Gå til innhold

Lettvint og godt til stor dag??


Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

Min mann fyller snart 30 år og i den anledning skal vi ha fest. Vi blir vel rundt 15 mennesker og vi vil derfor servere litt lett mat.

Vi har tenkt på å bestille tapas og lage salatene og blåskjell selv, men jeg etterlyser billigere alternativer.

Regner med at det er mange kreative sjeler her, som kan komme med gode råd??

Det bør være noe lettvint, som vi helst kan gjøre klar på forhånd og bare varme det opp. :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på "brød-fest" en gang jeg.. og det var kjempestas.

Ferskt brød i alle varianter med masse godt pålegg.. oster, roastbiff, kjøttpålegg, posteier m.m. Og litt salat og grønnsaker ved siden av.

Rødvin og hvitvin å drikke.

Alle storkoste seg! Men det må gjennomføres skikkelig! Holder likeom ikke med et kneipbrød og en gulost :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det var en lur ide. :P

Vi hadde tenkt å lage disse utenom tapasen: 1 skive fint brød, olje, hvitløk og vanlig løk knust og smøres på skiva, tomat oppå og parmasan.

Jeg vet at det kalles noe, men husker ikke hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du bruchetta(?)?

Brød kan virkelig anbefales altså.

Må innrømme at jeg var MEGET skeptisk til denne brød-festen, men det var bedre enn mye annet jeg har vært med på.

Har aldri sett så mange typer brød.. grove, fine, runde, firkanta, rundstykker i alle former... og vi fikk streng beskjed om at brødet skulle brytes, ikke skjæres.

Dessuten er det rimelig lettvindt. Du kan bake noe selv dagen før og kjøpe noen spesielle brød samme dag.

Pålegget kan du variere som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler da foccacha, det har jeg fått dilla på...masse olivenolje og urter, gjerne hvitløk....mmmmm...

godt det snart er lunsj, for jeg ble så sulten av dette brødpratet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...