Gå til innhold

Krampe i leggen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Av og til får jeg voldsom krampe i leggen og dette er utrolig vondt!:tristbla:

Hva er det beste man kan gjøre for at dette skal gå over?

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Eneste som får krampa til å gå over for meg er å tråkke hardt ned på foten så leggmuskelen blir strekt ut. Ikke så kult å klare det når man våkner halv seks om morgenen av tidenes krampe, og er 7 mnd gravid... men jeg klarer jo ikke å ligge stille heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har det ofte kan det hjelpe å ta et tilskudd av Kinin, ellers er et kjærringråd å ha en ulltråd rundt foten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å slappe helt av akkurat i det du kjenner det kommer kan det gå over før det gjør skikkelig vondt.

Da jeg gikk gravid hadde jeg ofte kramper, hvis jeg ikke klarte å slappe helt av akkurat i "startgropa" måtte jeg trampe hardt i gulvet eller veggen hvis jeg fikk det om natta (hadde vannseng på den tiden og da var det ikke så lett å komme seg ut med stor mage).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Gjest grete.jacobsen@l

Hvis du har det ofte kan det hjelpe å ta et tilskudd av Kinin, ellers er et kjærringråd å ha en ulltråd rundt foten...

hvor får du fatt i kinin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor får du fatt i kinin ?

I Tonic. Du trenger ikke en gang Gin. Men sistnevnte gjør det jo festligere å få det i seg.

Tonic smaker ikke supergodt alene, men med litt sitron eller lime i, kan det bli ganske godt.

Ellers har noen en viss hjelp av magnesiumtilskudd, alt avhengig av hva som forårsaker disse krampene.

Hvis du tar magnesium, kan det være lurt å rådføre seg med lege først. Jeg kjenner ikke din helsetilstand, men det gjør fastlegen din. Han vil kunne vurdere om det er noen forhold som tilsier at du ikke burde ta slikt tilskudd.

Ellers mener noen at selolje kan hjelpe, men det har jeg ikke sett noen dokumentasjon på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...