Gå til innhold

Hvor mange timer jobber man hvis man er 30% sykemeldt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg skal jobbe 70 %, dvs. at jeg er 30 % sykemeldt. Skal ha en dag i uka borte fra jobb. Hva gjenstår da av sykemeldingen? jeg jobber 8-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en halvtimes ubetalt spisepause? Da jobber du 37,5 timer i uken (5 dagers uke). 70% av det blir 26,25 timer i uka eller 5,25 timer om dagen. Altså 5 timer og 15 min. dersom du skal jobbe litt hver dag.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en halvtimes ubetalt spisepause? Da jobber du 37,5 timer i uken (5 dagers uke). 70% av det blir 26,25 timer i uka eller 5,25 timer om dagen. Altså 5 timer og 15 min. dersom du skal jobbe litt hver dag.

Hilsen Lille meg

Hvis du er borte fra jobben én dag i uka, så gjenstår 3,25 timer som du skal være borte (tar utgangspunkt i at det som "Lille meg skriver er riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er borte fra jobben én dag i uka, så gjenstår 3,25 timer som du skal være borte (tar utgangspunkt i at det som "Lille meg skriver er riktig).

Det blir vel strengt talt 3,75 timer man ikke skal jobbe ut over en dag dersom man regner 7,5 timer pr. dag (ulønnet lunsjpause).

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel strengt talt 3,75 timer man ikke skal jobbe ut over en dag dersom man regner 7,5 timer pr. dag (ulønnet lunsjpause).

Hilsen Lille meg

Du har selvfølgelig rett. Beklager feilen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

30% sykemelding vil si at du forventes å utføre 70% av dine ordinære arbeidsoppgaver. Om du bruker 1 eller 15 timer per dag på dette spiller ingen rolle. Har du funksjonærrolle blir det litt vanskeligere å måle. Da kan du f eks jobbe enkelte dager (full tid) eller noen timer hver dag :-) Du bør avtale med nærmeste leder :-)

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...