Lucky? Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Har plutselig fått veldig mye kviser/ uren hud. Har ikke begynt å spise noe spesielt og ikke spiser jeg mye godis heller (ikke mer enn jeg har gjort i allefall). Noen tips til bra behandling???
Saeria Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Begynt på ny prevensjon? Nå vet ikke jeg noe om hva du bruker av hudprodukter, men du kan jo prøve basiron wash som fåes reseptfritt på apoteket.
Lucky? Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2007 Begynt på ny prevensjon? Nå vet ikke jeg noe om hva du bruker av hudprodukter, men du kan jo prøve basiron wash som fåes reseptfritt på apoteket. Har slutta med prevensjon....kanskje det er det det er?? basiron wash....*skrive opp*!
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Noen P-piller forhindrer utbrudd av kviser,Dersom det er P.piller du har sluttet med så kan dette være årsaken. Alkohol og krydder (ikke kombinasjon) gir kviser. Du kan ha fått mye sol og dermed trenger huden mye fuktighet ellers blir det kviser dersom huden tørker ut
Saeria Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Slutta, ja. Da kan kvisene poppe frem som bare pokker! Ellers er jo god hudpleie i form av rens og krem veldig nyttig.
Lucky? Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2007 Renser huden hver dag med sånn renseskum fra apoteket. Gjorde det også før kvisene dukket opp. Da er det nok pillene sin skyld....for kvisene var der før "sommeren" kom også
Saeria Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Skjønner godt hvor irriterende det er. Håper det bedrer seg hos deg. Det kan ta litt tid da. Gi det et par mnd. hvertfall, så kan du høre med legen. Selv venter jeg på innkalling til hudpoliklinisk på Haukeland. Får timen innen 17/10. Hurra for 6 mnd. ventetid. Men nå har jeg ganske seriøse problemer med huden da. hovedsaklig på ryggen.
jente_84 Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Har hatt samme problem med kviser eg også...før eg begynte på p-pillen hadde eg veldig mye kviser,spes i pannen og litt rundt munnen. Alle de årene eg gikk på pillen har jeg nesten ikke hatt kviser. Sluttet på pillen nå for noen mnd siden, var veldig spent på om alle kvisene ville komme tilbake...men det har de faktisk ikke gjort Har selvfølgelig mer kviser nå enn når eg gikk på pillen, men det er til å leve med. Bruker en veldig god stift på kvisene fra apoteket, sebamed eller noe tror eg den heter. Og så renser eg huden med vaske og rensevann fra nivea. Lurer på å prøve noe renseprodukter fra apoteket. Noen som vet om produkter som er bra??
Saeria Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Det er mange som er fornøyd med apotekserien Vichy.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Det er mange som er fornøyd med apotekserien Vichy. Det kan jeg nesten ikke tro,elendige produkter spør du meg. Inneholder vann, parfyme og sprit,ellers ting du ikke forstår. murvegg:
Saeria Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 (endret) Unnskyld meg, gjest for å komme med et tips. Det ble spurt spesifikt etter en apotekserie og ikke en serie fra hudpleieren. Hva vet du om hva jeg forstår og ikke? Er det ikke litt frekt å insinuere at en person du langt i fra vet hvem er, er dum? Forøvrig bruker ikke jeg denne serien. Jeg holder meg til MD og Excuviance. Endret 15. juni 2007 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Jeg er også plaget av kviser i perioder, i det siste veldig mye. På mandag skal jeg ta kontakt med legen. Det jeg lurer på er om fastlegen kan hjelpe meg, eller om jeg må til spesialist for å få en skikkelig medisin? Jeg har prøvd alt av naturmedisiner og salver, men det er ikke noe som hjelper. Er det dyrt med en kur eller salve på resept?
Gjest Vampyra Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Jeg fikk også masse kviser da jeg slutta på pillene og de har ikke forsvunnet heller (et år senere) Det værste er de store vonde jeg får på ryggen som ikke forsvinner før det har gått 2-3 uker!
Gjest Vampyra Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Unnskyld meg, gjest for å komme med et tips. Det ble spurt spesifikt etter en apotekserie og ikke en serie fra hudpleieren. Hva vet du om hva jeg forstår og ikke? Er det ikke litt frekt å insinuere at en person du langt i fra vet hvem er, er dum? Jeg oppfattet det ikke som at gjesten mente det var du som ikke forstod, men at de tingene som står oppført er midler vanlige mennesker ikke har lett for å finne ut av.
Saeria Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 Mulig det, Vampyra. I så tilfelle beklager jeg min tolkning. Du sliter også med kviser på ryggen? Da ville jeg tatt meg en tur til legen. Hvertfall hvis det er en del av de. Det er mange som har nytte av tetracykliner, men det er mulig legen vil prøve noe til utvortes bruk først.
Gjest Vampyra Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 Mulig det, Vampyra. I så tilfelle beklager jeg min tolkning. Du sliter også med kviser på ryggen? Da ville jeg tatt meg en tur til legen. Hvertfall hvis det er en del av de. Det er mange som har nytte av tetracykliner, men det er mulig legen vil prøve noe til utvortes bruk først. Ja jeg har faktisk tenkt litt på det... Men hvis man får medisiner i pilleform, inneholder de slike hormoner som finnes i p-piller?
Saeria Skrevet 16. juni 2007 #17 Skrevet 16. juni 2007 Nei. Tetracykliner er bredspektret antibiotika og dette finnes nok ikke i p-piller. Roaccutan som også er piller som gis i siste instans er en form for a-vitaminsyre. Ikke noe en bruker til prevensjon.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #18 Skrevet 17. juni 2007 Akkurat det samme har skjedd med meg!! For ca tre uker siden fikk jeg MASSE kviser i ansikt, på hals og øvre deler av ryggen helt plutselig. Aldri vært plaget med dette før. Jeg har gått på Yasmin i ca 6år, men sluttet på denne før jul. Kan symptomer som uren hud komme så lenge etter? kvisene kom på samme dag som mensstart. Bruker nå Skinoren hver morgen og kveld, men føler bare at det kommer enda mer:(. I tillegg svir det kraftig. Noen som har erfaring med dette? bør jeg prøve noe annet?
Saeria Skrevet 17. juni 2007 #19 Skrevet 17. juni 2007 Hudirritasjon er en vanlig bivirkning med Skinoren. Hvis dette ikke avtar innen en uke ville jeg forhørt meg med legen.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #20 Skrevet 20. juni 2007 Noen som har brukt Dalacin? jeg har nå brukt Skinoren i snart 4 uker og merker ingen forskjell. Lurer derfor på å bytte. Ser ikke ut i ansiktet, på brystet og ryggen:(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå