Pip Skrevet 11. mars 2003 #1 Del Skrevet 11. mars 2003 -Det syns iallefall ikke jeg! Jobber i skolen, og merker tydelig at galskapen nå har begynt igjen...! Barna er veeldig preget av dette, både i samtaleemner, deres eget språk/ordbruk og i hvordan de uttaler seg om en del ting... Jeg for min del syns dette programmet burde blitt sendt senere på kvelden! Man skal tross alt ikke være så veldig gammel for å være oppe klokka 20:30... Dere som er enige med meg kan her finne en underskriftsaksjon for å få BigBrother's sendetid flyttet til etter 'vannskillet' (som er kl. 21:00): Link slettet da det ikke er tillatt med underskriftskampanjer gjennom forumet. Hege (mod) www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2003 #2 Del Skrevet 11. mars 2003 Big Brother er dårlig underholdning både for barn og voksne. I år reklamerer de til og med med at programmet ikke har verken grenser eller hensyn. Skjønner ikke at noen vil seg så vondt som å være med, og like lite skjønner jeg at noen gidder å bruke tid på å se på dette mølet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 11. mars 2003 #3 Del Skrevet 11. mars 2003 Men hjelpe meg da, det er vel foreldrenes ansvar å si nei dersom barna er for unge til å se programmet ? Synes nesten at det virker for dumt å skrike opp om noe så bagatell-messig - det er da ikke TVNorge sin oppgave å oppdra barna våre. Selv ser jeg ikke på BigBrother i det hele tatt - følger med på programmer som faktisk er litt spennende heller. Mine barn på 12 og 17 synes heldigvis også at hele BigBrother er temmelig tåpelig. Det som forundrer meg mest er at folk faktisk stiller opp for å bli med i slike programmer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 11. mars 2003 #4 Del Skrevet 11. mars 2003 NEI - BB er IKKE for barn. Og det er foreldrene/foresatte sitt ansvar å holde barna unna TV'n...... Om det er god underholdning for voksne - har ikke noe med dette å gjøre! Vi klarer tross alt å vurdere litt bedre enn barn! Hvertfall de fleste av oss :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 11. mars 2003 #5 Del Skrevet 11. mars 2003 Men hjelpe meg da, det er vel foreldrenes ansvar å si nei dersom barna er for unge til å se programmet ? Synes nesten at det virker for dumt å skrike opp om noe så bagatell-messig - det er da ikke TVNorge sin oppgave å oppdra barna våre. Selv ser jeg ikke på BigBrother i det hele tatt - følger med på programmer som faktisk er litt spennende heller. Mine barn på 12 og 17 synes heldigvis også at hele BigBrother er temmelig tåpelig. Det som forundrer meg mest er at folk faktisk stiller opp for å bli med i slike programmer... Man kan se det slik at TVNorge burde flytte programmet av hensyn til de barna som har foreldre som ikke tar det ansvaret det er å si nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 11. mars 2003 #6 Del Skrevet 11. mars 2003 Veldig enig med Mann 40! Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 11. mars 2003 #7 Del Skrevet 11. mars 2003 Mann40 - men da må vi jo ta slike hensyn når det gjelder alt mulig, er det slike foreldre vi vil skal sette standarden for alle andre ? Det vil jo bare bli enda en sovepute for slike mennesker. Heldigvis så er oppegående og våkne foreldre i flertall og jeg er imot at vi skal beskyttes mot alt og alle. Til slutt så får vi et samfunn av mennsker som ikke klarer å ta egne valg - som ikke klarer å sette grenser for ungene sine - DA har vi tapt i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 11. mars 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 11. mars 2003 -Er det noe bedre med et samfunn av mennesker som ikke tar hensyn til noen andre enn seg selv? For det er det vi får, hvis de som vokser opp nå ikke blir beskytta litt mot all kommersialismen og all den negative (etter min mening iallefall) påvirkningen som kommer gjennom media. Er også enig med Mann40 - hensynet til de svake er alltid lurt å ha med seg! Noen foreldre har heller ikke ressurser til å passe på hva barna ser til enhver tid - noen jobber om kvelden osv. Jeg kan derfor ikke se problemet med å 'sensurere' i hva man sender før 21:00. Barna er de mest sårbare i samfunnet, vet dere! (Og de mest påvirkelige!) (Husk - hvor sterkt et samfunn er, kan måles ut fra hvordan det tar vare på de svakeste...