Gå til innhold

Min eks. fyller 40 år...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Saken er den at min tidligere samboer fyller straks førti år. Vi har ikke bodd sammen på 4 år. Vår datter på 7 år som jeg har omsorgen for vil gi sin far en tegning samt noe hun har laget på sfo. Hennes far mener han må få en gave, og at det ikke holder med "bare" tegning.

Sørger han for at datteren kjøper presanger til deg?

Jeg pleier å la poden kjøpe for 200-300 kroner til jul og bursdag. Podens storesøster får penger av faren og hjelper til å ordnre presangene til meg (han var ikke alltid like god på det når vi var gift heller).

Videoannonse
Annonse
Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Jeg og x'en kjøper gaver for vesla til den andre forelderen. (Dersom hun ikke har laget noe da)

For det første fordi vi vil lære vesla gleden ved å GI andre gaver, men også fordi det er en liten hilsen om at vi synes den andre forelderen er en god forelder for vesla (tenker da spes til mor-/farsdag).

Selvom vi ikke fungerte sammen som et par fungerer vi i allefall som foreldre.

Når vesla blir større (snart 6 år nå) vil hun sikkert få gavepenger slik at hun kan handle selv (nå er hun med på å bestemme og handle inn). Jeg sørger også for at det til jul også ligger en "laget selv i barnehagen" pakke til stemor, og fars familie.

Endret av prestekrage
Skrevet
Jeg og mannen går fra hverandre i disse tider, men kommer da alltid til å ta med meg sønnen min ut for å kjøpe en gave til faren når den tiden kommer...

Det tror du nå det. ;)

Eksen og jeg har sørget for julegaver fra sønnen til hverandre i alle år, og vi har ikke vært gode venner, snarere tvert i mot. Akkurat dette med gaver har vi holdt fast ved, det skulle liksom ha tatt seg ut om eksen eller jeg hadde sagt et år at "Nei, i år får du ikke lov til å kjøpe julegave til mamma/pappa!". Om det er noe kjøpt eller lagd spiller ingen rolle, men unger skal få oppleve den gleden det er å gi bort noe. I tillegg er det jo helt fantastisk å se på dem mens de sitter med strålende øyne når gaven blir pakket opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...