Gå til innhold

Yasminelle


Gjest Yasminelle uten pause?

Anbefalte innlegg

Gjest Yasminelle uten pause?

Er det noen som vet om man trenger å ha mensen når man går på yasminelle? Er det ok å bare hoppe fra brett til brett uten opphold imellom? Jeg har akkurat begynt på Yasminelle og har merket litt kvalme som bi-effekt. Noen andre som har hatt bivirknknger?

Takk for svar :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_LittleMy_*
Er det noen som vet om man trenger å ha mensen når man går på yasminelle? Er det ok å bare hoppe fra brett til brett uten opphold imellom? Jeg har akkurat begynt på Yasminelle og har merket litt kvalme som bi-effekt. Noen andre som har hatt bivirknknger?

Takk for svar :hallo:

har nettopp begynt på yasminelle selv. Tror ikke det er så smart å hoppe over mensen.. Greit en gang, men det anbelafes ikke.

Har selv ikke merket noen spesielle bivirkninger helt enda, men har ikke gått på de så lenge heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bare meg_*

Hei,

Du trenger ikke å ha pause da du går på p-piller. Menstrasjonen er jo styrt av p-pillene og er kunstig (pillene styrer og ikke kroppen)...men har du jevnlig sex er det greit å ha mensen hver tredje mnd for å sjekke om du muligens kan være gravid. Legene som anbefaler menstrasjon hver mnd henger etter...Hvorfor ha en kunstig blødning da du ikke trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest elise84

jeg har gått på yasminelle i to uker nå, og begynte å bli plaget med magesmerter for noen dager siden... itillegg føler jeg meg ganske tung i humøret. Vet ikke om det er litt tidlig å kalle det bivirkninger, men har reagert psykisk på p-piller før og vil slutte på de fortest mulig hvis Yasminelle er likedan...

Er det noen andre som reagerer på disse pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. Jeg har gått på Yasminelle i 1 mnd nå, og er egentlig ikke veldig fornøyd. Den gir meg småkvalme hele dagen og jeg føler jeg går med mat til halsen. Har også en ubehagelig metthetsfølelse og føler meg oppblåst.. Er dette bare meg, eller er det flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har gått på Yasminelle i 5 uker nå, og har ikke merket andre bivirkninger enn flere kviser. Byttet fra Microgynon til Yasminelle delvis fordi den skulle hjelpe på huden, men foreløpig syns jeg bare problemet er forverret. Men om den fungerer litt sånn som Diane så er visst det bare å forvente. Jeg kommer uansett til å holde ut de tre brettene mine før jeg eventuelt bytter over til noe annet.

Tror man skal passe på den psykiske effekten når man begynner på en ny pille-type, men samtidig ikke overanalysere, placebo-effekten er en sterk effekt!;)

Jeg har sagt fra til samboer at han må følge med om jeg forandrer meg mye i humøret ol, tror et er større sjanse for at han oppdager det enn at jeg gjør det. Men foreløpig er humøret der det bruker å være.

Om bivirkningene ikke er for ille, bør man fortsette i tre måneder, da har ting stabilisert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. Yasminelle kan det være greit å ha mens en gang i blandt for å få kroppen på rett tur igjen, eller hva man kan kalle det. Jeg er farte at om jeg glemte en pille mot slutten av mitt andre eller tredje brett uten pause, fikk jeg blødninger og da ble jeg nødt til å ha pause i 7 dager. Hvis jeg ikke hadde det, men fortsatte ut brettet ville jeg få blødninger i lang tid etterpå. Nesten en måned. men slikt finner man ut. kroppen reagerer så forskjellig fra person til person. Jeg fikk også smerter i magen og masse kviser men det kunne ha vært andre grunner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tina_*
Er det noen som vet om man trenger å ha mensen når man går på yasminelle? Er det ok å bare hoppe fra brett til brett uten opphold imellom? Jeg har akkurat begynt på Yasminelle og har merket litt kvalme som bi-effekt. Noen andre som har hatt bivirknknger?

