Gå til innhold

Føler at han ikke stoler på meg lengre...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest klingeling

Jeg er gift, på niende året. Vi har vært sammen i tolv år og har to flotte barn sammen. Men det er vel sånn som det er med alle ekteskap, før eller siden glir den intense forelskelsen over. Ja da, jeg var forberedt på det. Men jeg var ikke forberedt på den ufattelig likegyldigheten som snek seg inn, ihvertfall fra han side. Jeg har prøvd å bryte ut av de uendelige kjedelige rutinene, prøvd å finne på romantiske ting. Men jeg har aldri fått noen respons hos ham. Han vil ikke gå ut å spise. Han vil ikke ha barnevakt. Han vil at hver eneste kveld skal tilbringes foran TV'n, og helst med sport og en øl. Sex-livet vårt har også blitt rutine. En gang i uken, alltid på lørdager og alltid i senga før vi legger oss.

Ja, ja....Så har jeg levd ved siden av ham og slitt med all likegyldigheten hans, følt meg som en del av hans faste rutine og en slvfølgelighet i lviet hans. Og så hender det da at tankene løper litt løpsk, at jeg lar meg fascinere og drømmer litt om andre menn. Og så en dag dumper det bare ned en ufattelig heftig forelskelse. Jeg lever den selvfølgelig ikke ut, jeg bare har den i meg, gleder meg til hver gang jeg treffer mr. X, og føler plutselig at jeg lever bittelitt igjen.

Og så en dag fortalte jeg til mannen min hvordan jeg hadde det, at jeg hadde tanker om andre menn, men jeg sa ikke noe om den ene som jeg er så forelsket i. Det ble huskestue.... Han sa at han ALDRI fantaserte om andre kvinner, for jeg var jo den ene perfekte kvinnen i hans liv. Og jeg så at han var uendelig dypt såret.

Og nå føler jeg sterkt at han ikke stoler på meg lengre. Jeg oppdager at han sjekker mailen min, at han tråler loggen for å se hvor jeg surfer på nettet, og det verste er at han blir kjempestressa hver gang han vet at jeg er mer eller mindre alene med en annen mann. F.eks, hvis jeg tar eldstemann med på kino sammen med vennen hennes og pappaen til vennnen, så sender han garantert en kjærlighets SMS (det gjør han aldri hvis jeg er ute med en venninne). Jeg er for tiden i redusert jobb, og hvis han vet at jeg har besøk av en kamerat når jeg er hjemme, så ringer han alltid. Det gjorde han aldri før.

Og jeg blir sprø...Jeg føler at han plutselig markerer revir, og at han føler seg ekstremt truet av alle andre menn rundt meg. Jeg jobber på et sted med overveiende mannlige kollegaer, og hvis det er jobbmiddag, ..ja så sørger han alltid for at vi har sex like før...Jeg syns dette er blitt veldig påfallende, og jeg har prøvd å snakke med han om det, men han vil jo ikke snakke...Han har aldri villet snakke om problemer. Og nå vet jeg ikke lenger hvordan jeg skal få ting på rett kjøl igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg skjønner at du kan føle at han bare markere sitt revir. Særlig hvis han ikke har vært oppmerksom tidligere. Men jeg skjønner også ham veldig godt! Han prøver jo faktisk å vinne deg tilbake! Og at han ikke stoler på deg etter at du fortalte ham om dine følelser, syns jeg er helt naturlig. Ikke ment som kritikk av deg, altså, men du har jo på en måte satt tanken i hodet på ham...

For at han skal kunne stole på deg igjen, må du først ta et oppgjør med deg selv og bestemme deg om du vil være i forholdet og satse videre på det. Og deretter må du fortelle ham at det er han du vil være sammen med, og at han ikke har noe å frykte.

Og hvis du ikke er sikker på hva du vil, så har han jo ganske god grunn til å være bekymret, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert redd for å miste deg. Synd at han ikke tar det som et spark bak og får litt fart i romantikken igjen! Du kan ikke snu dette til noe positivt, da? Nå er han kanskje villig til å gjøre en ekstra innsats for å få igang samlivet deres igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En ting kan jeg i hvertfall trøste deg med; :enig:

Din mann har også fantasier om andre kvinner!!!!!!!!!!! Trolig MERE enn deg! Noe annet er løgn! (kjærlighets-løgner) :blunke: Så ikke ha så veldig dårlig samvittighet for dette du.............

MEN, personlig tror jeg det var en feil å "betro deg" til han, for menn flest er ganske sårbare på dette punktet!

Han får nok tilliten igjen etterhvert, når han ser at det kun blir med tankene, og at du ikke foretar deg noe drastisk.

Bare slapp av - - dette er slikt som skjer i et 12-årig ekteskap!

Tror ikke det går så mye på redselen for å miste deg, for han ser jo at han IKKE gjør det, så han er sikkert veldig trygg på deg, siden han ikke ser ut til å "trå til" litt på kjærlighetens alter!!!!!!!!!! - - Noe han BURDE! :sjarmor:

Det går nok heller på STOLTHETEN hans LØS! :briller:

lYKKE TIL DA.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...