oss kvinner! Tenker fortsatt med skrekk på den fæle HDG-røntgenundersøkelsen eg måtte gjennom. :redd:

Lovar å koma med oppdatering etter gynekologbesøket. Gruar meg masse, for eg er så redd for at eg ikkje skal få den hjelpa eg vil ha!

Heisann. Ja, den viste dårlig kvalitet sist gang. Det er visst sånn at dersom resultatet blir dårlig bør man ta en ny 3 måneder etter, fordi f.eks. sykdommer kan ha en innvirkning på resultatet av prøven. Så jeg kan jo håpe, men jeg prøver å være realistisk (men ikke pessimistisk). Jeg er så lei av denne følelsesmessige berg-og-dalbanen som prøving er!

Tok prøven uken før jul, så nå tror jeg resultatet er like om hjørnet. Ser frem til at den kommer, for da kan jeg i hvert fall bestille ny time hos GU for oss begge, så vi kan få rede på hva vi skal gjøre videre. Jeg vil ikke plage mannen min for mye med dette, for han har veldig mye stress og slit på jobben for tiden. Stakkars!

Jeg må nok ta ansvar for dette selv. Bare han kan gi meg en tipp-topp sædcelle eller to, så skal det gå!

Lykke, lykke til hos GU! Jeg tror at du vil får hjelp, og husk å stå på krava. Vi kvinner har lett for å være litt for forsiktig med å kreve enkelte ting, men i en sånn sak som dette må du bare la det stå til, så blir nok resultatet bra. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste mer eller mindre hele dagboka di i går, den under generelle dagbøker. Ville bare ønske deg lykke til, håper det ordner seg for deg! Ser at du har hatt litt å stri med opp gjennom tiden. Må være slitsomt.

Ellers så vet jeg om en bra gynekolog i Bergen. Han jeg har gått til har tatt meg seriøst fra første dag. Han henviste meg til utredning lenge før det var gått ett år, og det bare fordi han så at jeg stresset. Han trode ikke at de ville finne noe, og det hadde han jo rett i da.

Imponerande at du leste omtrent heile dagboka mi, i løpet av ein dag! :klappe: Det er veldig kjekt at det er så mange som leser dagbøkene mine her inne!

Eg har hatt litt av kvart å stri med opp gjennom tida, ja. Så no synst eg virkelig at eg fortener å få ein liten spire i magen min!

Så flott at du veit om ein bra gynekolog i Bergen! :-D Det er akkurat det eg treng no! Kan du senda meg ei PM med navnet på denne gynekologen? Då hadde eg blitt veldig glad. :)

Sender deg ein stor :klemmer: , og ønskjer deg og mannen din masse lykke til vidare med babylaginga! Håpar virkelig at prøverør gjer susen for dåke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å forføra kjæresten min i kveld, for no er mensen over for denne gang! :sjarmor:

Heldig du, som har noko positivt å sjå fram til den 28. januar! Den datoen gruar eg meg berre til, for gynekologen min er ikkje akkurat noko hyggelig...

Ooooh :sexy::humpe::sengekos: Forfør ivei ;)

Ah... kjedelig da... Krysser fingrene for deg, for at du får utredning! :)

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at mannfolka slipper billig unna ja - sædprøve er bare barnemat ift alt som vi kvinner må igjennom.

Lykke til med forføring av mannen i kveld da :)

Og kanskje du får deg en ny gynekolog?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...