Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Vi holdt på 3-4 dager, tror jeg. Det var såpass lett at jeg tenkte "hvorfor har vi ikke gjort dette før???"

Hold ut selv om han ikke sovner igjen de første dagene. Jeg ville tro at han forstår det til slutt. Jeg husker også helsesøster sa til oss at vi skulle si det samme til han hver gang. "Nå er det natt, sove nå" eller noe sånt, og deretter gå ut. Ikke ta han opp, ikke slå på lys e.l. Mest mulig rolig, slik at dere signaliserer at det er sovetid.

Jeg vil gjerne høre hvordan det går!

Endret av Elastica
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag sov han til kvart på sju!

Så enten har han skjønt det, eller så var det tilfeldig.

Jeg holder også på og drøye leggetiden littegrann. I går og i dag har han lagt seg kvart over sju, men skal utsette det enda et kvarter om et par dager. Kanskje det også hjelper litt.

Gjest Elastica
Skrevet

Så flott!

Da skal dere se det hjelper på, kanskje han har skjønt at det ikke er morsom dag allerede kl fem?

Skrevet

Så supert da.

Jeg ville ha ventet litt før jeg har forskjøvet leggetiden noe mer.

Ikke sikkert det er nødvendig heller

*krysser fingrene*

Skrevet

Håper morgnen de siste dagene har vært bra.

Hos oss så har vi også problemer med å få han til å sove videre om han våkner etter kl. 05:00, men våkner han før det så går det som regel greit.

Erfaringer hos oss er at det som regel er tennene som gjør at han våkner på natten. Han har våknet og ikke villet sove og noen dager senere så er det en ny tann der.

Det hjelper i hvertfall ikke å legge han senere på kvelden, for han våkner like tidlig eller ennå tidligere.

Skrevet

I går våknet han ti på sju! :klappe:

I natt våknet han klokken fem, mannen gikk inn og sa at nå er det natt, du må sove. Og etter at han fikk vann på koppen sin, sovnet han igjen og våknet ikke før kvart over sju!! :klappe::klappe:

Så det ser nesten ut til at en skrikeøkt hjalp.

Men vi har avtalt at om han våkner 5 skal vi ikke ta han opp, men gjenta mantraet: det er natta, du må sove.

I dag la vi han kvart på sju, han var så veldig trøtt. Selv om han sov en time på dagen i dag også.

Gjest Elastica
Skrevet

Oj, så bra!

Da ser det nesten ut til at metoden "vår" har hjulpet. Hyggelig å høre. :tommel:

Skrevet

Så supert!

Dere er tydelig på rett vei her nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...