Gå til innhold

Tom for idéer


Bentebent

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er gått tom for middags idéer. Alt er blitt så kjedelig. Noen som har noen gode oppskrifter til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Fylt kylling med coscos og appelsinsalat.

http://tv2.no/artoftaste/

Hadde det til middag i går. Det gikk forbausende kjapt, og var sinnsykt godt.

Satte kyllinegn i ovnen der passet den seg selv i 40 min.

Coscosen og appelsinsalaten lager du på ti min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Her skal du få et middags-tips av meg. Dette er rå-godt:

Texas Nachos

Stek kjøttdeig og ha på en god "pulver-mix" med sterk smak. Kjøp "Kim's Cheese dip", og varm denne i en liten kjele. Ha 2/3 av dip'en på en stor tallerken. Den ferdigstekte kjøttdeigen legges oppå denne dip'en. Salat etter behag. Nacochips er viktig, og legges ved siden av salaten. Ikke glem salsa, rømme og evt. guacamole (og mais).

Det siste av dip'en helles i en liten bolle/eggeglass e.l. og brukes til å dyppe nacho-chipsen i.

(Strø evt. revet ost på toppen)

Slurp slurp... får vann i munnen. Må bare prøves!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Du kan jo lage italiensk tomatsuppe :) den smaker kjempegodt og er relativt enkel å lage. bør definitivt serveres slik det er foreslått i oppskriften med parmesan og revet ost (gjerne mozzarella)på toppen og hjemmelagede krutonger.

her er oppskriften: http://www.matsiden.no/oppskrifter/Innhold..._ny.asp?id=1509

på denne siden altså www.matsiden.no finnes en hel masse gode ideer når man ikke vet hva man skal lage til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fylte pannekaker.

Slik gjør du det:

Lag pannekaker.

Skjær tomater, skinke, sjampinjong og løk i små biter. Ikke nødvendig å ha alle ingrediensene. Ta det du har.

Rull pannekakene sammen med grønnsakene inni. Legg også litt ost eller en liten dæsj av en eller annen saus på. Soppsaus er godt til. Men du kan bruke lys pastasaus fra pose også.

De sammenrullede pannekakene legges i ildfast form og stekes i ovnen til fyllet er varmt. 10-15 minutter. (ihvertfall til osten er smeltet hvis du har brukt ost).

Smaker nydelig. NB! Slike pannekaker blir ganske mektige. Du trenger ikke så mange til hver person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...