Gå til innhold

Slapp i kroppen, etter 1/2 år i senga! Trenger muskler!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Oline H

Har omtrent ligget pal i 1/2 år, pga. skader i ryggen etter en ulykke. Har nå endelig kommet meg opp, men merker at kroppen har blitt helt slapp.

Hva kan jeg nå gjører for å trene meg opp tenkte jeg.

Legen min anbefalte meg å begynne så smått å trene med vekter, slik at jeg får tilbake muskler. Selv om det er 3 mnd. siden jg kom opp av senga, føler jeg at den sakt opptreningen ikke har gitt resultater. Vil jeg helst se litt okay ut til badesesongen. Og siden denne kroppen ikke har trent på en god stund, må jeg begynne å tenke på det allerede nå. Men jeg trener, mest for å få muskler til å holde dette sjellettet opp.

Er det noen av dere treningskyndige der ut, som kan fortelle meg litt. Dvs. hvis jeg begynner å trene med vekter 2 ganger i uken, hvor lang tid vil det ta før jeg ser resultater? Evt. skal jeg ta 10 rep. med lite kg., eller skal man begynne lavt og legge på litt for hver tiende rep.? Pleier å ta 10 rep. x 3 for hvert apparat.

Hadde satt stor pris på en ntilbakemelding fra dere som kan noe om dette.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at du er blitt så frisk at du kan trene igjen!

Jeg synes du skal ta kontakt med et treningssenter som har styrkerom, og få skikkelig veiledning fra en sertifisert instruktør. Legen din er ikke idrettsfaglig utdannet, og du trenger hjelp og oppfølging i den situasjonen du er i.

Du har en kjempefordel, og det er at du står på med friskt mot, det hjelper alltid. Og så skal du gå turer. Lange turer, det bygger både muskler og kondisjon - og gjør veldig godt.

Men få deg skikkelig treningsveiledning, flere sentre harfx fysioterapeuter som instruktører, og du kan få massevis av hjelp, uten nødvendigvis personlig trener.

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Online H

Takk for fint svar Tusenfryd!

Skal følge ditt råd, og ta kontakt med et treningssenter for råd og veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Så fint at du er på beina igjen!

Jeg er ingen ekspert, men vil ikke svømming også være god trening som ikke belaster kroppen for mye?!? Det kan jo selvfølgelig kombineres med annen styrketrening.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...