Gå til innhold

hav gjør man når man mistrives på jobben....


Gjest sola

Anbefalte innlegg

føler at jeg har havna på litt feil jobb jeg.......og dette går veldig utover nattesøvnen min og det er ikke noe særlig i lengden akkurat...

men hva gjør man ?? har prøvd og prøver å se alle mulige positive ting med jobben min jeg men det hjelper veldig dårlig....vil gjerne trives der og glede meg til jver dag på jobb..

så hva gjør ejg for å klare å se det positive i denne jobben, og hva bør jeg gjøre med dette??

er egentlig veldig glad i å jobbe og trives stort sett med det jeg gjør men nå ser det ut som om jeg har kjørt meg fast :cry:

håper noen har noen gode råd og tips til meg, for da hadde jeg blitt veldig takknemlig...

sola- trøtt og sliten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring med jobber jeg absolutt ikke har trivdes i (det er bare 1) er at det blir ikke bedre med tiden, løsningen for meg var å bytte jobb - uavhengig av lønnsforhold. Jeg orker ikke å ha en jobb jeg ikke trives i - hverken pga yrkesutførelse, sted eller kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hva det er du mistrives med?

Selv mistrives jeg i miljøet på jobb, men elsker jobben min. Det lever jeg med ved å trekke meg unna de jeg sliter med og pleie de kollegene jeg setter pris på (nei, det er ikke enkelt).

Men om jeg ikke hadde vært så glad i jobben min, hadde jeg byttet pga dette miljøet. Helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives ikke spesielt godt i jobben min på grunn av dårlig milø blant annet. Men jeg lærer mye her og suger til meg kunnskap som jeg senere kan føre på en CV for å imponere potensielle arbeidsgivere :lol: . Venter litt med å søke andre jobber til det blir litt bedre tider (det kan jo ta litt tid...) Jeg har en trygg jobb og det betyr mye for meg når det er så vanskelige tider på jobbmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om det er yrket du mistrives med, eller om det er arbeidsplassen.

Er det yrket, gir svaret seg selv. Du må finne på noe annet. A-etat har yrkesrådgivere du kan bestille time hos, hvis du ikke vet hva du vil.

Er det arbeidsplassen du mistrives med, så kan du jo prøve å ta kontakt med bedriftshelsetjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du må slutte...

det gjorde jeg, og nå har jeg det mye bedre!

det er faktisk ikke værre enn det, men sørg for å finne deg noe annet i mens! så står du ikke uten jobb og penger!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør definitivt bytte jobb! Har selv vært i den situasjonen. Jeg trivdes ikke med arbeidsoppgavene og jeg kom ikke over ens med kollegaene mine. Jeg holdt ut i 1 ½ år og det var mer enn lenge nok. Det tæret veldig på humøret og psyken min den siste tiden og jeg har aldri vært så glad som da jeg leverte oppsigelsen min. Jeg fikk meg heldigvis ny jobb ganske kort tid etter at oppsigelsen var levert og jeg stortrives i denne jobben. For meg var dette eneste løsningen, og selvom jeg var veldig bekymret for økonomien i det jeg sa opp i den gamle jobben, var jeg nødt til å gjøre det for ikke å ødelegge meg selv helt.

Mitt tips er at du bør søke på andre jobber og være aktiv ovenfor mulige jobber. Det kommer alltid en løsning til slutt, og det er viktig å tenke litt på seg selv oppi en slik situasjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...