Gå til innhold

GU hos fastlege eller gynekolog?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei. Leste en annen tråd om gynekologiske undersøkelser og ble da brått klar over at det snart på tide at jeg bestiller en time igjen snart. Men så er det noe jeg lurer på.

Jeg hadde en undersøkelse for to år siden og fikk da beskjed om at jeg måtte undersøkes igjen om to år. Dette skjedde på en privat gynekologisk klinikk.

Siden den gang har jo fastlegeordningen trådt i kraft. Skal jeg nå bestille time der jeg var for to år siden eller hos fastlegen min?

Noen som vet hvordan dette funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler deg å bestille time der DU vil. Har du fastlege, kan denne ta seg av G.U. Men du kan også dra til den du sist var hos, eller en annen gynekolog. Jeg personlig foretrekker gynekologer og ikke allmennleger når disse undersøkelsene skal taes.

Så, det er fritt fram til å gjøre som du vil :D

Bare husk på at egenandelen blir høyere / du betaler mer hos en spesialist (gynekolog) enn hos fastlegen.

Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten

Jeg har gått regelmessig til GU siden jeg var 16 og har kun vært hos gynekolog èn gang. Har vært fornøyd med de fastlegene jeg har hatt og bruker dem til rutinesjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg går kun til gynekolog.

Ikke er det dyrt heller, iallefall ikke der jeg går.

Lar ikke en vanlig lege rote mellom beina mine nei,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Duchess. Jeg bruker en kjempeflink gynekolog i Lillestrøm, stoler ikke helt på vanlige leger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos min gynekolog er vanlig konsultasjontakst 305,-

Det kan sikkert variere litt fra sted til sted, og på private medisinske klinikker osv, så er det nok en del stivere.

Det koster mer enn hos allmennlegen, men det er definitivt verdt pengene!

Gynekologen er tross alt en spesialist. Og vanlige leger er sikkert flinke, men de er ikke spesialister. Kvinnens underliv er ikke noe en vil at en "hvemsomhelst lege" skal undersøke,- det er såpass spesielt at det føles trygt og mer sikkert å gå til en spesialist. Og det skjønner jeg. Vanlige leger kan sikkert være flinke de og, men jeg stoler mest på spesialister i denne kroppsdelens tilfelle.

Kanskje litt hjernevasket av gynekologen jeg jobbet for ? :lol:

Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg betaler 160 hos min mener jeg det er...

Men jeg tror jeg slipper å betale noe som helst når jeg har frikort...litt usikker.

Men han er langt fra dyr, og flink er han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...