Gå til innhold

Forlovelse!

Bimbo

Anbefalte innlegg

Noen her som har forlovet seg etter veldig kort tid? Og da dere ble forlovet, mener dere at dere svarte JA til å gifte dere, eller har dere ikke tenkt så langt?

Synes ikke forlovelse blir tatt seriøst nok for tiden, færre og færre forbinder det direkte med ekteskap.

Selv ville jeg aldri svart ja til å forlove meg dersom jeg ikke i teorien kunne giftet meg med ham på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Mitt inntrykk er at en del tar muligens litt lett på dette (etter min mening). Spesielt stusser jeg over jenter på 17-18 år som forlover seg (vet om flere). De kan jo ikke vite hva det dreier seg om tenker nå jeg.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Nå skriver jeg visst litt det samme til deg i to tråder, Bimbo, men pyttpytt... :D

Jeg ble kjent med min kjære i 1999, og vi ble sammen etter å ha kjent hverandre noen måneder. Han fridde i fjor, og vi gifter oss til sommeren. Det er tiden det har tatt for oss... Jeg innser at dette varierer fra forhold til forhold, hvor lang tid man bruker. Men jeg tror nok det er flere som har angret på at de var for 'hastige' enn at de brukte for lang tid...

Helt enig med deg - hvis man forlover seg, betyr det at man er klar for ekteskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min man och jag förlovade oss 21 dec 2001, då hade vi inte kännt varandra i ett år ens. Vi träffades på nätet i januari och live första gången i februari. Då bodde han i Oslo och jag i Stockholm. Han flyttade till Sverige i september och i december förlovade vi oss. Det är kort tid.

DÅ pratade vi inte direkt om giftemål, även om vi kanske hade tankar på det... Han friade i april och vi gifte oss i augusti 2002.

:hjerter:

Vi var också 29 och 34 år då, och hade båda erfarenhet av tidigare långa förhållanden. Jag tror det var viktigt.

Att förlova sig så pass lättvindigt och tidigt som många verkar göra "för att det är ett led i att vara tillsammans" tycker jag är trist. En förlovning tycker jag ska betyda något riktigt.

Jag har dock varit förlovad en gång tidigare, då trodde jag att det skulle vara "han och jag" men jag var nog inte redo för att gifta mig. Kanske jag på nått sätt redan då förstod det jag senare kom fram till... att det inte alls var "vi". :roll: Det var nog ett steg till att ta efter att ha varit tillsammans i några år. Jag tänkte DÅ inte mer på det, jag ville vara förlovad med honom. Kanske för att "det var dags". Jag ångrar det så här i efterhand, trots att jag då var 25 och vi hade varit tillsammans i tre år.

I dag är jag såååå mycket klokare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi traff hverandre i april 2000, og etter ei ukes bekjentskap blei vi sammen. 1. januar 2001 forlova vi oss, og sa JA til å dele livet sammen og gifte oss. Da hadde vi vært sammen 8,5 måneder, men begge mente at dette var "ment to be".

I 2002 bygga/restaurerte vi hus og flytta offesielt sammen august 2002 (etter å ha bodd hos hverandre i laaang tid), og til sommeren (2003) gifter vi oss. Da har vi vært sammen i over tre år.

Disse årene har gått fort, og jeg er ganske sikker på at vi kunne ha gifta oss mye tidligere hadde vi hatt tid og råd. Faktisk var jeg sikker etter to uker i sammen med min kjære at dette er mannen jeg skal gifte meg med!

Vår historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss på ettårdagen.. Det var 28.januar 2002. Så skal vi gifte oss nå i august. D har vi vært i lag i ca 2 og et halvt år. Jeg er enig i at når en forlover seg, bør en være sikker på at en skal gifte seg også. Ganske fjortis å bare forlove seg bare for å gjøre det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg ble sammen med min kjære i 99... så nå nærmer vi oss 4 år..

og jeg er på inget vis klar for noen forlovelse ennå, nei..

ikke at jeg ikke kan gå rundt med en ring på fingeren.. og ikke at jeg ikke ser for meg at jeg og han skal gifte oss en dag..

jeg er bare ikke klar for ekteskap ennå... ergo er jeg ikke klar for forlovelse.. (sånn ser det ut inni huet mitt i alle fall ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at vi nå har passert midten av 20-årene når vi gifter oss, og at vi begge har rast fra oss i ungdommen og gjort våre erfaringer da vi traff hverandre. Med andre ord visste vi begge hva vi var på jakt etter hos den andre.

Jeg tror det er en stor fordel å ha gjort noen livserfaringer og levd ut ungdomstida før man binder seg. Fordi vi var så sikre på oss selv og forholdet vårt var det naturlig for oss å bestemme oss for å dele livet sammen, selv om vi ikke hadde vært sammen i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten/samboeren min forlovet oss etter å ha vært sammen ett år. Har vært sammen 2 og et halvt nå, og angrer ikke et sekund på det!! Vi føler selv at vi gjorde det riktige, og nå planlegger vi bryllup til sommeren!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss etter 6 mnd, og da hadde vi begge vært klar for ekteskap lenge! Vet dette høres rart og forhastet ut for mange, men dette var en pangforelskelse, og visste nesten fra første stund at dette var riktig mann. Man vet det, når man har funnet den rette.

Hadde da pratet om forlovelse lenge før de seks mnd, men da ble det offisielt. Klarte ikke vente lenger.... Så, ja det var tidlig, men vi skal gifte oss. I 2005! Grunnen til at det ikke blir tidligere enn pga studier og økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pluto

Hei, jeg (vi) kjente hverandre i 3 mndr. før vi forlovet oss, 6 mndr. senere giftet vi oss, et år senere fikk vi vårt første barn + et til senere, var gift litt over 30 år, så ble jeg enkemann. Traff en ny kvinne etter en stund, der ble det også forlovelse etter at vi hadde kjent hverandre i 5-6 mndr., men nå har det dessverre gått i stå p.g.a. sjalusi. Må si at det er fryktelig for begge parter. Den som er sjalu, samt den som blir beskyldt for det ene og det andre, det går ikke. Dette er sikkert ikke noe godt svar, men det er ikke bestandig lengden på bekjentskapet avgjør om en blir lykkelig eller ei. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi forlovet oss etter 6 uker, og flyttet sammen etter 3,5 mnd. Dette skjedde i 2000. Vi holder på å planlegge bryllup som skal stå til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

her er det jammen mange som er kjapt på`n...

jeg har vært sammen med min kjære i over 5 år.. jeg er ganske snart 25 og han er 31.

så nå begynner jeg å få lyst på noe "framdrift" i retning ekteskap..

men vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg og min kjære folovet oss i sommer. Da hadde vi være sammen i 3 år:) Noe bryllup blir det ikke på noen år, men vi snakker om sommeren 2006.. Vi er begge midt i 20 åra.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi traff hverandre nyttårsaften 2000, ble sammen 2 jan 2000 og forlovet oss 29 april 2000 ( da var vi 16 og 17 år gamle) og skal gifte oss 5 juli ( da er vi 20 og 21). he he.. hos oss har det gått skikkelig kjapt, men vi visste at det var oss to fra første stund!

Klem

Og nå må jeg bare be meg frabedt fra kommentarer om alder, o.l er skikkelig lei av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...