Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #41 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg er for likestilling, lik lønn for likt arbeid og alt det der...Men jeg er ikke og kaller meg ikke feminist av den grunn... nei vel... så hva er egentlig da en feminist.. jeg er stolt av å kalle meg femininst.. det synes jeg absolutt alle burde være.. og de der "hvorfor menn kan ditt og kvinner datt" bøkene liker jeg ikke. de er alt for generaliserende. greit nok at det er naturgitte forskjeller, men det betyr slett ikke at jeg ikke kan lese kart (jeg er faktisk mye flinkere enn absolutt alle manfolka jeg kjenner ) poenget er at vi skal tas for å være den personen vi er og ikke først og frems som mann/kvinne, synes jeg. De individuelle forskjellene vil alltid være større en de stereotype kjønnsforskjellen og jo; jeg er for likestilling også når det gjelder verneplikt, men jeg er da for at ingen skal ha det.. selv er jeg pasifist og ville derfor uansett ikke ha vært i militæret og hva i alle dager er det som er å "gå for langt" med at far skal ha like lang permisjon som mor?? etter at barnet er født er de da like godt i stand til å ta seg av det.. med unntak av amming.. men det er da vanlig å "servere" morsmelk på flaske når mor er borte, er det ikke? nei.. folk som mener at feminister har "gått for langt" ønsker seg tydligvis et samfunn der kvinner for all tid vil være mindre viktige og "underlegne" menn.. det er så tragisk.. de som ødelegger mest for MINE sjanser til å bli tatt like seriøst som menn bla i arbeidslivet er ikke først og fremst menn, men dere andre kvinner som så til de grader går inn for å underbygge de fordommenen jeg sliter så hardt med å motbevise.. det sårer! det sårer veldig når andre kvinner snakker nedsettende om min karriære og sier at jeg "burde ta meg mer tid til familie" "vet ikke hva jeg glipp av" osv. samtidig som de skryter hemningsløst av sine menns karriærer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 12. mars 2003 #42 Del Skrevet 12. mars 2003 jeg er for at kvinner skal ha samme mulighetene som menn, og lik betaling for likt arbeid!!! MEN jeg synes det går langt over streken når de forandrer skrivebøkene fordi de er diskriminerende, slik at Ola blir sykepleier og Lise blir skipsreder. og jeg synes det går VEEEL langt når det diskuteres om kvinnen skal gi HALVE barselpermisjonen til mannen fordi det skal være likestilling. vi må ikke glemme at det ER forskjell på mann og kvinne fra NATURENS side. jeg har fått mye kritikk fordi jeg vil velge å være hjemmeværende med barn og stelle for mannen. det synes jeg er trist. Iset Det er DETTE jeg også er opptatt av!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #43 Del Skrevet 12. mars 2003 Det er DETTE jeg også er opptatt av!! du er altså veldig opptatt av å bremse likestillingen og gjøre verden vanskeligere for de av oss som ikke følger de tradisjonelle mønstrene.. så prisverdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 12. mars 2003 #44 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg for min del er opptatt av at kvinner skal være kvinner og menn skal være menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #45 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg for min del er opptatt av at kvinner skal være kvinner og menn skal være menn vet du hva lotta? jeg tror ikke det trengs så stor innsats for å få til nettop det.. slik er det faktisk alt.. og slik kommer det bestandig til å være.. det som ikke alltid kommer til å vare er at kvinner blir ansett som mindre viktige i samfunnet/arbeidslivet og at menn blir ansett som mindre viktige i familien/hjemmet det kommer til å skje, skjønner du.. men tempoet avhenger av OSS.. jeg kjemper for den utviklingen jeg ønsker.. du kjemper mot den.. -av grunner som fremdeles er svært uvisse for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. mars 2003 #46 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg for min del er opptatt av at kvinner skal være kvinner og menn skal være menn vi ER forskjellige, ikke glem det! Her argumenterer dere igjen med et argument som ingen er uenig med dere i. Vi har sagt flere ganger, og dette blir påpekt igjennom alle debatter, "det er ikke dette feminismen prøver å etterstrebe", skjønner dere ikke det. Derfor blir det tolket som dere kommer til kort i feminismedebatten om hva som er essensielt her, når dere bruker dette argumentet. Og jeg understreker enda en gang, "femnismen etterstreber ikke likhet mellom kjønnene, men likhet basert på de samme rettigheter for begge kjønnene." Ser dere virkelig ikke forskjellen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 12. mars 2003 #47 Del Skrevet 12. mars 2003 vet du hva lotta? jeg tror ikke det trengs så stor innsats for å få til nettop det.. slik er det faktisk alt.. og slik kommer det bestandig til å være.. quote] Eh.......gjest - hvorfor blir da kvinner som velger å være hjemme med sine barn sett ned på av feminister??? I en 100% feminists øyne duger du ikke med mindre du som kvinne er direktør og tjener minst 1mill. pr. år. Feminister innser ikke at mange kvinner faktisk kun ønsker å være kvinner - stelle hjem, mann og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #48 Del Skrevet 12. mars 2003 [femnismen etterstreber ikke likhet mellom kjønnene' date= men likhet basert på de samme rettigheter for begge kjønnene." Ser dere virkelig ikke forskjellen...... ' ja.. denne forsjellen burde være openbar! jeg lurer også på om de som "blir kvalm av feminister" vil være villig til å oppgi de rettighetene kvinnekampen alt har oppnådd? og dersom dere ikke er det, hva er det da som skiller de rettighetene vi har oppnådd med de vil ennå prøver å nå? er det slik at slik vi har det er toppen av kransekaka.. NÅ har vi oppnådd det ideelle målet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 12. mars 2003 #49 Del Skrevet 12. mars 2003 Eh...... hvor har du det fra da Care - er det nedskrevet i "den feministiske lov"????? Jeg vet at flere feminister kjemper for lik lønn for likt arbeid etc., men jeg vet også VELDIG godt at utallige feminister kjemper på den måten som får meg til å mislike feminister STERKT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. mars 2003 #50 Del Skrevet 12. mars 2003 Eh.......gjest - hvorfor blir da kvinner som velger å være hjemme med sine barn sett ned på av feminister??? I en 100% feminists øyne duger du ikke med mindre du som kvinne er direktør og tjener minst 1mill. pr. år. Feminister innser ikke at mange kvinner faktisk kun ønsker å være kvinner - stelle hjem, mann og barn. Dette er sprøyt. Jeg er feminist og ser ikke ned på kvinner som har tatt sitt valg. Stort sett alle mine venner betrakter seg som feminister og de ser heller ikke ned på disse kvinnene. Og hvor har du tallene dine fra. Her må du dokumentere for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #51 Del Skrevet 12. mars 2003 Eh.......gjest - hvorfor blir da kvinner som velger å være hjemme med sine barn sett ned på av feminister??? I en 100% feminists øyne duger du ikke med mindre du som kvinne er direktør og tjener minst 1mill. pr. år.: Ja slik er selvfølgelig aaalle feminister.. vi bare ser ned på alle omkring oss.. og vi er selvfølgelig direktører alle sammen Jeg verken er eller ønsker å bli direktør. Men jeg ønsker at den muligheten er åpen for meg dersom jeg velger det og har evner til det, og at den muligheten i alle fall ikke er begrense av mitt kjønn. jeg ser heller ikke ned på kvinner som ønsker å være hjemme med sine barn og jeg ser ikke ned på menn som velger å være hjemme med sine barn men jeg blir oppgitt og irritert når enkelte mener det er "naturlig" for en kvinne å være hjemmeværende mor og at hjemmet er "kvinnens domene".. og som blir sjokkert når en mann velger å være hjemme en periode og sier hoderystende "litt av en mor" om karriærer kvinner, mens de ikke sender et minste kritisk blikk i retning av karriære menn Feminister innser ikke at mange kvinner faktisk kun ønsker å være kvinner - stelle hjem, mann og