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 11. mars 2003 #9 Del Skrevet 11. mars 2003 Ok PIP - men da må dere jo mene at dette skal gjelde alt. Da må vi innføre sensur på høyt nivå når det gjelder hva som skal vises på TV og andre steder hvor barn kan se det. Det høres veldig fint ut og si at vi skal ta hensyn til de svake .. for det er noe alle mener - det er omtrent som å si at man er imot krig. Man beskytter ikke barna om TvNorge begynner å sende BigBrother kl. 21:00 istedet for 20:30, som nå. Foreldre som ikke bryr seg - ja, de bryr seg ikke mer en halvtime senere. Og hvis det er som du sier at det finnes barn som er uten tilsyn for at foreldrene "må" jobbe om kvelden !!! Ja, da mener jeg at disse foreldrene ALDRI skulle hatt barn. Hvis de ikke kan ta seg råd til barnetilsyn eller å ta seg bryet med at en av foreldrene jobber dagtid - ja, da har myndighetene et ansvar. Jeg hadde ikke nølt med å melde fra til barnevernet om dersom jeg visste at barn var uten tilsyn på kvelden mens foreldrene var borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 11. mars 2003 #10 Del Skrevet 11. mars 2003 BB blir sendt noe senere i år enn tidligere, ikke sant? Så det er forbedring å spore. Kan ikke helt se hva som er så mye verre med å se BB enn mange andre programmer. Det er jo tross alt vanlige (?) mennesker som bor i et hus, uten kontakt med omverden. Som i tillegg gjør en hel masse mindre lure ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 11. mars 2003 #11 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg synes ikke BB er noe for barn ! Foreldrene må her sørge forat de vet hva barna følger med på. Jeg se BB selv og synes det er kjempegøy ..( iallefall de to andre sesongene)......Jeg synes 21oo hadde vært bedre - men ikke så mye senere ..man skal jo på jobb dagen etter *ler* (som om jeg greier å komme meg i seng tidlig - men prøver da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 11. mars 2003 #12 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg skrev:"Man kan se det slik.." Jeg har ikke noe bastant syn på når BB burde sendes. Er generelt tilhenger av stor frihet for den enkelte. Ser imidlertid poenget til de som har et noe striksere syn enn jeg selv har. Det kan se ut som det er en voksende gruppe i samfunnet som mangler normer på mange områder og har forskjellige sosiale problemer. En del barn i denne gruppen er sannsynligvis lettpåvirkelige og suger til seg inntrykk det hadde vært best om de var foruten, både for dem selv og oss andre. På den annen side kan vi ikke stenge ute og sensurere alt mulig. Vi må finne en balansegang. Har vi funnet den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 11. mars 2003 #13 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg skjønner meg ikke på meg selv. Jeg sitter å ser på BB igjen ennå så elendig jeg syntes det var ifjor. I år blir det sikkert enda dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 11. mars 2003 #14 Del Skrevet 11. mars 2003 Problemet er ofte at de barna og unge som hadde trengt noen til å slå av TVen og sette grenser på andre måter, ikke har det. De har selvsagt foreldre, men foreldrene syns det er greit at barna bestemmer selv, eller de har ikke kapasitet til å være foreldre i stor nok grad. Samtidig er det ofte de samme barna som har tv og video/dvd på rommet, og derfor har tilgang til mediet uten voksenkontroll. Da har det desverre ikke mye å at BB eller andre programmer sendes senere på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 11. mars 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 11. mars 2003 Skarolinee - Jo, det har noe å si for de yngste titterne! 