Gå til innhold

Har fjernet mandlene i dag.....

Fremhevede innlegg

Gjest Tabby
Skrevet

Fastlegen min sendte henvisning til sykehuset her, og så fikk jeg først ett brev om at de hadde fått henvisningen og ville se på det. Men jeg ble ikke prioritert.

Så en halvannen ukes tid senere fikk jeg brev om at jeg skal til spesialisten den 2. juli. Er forberedt på å krangle om jeg må det... Jeg orker ikke mer unødvendig sykefravær på jobben. Med 2 barn som også blir syke innimellom blir det mye. Og de fleste jeg har hørt om er friske nesten hele tiden etter en slik operasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok mandlene for 7 år siden da jeg var 22. Jeg måtte ikke krangle meg til noe som helst, en kikk hos øre - nese - hals og han sendte henvisning. Tok de et par uker etterpå. Var sinnsykt vondt i nesten 3 uker, men ble jo gradvis bedre. Jeg fikk også voltaren som jeg skulle kombinere med paracet. Voltaren er betennelsesdempende, det er derfor det gis ut. Jeg har ingen problemer med det.

Jeg har ikke blitt spesielt bedre etterpå da, har riktignok ikke hatt så mye vondt i halsen etterpå men er stadig forkjølet og har bihulebetennelser rett som det er. Blir deppa av det.

Skrevet

Nå har det gått 4 dager siden jeg opererte dem ut, og jeg håper ikke smertene blir verre...får ikke til å spise i det hele tatt, klarer såvidt å få i meg drikke....Jeg bare håper at dette er verdt det....

Skrevet

Bare hold ut, det blir bedre og eg kan nesten love deg at det er verd det. Eg tenker nå i ettertid at eg tror ikke eg hadde gjort det om igjen liksom, husker ennå hvor forferdelig det var.

Men bare hold ut, eg tror nok du er over det verste nå:)

Masse masse masse god bedring

Skrevet

Takk for det...men jeg får ikke i meg mat!!! Å spise gjør det bare ti ganger verre...klarer såvidt å få i meg vann....noen forslag???

Gjest Tabby
Skrevet

Ispinner, eplemost. Ting som kan renne ned og som inneholder litt salt...

Jeg fikk ett tips av en sykepleier en gang: Når barna har feber og har vanskelig for å få i seg næring, ta 50/50 med eplemost og farris og rør godt.

I farrisen er det såpass mye salt at det binder væsken til kroppen og eplemosten inneholder næringsstoffer. Mye, mye bedre enn å ikke få i seg noe. Så dette må jo kunne passe for deg også?

Gjest Gjest
Skrevet

jeg spiste gele, spiste tonnevis med is og drakk vann.

Prøvde med litt suppe like etter jeg hadde tatt nye smertestillende og de begynte å virke..da prøvde jeg også å drikke noe med smak i.

Det blir bedre, hold ut!

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg spiste bare barnemat! Det gikk med store mengder fruktpureer! Og pass på å legge måltidene inn når smertestillende funker best! Jeg spiste som oftest rundt en time etter pillene og bare da...

(hvordan i alle dager klarer du å svelge pillene?? :overrasket: jeg brukte bare stikkpiller da jeg slet med å svelge den lille p-pilla...)

Skrevet (endret)

God bedring. :klem:

Husker jeg fjernet mandlene og polyppene (falske mandler) da jeg var liten. Glemmer aldri at jeg fikk Den Lille Havfruen på vhs-kassett. :ler: Spiste store mengder is, men jeg var mye dårlig rett etter.

Håper det blir mindre vondt snart, det er ikke noe godt. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Jeg tvinger i meg pillene...Har funnet ut at en kombinasjon av 2 ibux, 2 pinex forte og 1 voltaren funker best for meg. har snakket med min mor som er sykepleier og fått det godkjet. I dag kan jeg ikke snakke...og det er 5 dager siden....har spist 1 beger med yoghurt på 3 dager, så jeg begynner å bli litt skrantete...

Takk for klemmer!!!!

• 4 uker senere...
Gjest Tabby
Skrevet

Hvor lenge etterpå hadde du vondt? Og hvor lenge "måtte" du ha noen sammen med deg?

Jeg var inne for min vurderingstime 2. juli. Det tok bare 3 minutter før jeg fikk beskjed om at de ville ta mandlene mine :overrasket:. Ble nesten nedtur, for jeg hadde jo alle argumentene klare. :ler:

Jeg fikk beskjed om at det antagelig ikke ble før til høsten pga sommerferie og sånt. Men det er jo greit det. Passer best i forhold til jobb i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...