Takk for svar :hallo:

Hei!

Du kan fint hoppe over mensen med yasminelle.

Jeg gjorde det i 8 mnd. Kroppen reagerer selv og mensen vil komme før eller siden av seg selv. Ikke mye, men veldig lite som er kroppens måte å tale for seg. Når du merker små blørninger, eller veldig svake smerter i nedreste del av mage, bør du ta din mensenperiode.

Ikke noe farlig.

Mvh

Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hei..

jeg har gått på yasmin i 4 år. tenkte jeg skulle ha en pause.

jeg sluttet på d for en uke siden. etter jeg hadde mens. men jeg fikk den i gjen i dag. hva kan dette skyldes???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Mor til 2
Hei,

Du trenger ikke å ha pause da du går på p-piller. Menstrasjonen er jo styrt av p-pillene og er kunstig (pillene styrer og ikke kroppen)...men har du jevnlig sex er det greit å ha mensen hver tredje mnd for å sjekke om du muligens kan være gravid. Legene som anbefaler menstrasjon hver mnd henger etter...Hvorfor ha en kunstig blødning da du ikke trenger?

Lurer på en ting.. Hvis mensen er styrt av p-pillene og ikke kroppen, hvorfor får man da mensen om man ikke er gravid og ikke mensen om man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Er det noen som vet om man trenger å ha mensen når man går på yasminelle? Er det ok å bare hoppe fra brett til brett uten opphold imellom? Jeg har akkurat begynt på Yasminelle og har merket litt kvalme som bi-effekt. Noen andre som har hatt bivirknknger?

Takk for svar :hallo:

Jeg har nettopp startet på p-piller og fikk Yasminelle anbefalt av legen min. Jeg har brett med 21 piller og tar 21+21+28.. Dermed mensen svært sjedent! Han snakka om at kvinnene for lenge siden hadde mange færre menstruasjoner enn det vi har i dag. Kanskje er det bedre å ha færre? Tydeligvis et tema leger diskuterer og vurdere i dag. Han anbefalte meg å ha kun mensen hver 21+21+28ende dag. Foreløpig har jeg ikke blitt ferdig med med det siste brettet, så har ikke erfart eventuelle bivirkninger ved mensen. Men altså, det er fult mulig å ha mensen sjeldnere uten at det er skadelig (i følge min lege). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hjelper Yasminelle mot kviser, like godt som Diane? Jeg har gått på Diane i mange år, men fikk beskjed av legen om å slutte. Jeg fikk resept på Yasminelle, og håper disse vil holde huden min like fin som Diane har gjort.

Men siden de inneholder færre horomoner, er dette kanskje for mye å håpe på?

Jeg har nettopp startet på p-piller og fikk Yasminelle anbefalt av legen min. Jeg har brett med 21 piller og tar 21+21+28.. Dermed mensen svært sjedent! Han snakka om at kvinnene for lenge siden hadde mange færre menstruasjoner enn det vi har i dag. Kanskje er det bedre å ha færre? Tydeligvis et tema leger diskuterer og vurdere i dag. Han anbefalte meg å ha kun mensen hver 21+21+28ende dag. Foreløpig har jeg ikke blitt ferdig med med det siste brettet, så har ikke erfart eventuelle bivirkninger ved mensen. Men altså, det er fult mulig å ha mensen sjeldnere uten at det er skadelig (i følge min lege). :)

Blødningen man får når man går på ppiller kan vel ikke sammenlignes med naturlig menstrasjon, så man kan like godt kutte den ut helt. Og kroppen bruker nok mer enn en uke på å kvitte seg med horomonene fra ppillene, så jeg tviler på at det å ha pillefri uke i blant får kroppen til å "stabilisere" seg på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så at dette var en gammel tråd, men jeg har tatt 2 tabletter yasmin nå.. og føler meg ikke bra i dag.. har gått på dem før(3år) uten så mange bivirkninger... men kan slikt komme alt nå??

Har mensen.. og blør veldig mye.. selv om det er 4. dagen... magesmerter... føler meg skikkelig oppblåst og full i magen.. og nå kvalm...!!!

Noen som vet ??

klem

Hei,

Du trenger ikke å ha pause da du går på p-piller. Menstrasjonen er jo styrt av p-pillene og er kunstig (pillene styrer og ikke kroppen)...men har du jevnlig sex er det greit å ha mensen hver tredje mnd for å sjekke om du muligens kan være gravid. Legene som anbefaler menstrasjon hver mnd henger etter...Hvorfor ha en kunstig blødning da du ikke trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_Charlotte_*

Hei!

Ser det er en gammel tråd, men trenger svar.

Begynte på p-pillen første dagen av syklusen. Etter samleie begynte jeg å blø litt.

Jeg gikk på pillen i 9 dager før jeg hadde samleie. Syntes det var så ekkelt med blødningen at jeg sluttet. Tre dager etter at jeg sluttet har jeg fått litt blødning.

Er det normalt å få mens etter 9 dager..? Midt i et brett?

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_ine_*

hei

jeg har gått på yasminelle i 4 dager nå og alt går fint :)

men jeg lurte på om hvor lenge må jeg vente til jeg kan ha sex uten kondom.

Har hørt at p-pillen funker med engang, men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har gått på yasminelle i 4 dager nå og alt går fint :)

men jeg lurte på om hvor lenge må jeg vente til jeg kan ha sex uten kondom.

Har hørt at p-pillen funker med engang, men er litt usikker.

Siden p-pillen ikke funker med en gang, så ambefales det å bruke kondom de første syv dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Ida_*

Jeg begynte på Yasminelle for en uke siden. Jeg startet på første dagen jeg hadde mensen. Har mensen fortsatt altså hatt mensen i 9 dager nå. Noen andre som har hatt det sånn? Eller vet hva det kommer av? Eller hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Abba_*
Er det noen som vet om man trenger å ha mensen når man går på yasminelle? Er det ok å bare hoppe fra brett til brett uten opphold imellom? Jeg har akkurat begynt på Yasminelle og har merket litt kvalme som bi-effekt. Noen andre som har hatt bivirknknger?

Takk for svar :hallo:

Man burde ha mensen ca. hver tredje mnd, sa ihvertfall min lege. Både for å sjekke om man er gravid, og for at kroppen skal finne balansen igjen.

Kvalmen min gikk fort over, har hatt veldig lite bi-virkninger. Ikke så mye humørsvigninger og sånn. Eneste som irriterer meg er at jeg får fryktelig vondt i magen første to dagene under mensen, men det har veninnen min og som går på Mercilon.

Har gått på de i snart 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Ann Kristin_*
Jeg begynte på Yasminelle for en uke siden. Jeg startet på første dagen jeg hadde mensen. Har mensen fortsatt altså hatt mensen i 9 dager nå. Noen andre som har hatt det sånn? Eller vet hva det kommer av? Eller hva jeg skal gjøre?

Jeg gjorde som deg og startet med Yasminelle første mensdag. Hadde voldsomme bøldninger de første 10 dagene, deretter avtok det men det har ikke stoppet. Nå er det 36 dager siden jeg starte med pillene og jeg blir snart gal. Jeg har tatt brett en og to uten opphold i samråd med min gynokolog (som nå er på ferie). Jeg skal forsøke å holde ut en uke til, ta en uke med hvite tabletter og se om det ordner seg etter dette. Håper du slipper blødinger så lenge, hele sommeren har vært litt slitsom på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest andrea

hvor lenge har du gått på yasminelle ? har ikke fått noen bivirkninger , men har bare gått i nesten 2 uker :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...