barn. Selvfølgelig innser jeg at de fleste kvinner kun ønsker å være kvinner.. selv har jeg aldri hatt det minste lyst til å bli mann men jeg anser ikke det å stelle hjemme som noe som er å være kvinne.. jeg anser det som et selvstendig valg som det enkelte individ tar; uavhengig av kjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. mars 2003 #52 Del Skrevet 12. mars 2003 Eh...... hvor har du det fra da Care - er det nedskrevet i "den feministiske lov"????? Hvor jeg har det fra?? Hallo, jeg er da er en oppegående kvinne som har et stor nettverk av akademikere. Dette er noe alle vet. Jeg vet at flere feminister kjemper for lik lønn for likt arbeid etc., men jeg vet også VELDIG godt at utallige feminister kjemper på den måten som får meg til å mislike feminister STERKT Vel, jeg har ikke truffet noen. Og dette betyr ikke at man ikke skal kjempe for de sakene man tror på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 12. mars 2003 #53 Del Skrevet 12. mars 2003 Care, utsagnet mitt er basert på egne og utallige andres opplevelser. Det finnes to typer feminister: 1. Feminist 100% 2. Feminist fordi det er "in" i tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #54 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg vet at flere feminister kjemper for lik lønn for likt arbeid etc.' date=' men jeg vet også VELDIG godt at utallige feminister kjemper på den måten som får meg til å mislike feminister STERKT [/quote'] jasså.. det var interessant.. det må du fortelle mer om.. hvordan har noen feminister oppført seg (som har fått deg til å misslike dem)? og hvem/når var det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. mars 2003 #55 Del Skrevet 12. mars 2003 Det finnes to typer feminister: 1. Feminist 100% 2. Feminist fordi det er "in" i tiden Du skriver som om du er helt overbevist selv. Det er litt synd, for dette er ikke sant. Kan du da spesifiserer hvilke miljøer du henviser til. Hvem er det som er 100% feminister og hvem er det som er feministert fordi de tror det er inn. Hadde vært morsomt å høre dine tolkninger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 12. mars 2003 #56 Del Skrevet 12. mars 2003 Hallo' date=' jeg er da er en oppegående kvinne som har et stor nettverk av akademikere. [/quote'] Unnskyld meg Care...... ....... tror du DET hjelper??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #57 Del Skrevet 12. mars 2003 Det finnes to typer feminister: 1. Feminist 100% 2. Feminist fordi det er "in" i tiden hmm.. jeg oppfatter det ikke som det minste "in" å være feminist.. så den kategorien kan jeg nok ikke fall under da må jeg vel være 100% feminist, da.. Hmm.. jeg har alltid vært opptatt av likestilling, men i økende grad utover i livet etter som samfunnet til stadighet kommer med "hint" om hva jeg som en kvinne på min alder "burde" holde på med.. jeg er ikke i et miljø eller en organisasjon osv av feminister.. så jeg har veldig liten oversikt over hva som er "typiske feministiske" standpunkter.. jeg er bare lille meg.. som tror på menn og kvinners likeverd.. og som gjerne vil fram her i verden.. fordi jeg er meg.. og desverre på tross av at jeg er kvinne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. mars 2003 #58 Del Skrevet 12. mars 2003 Ja faktisk så hjelper det. Miljøet og de menneskene du har rundt deg sier mye om hvordan du tenker. Men nå vil vi vite hvordan du tenker. Hvordan har det seg at du føler deg mislikt og hvem er disse motefeministene? Venter spent på svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 12. mars 2003 #59 Del Skrevet 12. mars 2003 jasså.. det var interessant.. det må du fortelle mer om.. hvordan har noen feminister oppført seg (som har fått deg til å misslike dem)? og hvem/når var det? Har bare en kommentar til ovennevnte.......... ...ups...... det var vistnok 3 kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #60 Del Skrevet 12. mars 2003 denne skjønte jeg ikke i det hele tatt... hva er det dere snakker om?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå