Daiquiry Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Og nå ligger jeg på et hotell rom i Trondheim alene og kjeder meg og har det vondt!!! Trenger litt omtanke og TLC....
Daiquiry Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 Takk for det!!!! liker å få klemmer....
Amalie_85 Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Å det har jeg gjort og. Jeg var liten vel og merke, men jeg husker det godt. Det er vondt, klarte bare å spise youghurt i en uke etterpå! Stakkars deg Men det går heldigvis fort over
Daiquiry Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2007 (endret) Tusen takk alle sammen!!!! deilig å få klemmer når man er alene og har det vondt.... Det er visstnok verre når voksne gjør dette.....så det blir en deilig uke fremover... Endret 14. juni 2007 av Daiquiry
jente_84 Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Hei! Masse masse god bedring til deg Eg fjernet selv mandlene i fjord, var forferdelig de første dagene/uken, men så kommer det seg. Bare ikke spar på smertestillende og ta det helt med ro... husker eg spiste veldig lite de første dagene. Litt is og gele, så om du ikke får i deg så mye så gjør ikke det noe..bare husk å prøv å drikk rikelig med vann. Var det slik operasjon som du fikk komme hjem etter bare noe timer? Det var slik eg gjorde det, hadde time kl to og var hjemme igjen halv fem. Var så deilig å komme hjem i sengen min. Men ser du skriver du er alene på et hotelrom (?) Eg fikk beskjed om at det første døgnet måtte eg ikke være alene... Håper det går bedre med deg verfall, du kommer til å få et nytt liv etterpå. Før var eg så ofte forkjølet og hadde halsbetennelse og bihulebetennelse...og det har eg ikke hatt etter operasjonen. Vert en helt super vinter for min del xxjente84xx
Gjest Elastica Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 God bedring. Jeg har også fjernet mandlene i voksen alder. Det er ikke godt, men gled deg til et nytt liv. Jeg gikk konstant med følelsen av å ha en stor potet i halsen, og den er heldigvis borte nå. Dessuten var jeg ofte forkjølet, hadde halsbetennelse og generelt vondt i halsen. Nå er jeg kvitt disse plagene inkludert poteten.
Gjest DyneTryne Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Jeg må mulig fjerne dem hvis det blir mer problemer, men alle sier så forskjellig, at jeg ikke kan fordi jeg er for gammel. Er 21. hvor gammel er du daiquiry? Og god bedring forresten :-)
jente_84 Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 DyneTryne : Du er ikke for gammel! Eg fjernet den når eg var 22 (i fjord) og mens eg var inne var det også ein på noen og 30 som fjernet de. Nå slipper du også å ligge på sykehuset en natt, får komme hjem igjen etter noen timer, så lenge du har noen med deg i huset første døgnet. Super bra ordning. Stå på ditt å få de fjernet dersom du er mye plaget, for du får et nytt liv etterpå
Gjest DyneTryne Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Så det går ja? Men de sa det skulle bli gjort hvis jeg havner på sykehus igjen fordi de opphovner så mye at jeg ikke får puste. Får bare håpe det ikke skjer igjen..
Gjest Vampyra Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Jeg vet godt hvordan du har det! Men mine smertestillende fungerte ikke så jeg hadde grusomme smerter i nesten to uker Gråt om natta og fikk ikke en gang i meg vannet av isbiten jeg hadde i munnen de første dagene. Men på dag 10 var jeg nesten helt bra og jeg har faktisk ikke vært syk siden! (det er to år siden til høsten) Bare slapp av, spis smertestillende og gled deg til å bli kvitt plagene!
Daiquiry Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 15. juni 2007 Jeg er 29 år, tror det er verre jo eldre man er. Grunnen til at jeg har vært alene er at samboeren min måtte avgårde for å ta en eksamen, og jeg kjenner ingen i trondheim som kunne være med meg, men det har gått bra. Det var poliklinisk så det var rett inn og rett ut igjen. Har funnet ut at en kombinasjon av ibux (tar ned hevelsene) og pinex forte er bra. Håper dette snart går over, for behagelig er det ikke.....men må jo tenke på at det er bare en uke resten av livet..... Takk for mange gode klemmer!!!!
Gjest Tabby Skrevet 16. juni 2007 #15 Skrevet 16. juni 2007 Jeg skal kanskje også ta mandlene snart... Blir 28, og får noen alvorlige hevelser når jeg blir forkjølet. Skal til øre-nese-halsspesialist om tre uker, så blir det spennende å se hva den sier... Jeg håper da virkelig å få denne operasjonen, orker ikke mer av de hevelsene som gjør at jeg nesten ikke får svelget noe. Hvordan føles det i dag da? Litt bedre?
minienthe Skrevet 16. juni 2007 #16 Skrevet 16. juni 2007 Jeg skal kanskje også ta mandlene snart... Blir 28, og får noen alvorlige hevelser når jeg blir forkjølet. Skal til øre-nese-halsspesialist om tre uker, så blir det spennende å se hva den sier... Jeg håper da virkelig å få denne operasjonen, orker ikke mer av de hevelsene som gjør at jeg nesten ikke får svelget noe. samme her, jeg er dritt lei av å gå rundt og være syk hele tiden. men hva slags smertestillende får man egentlig ? jeg tåler ikke pinex og andre NSAIDS (tror jeg det heter) baserte stoffer. TS... god bedring
Daiquiry Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 16. juni 2007 I dag er det faktisk verre, men det er helt i tråd med hva kirurgen sa til meg. Smertene blir verre den første uken, for å så bli bedre den neste. Men jeg er full av dop, så det går greit. Spiser Pinex forte og Ibux hver 4 time.... Jeg blir nok glad for at jeg gjorde dette til høsten når alle får halsbetennelse utenom meg.... Tusen takk for klemmer og omtanke!!!!
jente_84 Skrevet 16. juni 2007 #18 Skrevet 16. juni 2007 Til dere som kanskje skal ta mandlene snart, og skal til øre- nese- hals spes: Vil bare si at dere må stå litt på, å si at dere virkelig ønsker å få de fjernet. Legen må se at dere virkelig har problem med de. Eg fikk voltaren som skulle kombinere det med vanlig paracet. Funket fint men måtte ha max dose de første dagene. Vil bare annbefalle dere å slappe av og å sove mest mulig de første dagene.
Daiquiry Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 16. juni 2007 Jeg gikk først til fastlegen min, og han sende en rekvisisjon til nærmeste sykehus, men de hadde utrolig lang ventetid, så jeg fikk legen min til å sende en ny rekvisisjon til den klinikken som hadde kortest ventetid. Kom til bare to uker etter og operert en uke etter det igjen...Husk at dere kan velge sykehus selv nå.... man skal være forsiktig med voltaren, fordi det øker sjansen for blødning og er veldig hard mot magen....
minienthe Skrevet 16. juni 2007 #20 Skrevet 16. juni 2007 Eg fikk voltaren som skulle kombinere det med vanlig paracet. Funket fint men måtte ha max dose de første dagene. Vil bare annbefalle dere å slappe av og å sove mest mulig de første dagene. er voltaren smertestillende ??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå