Gå til innhold

Den nye kvinnekanalen

Lurvina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke behov for en slik kanal. Hvorfor trenger kvinner en egen kanal? Ser alle kvinner på det samme? Må vi skånes for dokumentarer og nyheter?

Jeg synes egentlig det er litt trist at TVNorge får det til å høres ut som at alle kvinner kun er opptatt av "sladder, sjokolade, smykker, kjoler, livet, har dype samtaler om barna, SFO, mat, interiør, kaffe latte, prolaps, filmer, naboen, slanking, Toscana, shopping, Brad Pitt og mensen, sa kanalsjef Nina Lorgen Flemmen".

Det blir litt for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: OK, jeg kunne gjerne hatt en (dyp) samtale om naboen, men en (dyp) samtale om kaffe latte tror jeg faktisk at jeg ikke er i stand til å føre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, ikke noe av de temaene som kanalsjefen ramset opp er noe typiske diskusjons-temaer som jeg diskuterer med venninner hver gang vi møtes. Synes kanalen er imot sin hensikt, altså jeg synes vi blir fremstilt som noen brødhuer som har kun det nære og kjære som interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, lurer på hvor mange episoder med Glamour de kommer til å sende hver dag... 10?

Endret av Drua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter med å se hva de sender før jeg dommer de.

Men det kan bli interessant. Som på alle kanaler så er det ikke sikkert at alt er like interessant. Jeg ser ikke på TV3 24 timer i døgnet selv om de viser Oprah og Dr Phil osv.

Så det blir sikkert noen interessante serier og filmer, men tviler på at alt de viser vil interessere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er litt trist at TVNorge får det til å høres ut som at alle kvinner kun er opptatt av "sladder, sjokolade, smykker, kjoler, livet, har dype samtaler om barna, SFO, mat, interiør, kaffe latte, prolaps, filmer, naboen, slanking, Toscana, shopping, Brad Pitt og mensen, sa kanalsjef Nina Lorgen Flemmen".

Det blir litt for dumt.

Enig, det høres ut som en ufattelig kjip og klissete kanal. Jeg vil ha meg frabedt programmer om mensen, Brad Pitt, SFO og kaffe latte! Og hvorfor skal noen lage programmer om naboen min? :vetikke: Om kanalen faktisk starter opp, vil jeg nok zappe kjapt forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vet, ikke noe av de temaene som kanalsjefen ramset opp er noe typiske diskusjons-temaer som jeg diskuterer med venninner hver gang vi møtes. Synes kanalen er imot sin hensikt, altså jeg synes vi blir fremstilt som noen brødhuer som har kun det nære og kjære som interesser.

Enig, og jeg tror ikke de temaene som er nevnt i kanalprofilen er noe man kan, gidder eller har interesse av å diskutere videre med venner heller. Overflatisk, uviktig og uinteressant. Dessuten finnes det jo mange slike programmer på dagens tv-kanaler allerede, jeg synes det er feil å si at tv i dag er rettet mot menn. Det eneste færre kvinner ser på er kanskje sport/fotball. Og herregud - de fleste blir vel såpass mettet av interiør, oppussing av hus og folk og jenteserier at jeg ikke helt klarer å se viktigheten av et enda større tilbud.

Dessuten, hva liker man å se på tv? Dokumentarer, nyheter, bra serier av og til (men de kjøper vi på DVD), kulturprogrammer av ulikt kaliber... og mange kvinner ser også krim-, politi- og actionserier med glede.

Jeg hadde en slik husmorkanal da jeg hadde kabeltv en gang for flere år siden, og kan ikke akkurat si at det appelerte til meg, annet enn som ufrivillig humor og kitsch. Men det store spørsmålet er vel egentlig om Handy Hunks vil være endel av programtilbudet på Fem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Den kanalen kommer jeg ikke til å se på tror jeg.

Jeg er mer opptatt av en god britisk krim, dokumentarer, naturprogrammer o.l. jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe om den egentlig for å være ærlig. Hvorfor skal vi kvinner liksom ha "spesialbehandling". Synes det er mer en nok kliss på tv fra før. Det siste jeg vil se mer på er programmer om diverse velværeprodukter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en "husmorkanal" og er ment som et motstykke til rene sportskanaler. Tipper de vil få flest seere på formidagen. Samme folka som glaner på det håpløse programmet til Pia H *fordommer* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Veronica Mars

Jeg synes sjokolade er fint jeg da. ;)

Ellers virker det som deler av det kunne vært svært interessant for fjortiser, står det ikke mye om Brad Pitt, shopping og mensen i TOPP og lignende blader?

Men jeg vil også vente med å dømme til kanalen faktisk kommer, det kan jo hende at det kommer noen bra serier og slikt. Som med alle andre kanaler er det sannsynligvis veldig lite av tilbudet jeg liker, men jeg kan jo se på det som er bra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster mye penger å starte en TV-kanal og de beste seriene koster også mye penger. De kommer til å kjøpe halvpopulære/dårlige serier, men kan selvfølgelig ha flaks og komme over noe spiselig. I tillegg tipper jeg de vil ha noe egenprodusert som halvfinansieres ved hjelp av SMS og innringing. Et legeprogram for eksempel.

De kommer også til å sende "onsdagsfilmen", siden denne var sterkt savnet på TVNorge (Lost overtok).

Mye negativt fra meg, men har sett mange slike tullekanaler dukke opp i den siste tiden ;) Og flere blir det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noe verre med en egen kvinnekanal, enn med feks kvinneblader. Samtidig kjenner jeg meg ikke akkurat som en del av målgruppa for kanalen, selv om jeg er kvinne.

Men går utifra at de har sjekket hva kvinner ser på, før de bruker penger på å starte en slik kanal. Det er jo mye samme temaene man ser i kvinneblader, og de selger jo godt de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg lar disse sitatene oppsummere min mening om saken:

Det er selvsagt flott at kvinner lager TV for kvinner. Men da må man ta kvinnene på alvor og ikke behandle dem som små stereotype Barbie-dukker.

Vi er mødre og yrkesaktive samtidig som vi er fullstendig fungerende tenkende mennesker som skjønner idiotien i å diskutere sjokolade i ett minutt og slanking i det neste. Vi har fått nok av å ikke bli tatt seriøst av ukeblader og reklamebransjen.

Greit nok at mange kvinner er interessert i det TvNorge nevner, men jeg tror det ved å være massevis av dameblader og dametv med tanketomt innhold, blir lett å tro at alle kvinner interesserer seg for dette, og kun det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar disse sitatene oppsummere min mening om saken:

Det er selvsagt flott at kvinner lager TV for kvinner. Men da må man ta kvinnene på alvor og ikke behandle dem som små stereotype Barbie-dukker.

Vi er mødre og yrkesaktive samtidig som vi er fullstendig fungerende tenkende mennesker som skjønner idiotien i å diskutere sjokolade i ett minutt og slanking i det neste. Vi har fått nok av å ikke bli tatt seriøst av ukeblader og reklamebransjen.

Greit nok at mange kvinner er interessert i det TvNorge nevner, men jeg tror det ved å være massevis av dameblader og dametv med tanketomt innhold, blir lett å tro at alle kvinner interesserer seg for dette, og kun det.

Ja det er det som er faren med dette, kjenner jeg er lei av folk som blir overrasket over at jeg ikke liker den og den fjortisserien, eller en eller annen fløtepus som er på forsiden av et eller annet glossy dameblad fordi jeg er et hunnkjønn :sur:

Like før jeg begynner å ta på meg et par rødstrømper her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...