Gå til innhold

Svanhild (23) mister barna

Jinx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er uten tvil en tragisk sak. Men vi må huske på at vi langt fra vet nok om denne saken til at vi kan konkludere med noen som helst. Men det er alltid tragisk når en mor ikke kan få ha omsorgen for sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik saken har blitt fremstilt i media virker det jo som om det kun er den berømte IQ testen som har ligget til grunn.

I dommen i dag nevnes ikke denne testen, men retten konkluderer med at det allerede har forekommet omsorgssvikt overfor barna. Det er nok ting her vi ikke har fått vite noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logget meg på akkurat nå kun på grunn av denne saken.

Lurte på om noen hadde fått med seg mer av bakgrunnen enn meg.

Er det kommet frem noen forklaring på hva IQ'en har med omsorgsevnene å gjøre?

Siden saken er blåst så voldsomt opp burde man jo få vite litt mer, ikke bare det samme igjen og igjen.

Nå står det jo at omsorgssvikt har forekommet, og det er veldig trist. Håper det er den riktige avgjørelsen som er tatt.

Men når vi først engasjeres i en slik sak, enten vi vil eller ikke (vanskelig å slippe unna i hvert fall) burde vi vel også få vite litt mer enn bare disse tabloid-overskriftene? De forteller jo ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns likevel det er helt feil å basere dette på en IQ-test...

Så det ligge mer bak.. Men det kommer vel frem .....

Så forresten programmet om henne på TV2, og ble ikke

akkurat skremt av det jeg så...

Det er mange andre som ikke skulle hatt

omsorgen for sine barn - det er sikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns likevel det er helt feil å basere dette på en  IQ-test...

Hadde det vært av noen annen grunn, så stiller jo saken seg

annerledes...

En helhetsvurdering er gjort.

Så forresten programmet om henne på TV2, og ble ikke

akkurat skremt av det jeg så...

Man kan ikke basere seg på hva man ser på tv. Der er det redigert og man har vært sammen med henne bare noen timer. Så det utsagnet faller på sin egen urimelighet.

Det er mange andre som ikke skulle hatt  

omsorgen for sine barn - det er sikkert

Ja det har du helt rett i...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Blir litt forundret over denne saken. Det må være andre ting som er begrunnelsen for omsorgsovertagelsen enn det vi får vite i media. Noe annet kan jeg ikke tro... Rettsvesenet er jo ikke ondskapsfullt? Samfunnet kan jo ikke skille foreldre og barn uten grunn? Men de virkelige grunnene får vi nok aldri vite...

Fryktelig trist sak uansett hvordan man ser på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke dette er basert utelukkende på IQ-testen. Håper virkelig rettsvesnet ikke er ute å kjøre her. For dette gjelder faktisk mor og barnas framtid. Men sannsynlig er det noe vi ikke vet her. Om det har forekommet omsorgssvikt eller ikke, er jo vondt for oss utenforstående å vite. Men media slår ting selvfølgelig opp til de enorme høyder. Så dette med IQ-testen har tydelig kommet fram som grunnlag.....

Som Huldre-Lise sa,. dette er usigelig trist uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noe hjelpeapparat i dette landet som kan styille opp når sånt skjer? Noen som kan hjelpe til med barna noen timer pr. dag og følge med på hva som skjer?

Det er klart at vi ikke vet alt, men det er ufattelig trist at denne jenta, som ikke er ressurssterk fra før, skal oppleve å miste det kjæreste hun har. Og det er trist for barna, som må flyttes og få et nytt hjem.

Jeg har ikke satt meg inn i saken egentlig, bare lest nyhetene og sett disse innslagene på TV. Jeg tviler sterkt på at alt har kommet frem i lyset.. og det er kanskje like greit.

Men jenta burde jo fått hjelp til å lære, slik at hun kanskje kunne fått nok kunnskaper til å kunne ta vare på barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hørte det var både mye alkohol og narkotikabruk inne i bilde.. Om det var hun eller barnas far vet jeg ikke men det var det mangel på skjule dette fra barna som utgjorde omsorgsvikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg med nedsettende eller krenkende kommentarer mot andre deltagere i forumet tolereres ikke. Hva som faller inn under krenkende kan være vanskelig å bedømme, men generelt sett skal man behandle andre med respekt. Det går fint med diskusjoner rundt enkeltpersoner, om denne har en offentlig (yrkes) rolle, men da kun i relevans til denne rollen. Man diskuterer sak, og ikke person! Det er ikke tillat å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner

Tråden lukkes. Lionda mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...