2.-klassingene mine er jo 7-8 år, og mange av dem er 'helter' på skolen om dagen, fordi de har fått med seg en del av BigBrother fra dagen før... Og de er nok veeeeeldig nær søvnen hvis klokka bikker 21:00... Ellers så ser jeg ikke BB selv, aldri sett. Men hørt og lest tilstrekkelig til at jeg ikke angrer på det, for å si det sånn... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 12. mars 2003 #16 Del Skrevet 12. mars 2003 Noen barn strekkker seg desverre ekstremt langt for å oppnå status. Ville ikke forundre meg om en god del av barna som idag ser BB, og så ville gjøre det selvom det var flyttet en halvtime eller time utover kvelden. Da ville de søte små kommet på skolen, som små og svært trøtte helter - så spørs det om det er noe bedre... Mine engler er noen år eldre, men mekanismene endrer seg ikke mye. Forøvrig ser jeg av og til på bl.a BB, nettopp for å vite litt om hva elevene ser på, på TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Skrevet 14. mars 2003 #17 Del Skrevet 14. mars 2003 -Det syns iallefall ikke jeg! Jobber i skolen, og merker tydelig at galskapen nå har begynt igjen...! Barna er veeldig preget av dette, både i samtaleemner, deres eget språk/ordbruk og i hvordan de uttaler seg om en del ting... Jeg for min del syns dette programmet burde blitt sendt senere på kvelden! Man skal tross alt ikke være så veldig gammel for å være oppe klokka 20:30... Dere som er enige med meg kan her finne en underskriftsaksjon for å få BigBrother's sendetid flyttet til etter 'vannskillet' (som er kl. 21:00): xxxxxxxxxxx Å dette presterer du å si først nå hva med hotell cæsar å denn slags dritt såpeserier i fleng som vores små håpefulle må hjem fra leken med andre for å ikke gå glipp av en eneste episode av denne deritten som har pågått i flere år.For ikke å nevne mobiltelefoner der har skolen veldig mye skolen og dere velutdanete lærere drite på draget,så at du som lærer i det heletatt våger å preke moral er i drøyeste lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 14. mars 2003 #18 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg mener at dette ikke er noe for barn å se på. Hva har de med å se på voksne mennesker drikker og slikt? Men BB er ikke noe å se på uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 14. mars 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 14. mars 2003 Knut: Jeg har ingen elever som ser på Hotell Cæsar! Det er altfor kjedelig det for 7-8-åringer - når de har sett en episode, er det liksom ikke no mer å se! (Det er faktisk fakta - de har selv fortalt meg at de kan'ke skjønne at foreldrene deres gidder å se på det!) Dessuten er det stooor forskjell på Cæsar og BigBrother - i Hotell Cæsar er det, iallefall de gangene jeg har sett, tilnærmet 'normale' tilstander - folk snakker til hverandre, de jobber, de har normale sosiale nettverk. Det har de ikke i BigBrother! (Dette er - for all del - ikke å forstå sånn at jeg syns det er bra for barn å se på Cæsar! Men tross alt...) Når det gjelder mobiltelefoner, er det strengt forbudt på skolen min. og det vet jeg det er på veldig mange skoler, iallefall her i området! Og, kjære Knut: At det fins lærere som ikke tar det ansvaret de burde, er vel ikke min feil! Er dessuten forferdelig lei av alt skolen skal få ansvar for! Er da vel søren meg ikke skolen som gir barna mobiltelefoner! Vi fraråder det faktisk på foreldremøter, vi - og mer kan'ke vi gjøre - det er foreldrene som bestemmer hva de kjøper til ungene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 15. mars 2003 #20 Del Skrevet 15. mars 2003 På skolene her omkring gjelder stort sett samme mobil-regel: ungene må gjerne ha den med seg. Men dersom læreren så mye som ser snurten av den, eller hører det minste pip, så konfiskeres den og må hentes av en av foreldrene. De ser sjelden mobiler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå