Gå til innhold

Hvor er logikken og rettferdigheten hos UDI?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lurifax

En kvinnelig Iransk asylsøker som er lesbisk risikerer å få avslag på asylsøknaden sin, selv om det er alment kjent at homofili straffes med døden i Iran.

VG artikkel:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=40781

Samtidig ønsker norske myndigheter velkommen allverdens terrorister (Krekar), flykaprere (Sohaila Andrawes) osv. De som har flere menneskeliv på samvittigheten kan komme å nyte godt av våre goder og grenseløse naivitet - mens en enslig kvinne som tilfeldigvis er lesbisk - og som risikerer å miste livet for det - de vil altså norske myndigheter kaste ut.

Jeg bare spør: Hvor er logikken? Og hvor er rettferdigheten i dette?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen logikk eller rettferdighet. Alt er bare et spill for å få flere stemmer.

Politikerne har hjernevaska seg selv og hele befolkningen.

Tipper folket tar til fornuft til slutt og stemmer FrP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

At ikke du Ola snart skjønner at du gjør partiet ditt en bjørnetjeneste???

Hvis jeg noen gang hadde vært i tvil om jeg skulle stemt på Frp, hadde du fjernet enhver tvil og gjort at jeg ble værende i det partiet jeg har stemt på de siste 15 år, som ikke er Frp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare disse partiene som ønsker Krekar og Sohaila Andrawes velkommen!

Og de fleste brukerne på Kvinneguiden ( les: SVGuiden)!

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Det går an å tenke selv!

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Politikerne har hjernevaska seg selv og hele befolkningen.

Tipper folket tar til fornuft til slutt og stemmer FrP!

Eh... - er det bare meg, eller er det en liten indre motsetning mellom de to vakkert formulerte setningene til vår etisk uavhengige og partipolitisk uansvarlige venn her..?

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cruella

Den var god, Trøffelhelten!

:hoho:

Ola, mitt parti er Høyre.

Forstår ikke helt at ditt parti er Frp, for selv om jeg aldri kunne tenkt meg og stemt på det partiet, går du langt til høyre for hva ditt parti forfekter. Du høres mer ut som en Hvit Valgallianse-fyr.

Det var ikke kun på bakgrunn av innlegget ditt i denne tråden som fikk meg til å være så krass, jeg har lest en del av alt det andre mølet du har kommet med. Tror det er flere som er enige med meg, for du har vel rekord i å få antall innlegg slettet....

Nå risikerer jeg vel å bli slettet selv for mine uttalelser, men den sjansen tar jeg. Håper du rekker å lese det før det forsvinner...

Lisa-Beth

(Dessverre kan jeg ikke sitere eller vise til de innleggene dine som var bare så fremmedfiendtlige, for de er jo sletta av moderator for lengst av nettopp denne grunn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Terrorister og flykaprere blir vel ikke ønsket velkommen per se, men de har litt problemer med å kvitte seg med folk som har kommet seg inn på vanlig måte og fått opphold, og så slengte ulven fårepelsen...

Det er veldig lettvint å brøle om enkeltskjebner, men prøv å huske at de folkevalgtes oppgave er å lage et generelt system, og ikke bruke dagene sine på å være snille eller slemme til enkelmennesker. Generelle systemer blir aldri perfekte, og må kontinuerlig tilpasses situasjonen i samfunnet osv. Litt svinn må man regne med, enten ved at systemet er altfor stramt (kaster ut folk som burde få bli) eller for slappt (slipper inn pakistansk middelklasse som er blitt kristne for anledningen). Det er vanskelig alltid å finne perfekt sti, selv om det er hva man streber etter.

For øvrig reagerte jeg selv på "folk flest i iran får leve ut seg selv i det offentlige rom" og den stakkars lespa ikke får lov til det (fremstilt som om hun er den eneste). Siden når får folk gjøre hva de vil i det offentlige rom i Iran? Skulle gjerne hjulpet, men det er nok ikke plass å flytte alle som blir undertrykket hit til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifax

Gjest skrev:

Terrorister og flykaprere blir vel ikke ønsket velkommen per se, men de har litt problemer med å kvitte seg med folk som har kommet seg inn på vanlig måte og fått opphold, og så slengte ulven fårepelsen...  

Enig med deg Gjest. Jeg tror det er noe av problemet her. Men det er så urettferdig at de som klarer å enten grine seg til eller å smiske/lyve seg til opphold får bli, og de som faktisk er ærlige må ut. Jeg lurer på en ting her; Da det var snakk om tidligere i høst at kanskje Krekar kunne bli utlevert til USA, så sa Kristin Halvorsen at det kunne vi ikke gjøre, for USA har dødsstraff. Vel, alle vet at det er dødsstraff i Iran for både det ene og det andre, og noe frihet og demokrati er det jo langt fra snakk om. Hvor er nå protestene fra SV og andre som har gjort det til sin hobby nr. 1 å hate USA for enhver pris? Hvorfor protesterer de ikke mot dette også?

For mer informasjon om situasjonen i Iran, se:

http://www.mehr.org/ For menneskerettighetsituasjonen

http://www.iran-daneshjoo.org/ For siste nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...