Annie Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Paris Hilton ble løstlatt fra fengsel pga "psykiske problemer". Er det riktig at det er forskjell på fattig og rik?
LaraCroft Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Ja dette er skikkelig forskjellsbehandling spør du meg... Hva med alle de som ikke har økonomi til å føre en sterk sak for seg selv? Og alle de som sitter inne helt uskyldig? Stor forskjell mellom rik og fattig ja, spesielt i USA.
Donpedro Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Vet vi at andre ikke får samme behandling (bare spør, for jeg kan null og niks om USA-praksis på området). Og vet vi om hun har psykiske problemer? Og hva som ligger i dette uttrykket?
Donpedro Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Husarrest i seg selv voil jo gjøre forskjell på fattig og rik. Stor forskjell på om man bor i en ettroms i et slumområde uten aircon, og en enorm villa med svømmebasseng oppe i åsen og man har penger til å arrangere alt man vil hjemme hos seg selv. Hm, noe å tenke over.
minor Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Dette hadde hun aldri i livet klart uten penger. For meg så virker ikke dette som en straff i det hele tatt, what so ever.
Annie Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2007 Jeg hadde gjerne sitti i husarrest i huset hennes i 40 dager!
Gjest Eugene Onegin Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 dette viser jo hvor idiotisk rettsystemet i USA er. Ikke at det er noe bedre i Norge
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Får håpe de låser henne inne på doen da, med vakter utenfor
talin Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Bruk stolen, det hadde spart resten av menneskeheten for mye lidelse.
Latee Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Hun har vært i retten og må tilbake i fengsel nå.
Ueland Skrevet 8. juni 2007 #12 Skrevet 8. juni 2007 dette viser jo hvor idiotisk rettsystemet i USA er. Ikke at det er noe bedre i Norge Dommeren ble overkjørt i saken, det har nada med rettsystemet å gjøre. Dommeren anklagde vedkommende som sendte henne hjem for forakt for retten (er et lovbrudd), og kastet henne dermed tilbake i fengeselet. Akkurat slikt systemet skal fungere. Svikten her skjedde i fengselsledelsen og ikke i selve rettssystemet.
Gjest *Magica* Skrevet 8. juni 2007 #13 Skrevet 8. juni 2007 Skummelt med dømte fanger som springer rundt i friluft. Lås dørene, sier nå jeg.
Betsy Skrevet 9. juni 2007 #14 Skrevet 9. juni 2007 Jeg hadde gjerne sitti i husarrest i huset hennes i 40 dager! Jeg og! Helt ok at hun ble stappet inn igjen i forhold til alle de andre fengslede i USA.
Gjest lillebøll Skrevet 9. juni 2007 #15 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Tenk deg for en luksus. Innesperret i Hilton villaen! Men venninnen til søsteren min slipper 40 dager inne her i norge nå, får dem i husarrest på psykiatrisk, fordi hun truer med selvmord. Alle vi andre vet dette er Paris-fakter, men de tør ikke ta sjansen. Kanskje de i USA ikke tør ta sjasen? Ikke så stor forskjell er det vel? Endret 9. juni 2007 av lillebøll
Gjest vimselot Skrevet 9. juni 2007 #17 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Tror ikke de har fengsler i Usa for de rike og berømte, og siden hun tydeligvis er en kjendis, ville hun blitt mer langt mer merke til enn en vanlig fattig (eller rik) dame. Alt fra pengeutpressing osv. Men sliter hun med psyken, burde hun kanskje heller "sonet" på en psykiatrisk avdeling enn hjemme. Hvis hun burde sonet da, hun kunne jo fått samfunnstjeneste f.eks. Endret 9. juni 2007 av vimselot
Gjest Chrizzy Skrevet 9. juni 2007 #18 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Jeg forstår meg ikke på svarene her! Var ikke hun "bare" arrestert for å ha kjørt uten sertifikat? Endret 9. juni 2007 av Chrizzy
Gjest ~Alwa~ Skrevet 9. juni 2007 #19 Skrevet 9. juni 2007 Hun ble dømt for brudd på betingelsene i forhold til en annen dom hun hadde på seg for promillekjøring. Jeg skjønner ikke hva problemet hennes er jeg. Det er snakk om 45 dager i fengsel, ikke 45 år. Hun dreit på leggen å børe være voksen nok til å ta straffa som følger slik vi andre dødelige må. Men det er kanskje der problemet ligger også, at hun for en gang skyld blir behandlet som resten av røkkelet?
Gjest Chrizzy Skrevet 9. juni 2007 #20 Skrevet 9. juni 2007 Det er nok mange av oss som hadde kjøpt oss fri fra det om vi hadde mer enn nok av penger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå