Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #21 Skrevet 3. juni 2007 Jeg er så enig med de andre her i tråden, det er absolutt ikke ditt problem. Å tenk å få en tegning datteren har laget, han skal være glad for det. Forresten, om du finner noe "common sence" på salg så kjøp det. Ville vært den perfekte gaven vel
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #22 Skrevet 3. juni 2007 Jeg er så enig med de andre her i tråden, det er absolutt ikke ditt problem. Å tenk å få en tegning datteren har laget, han skal være glad for det. Forresten, om du finner noe "common sence" på salg så kjøp det. Ville vært den perfekte gaven vel
Helen Skrevet 3. juni 2007 #23 Skrevet 3. juni 2007 Jeg hadde aldri kjøpt gave til min eks, for det er ikke mitt ansvar. Min manns datter kjøper gaver både til meg og faren sin til jul og bursdag, hun får penger av moren sin til det. Men vi har aldri kjøpt noe til hennes mor, har liksom ikke så veldig lyst til det selv om vi er gode venner.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #24 Skrevet 3. juni 2007 Jeg ville gitt penger til gave dersom barnet ønsket å gi far noe, men ikke fordi bursdags"barnet" surmuler seg fram til noe.
Annie Skrevet 3. juni 2007 #25 Skrevet 3. juni 2007 Saken er den at min tidligere samboer fyller straks førti år. Vi har ikke bodd sammen på 4 år. Vår datter på 7 år som jeg har omsorgen for vil gi sin far en tegning samt noe hun har laget på sfo. Hennes far mener han må få en gave, og at det ikke holder med "bare" tegning. Jeg synes det holder i massevis da det er han som tar kontakt når han vil være sammen med henne, og på det meste kan det går 4-5 uker i mellom. Og nei jeg er ikke ute etter å "hevne" meg på han, er forbi det stadiet. Hva gjør andre? Hørtes ut som min eks det der... Ikke kjøp noe, bare sånn av prinsipp!! Jeg hadde aldri kjøpt gave til min eks, for det er ikke mitt ansvar. Min manns datter kjøper gaver både til meg og faren sin til jul og bursdag, hun får penger av moren sin til det. Men vi har aldri kjøpt noe til hennes mor, har liksom ikke så veldig lyst til det selv om vi er gode venner. Får ikke stedatteren deres penger av dere da til å kjøpe til moren sin?
Helen Skrevet 4. juni 2007 #26 Skrevet 4. juni 2007 Får ikke stedatteren deres penger av dere da til å kjøpe til moren sin? Nei det har hun ikke fått, hun har heller ikke spurt. Mine unger har heller ikke spurt om å få penger for å kjøpe noe til faren sin noen gang.
Gjest =tentacle= Skrevet 4. juni 2007 #27 Skrevet 4. juni 2007 Hvis barnet selv spør etter penger for å få kjøpe en gave, synes jeg hun bør få det. Jeg hadde syntes det var fryktelig leit og pinlig som barn om jeg kun hadde mulighet til å gi en kjip gave fordi jeg ikke hadde penger. Jeg hadde vært flau og ønsket å trekke meg fra hele feiringen. Noe hjemmelaget er en fin gave fra et barn. Er ikke denne faren klar over at det er en 7-åring han har, ikke en voksen med egen inntekt som skal forsyne ham med materielle ting han ønsker seg? Helt utrolig! Jeg håper virkelig han har vett til å ikke gi datteren følelsen av at tegningen hun har laget til ham, er en mindreverdig gave...
Gjest lazuli Skrevet 4. juni 2007 #28 Skrevet 4. juni 2007 Hvis barnet selv spør etter penger for å få kjøpe en gave, synes jeg hun bør få det. Jeg hadde syntes det var fryktelig leit og pinlig som barn om jeg kun hadde mulighet til å gi en kjip gave fordi jeg ikke hadde penger. Jeg hadde vært flau og ønsket å trekke meg fra hele feiringen. Dette er jeg veldig enig i. Min samboers barn får aldri penger av sin mor til å kjøpe gave til ham, og dette syns iallefall den ene er veldig leit. Jeg har tatt ansvar for dette og sørget for at gave ble innkjøpt likevel. Mine barn har fått penger av meg til å handle gaver til sin far, og hans familie, fordi jeg syns det faller seg naturlig. I prinsippet var det vel egentelig faren deres som skulle ordnet med gave til familien hans, men i noen tilfeller syns jeg prinsipper ødelegger mer enn de gavner. Når det er sagt så ønsker jo datteren til TS ikke å gi noe annet enn tegningen sin. Dette er også etter min mening en verdifull gave, og innpakket med glass og ramme blir den mer verdifull ettersom årene går. Om far ikke er fornøyd med dette får han kjøpe noe til seg selv fra henne.
Gjest lillebøll Skrevet 4. juni 2007 #29 Skrevet 4. juni 2007 Et hjemmelaget i glass og ramme er jo den fineste gaven man kan få. Tåpelige mannen. Gi han en konvolutt med et kort og femti kroner i. Det gir vi barn som aldri blir fornøyd og bare er utakknemlig.
Gjest Piper Skrevet 4. juni 2007 #30 Skrevet 4. juni 2007 Jeg hadde aldri kjøpt gave til min eks, for det er ikke mitt ansvar. Min manns datter kjøper gaver både til meg og faren sin til jul og bursdag, hun får penger av moren sin til det. Men vi har aldri kjøpt noe til hennes mor, har liksom ikke så veldig lyst til det selv om vi er gode venner. Dere går gave av henne som moren betaler, men gir ikke jenten penger for å kunne kjøpe til moren? Syns ikke du dette er litt urettferdig? Eller er det helt greit at moren bruker penger på dere, så lenge dere slipper det samme? Merkelig tankegang
Helen Skrevet 4. juni 2007 #31 Skrevet 4. juni 2007 Dere går gave av henne som moren betaler, men gir ikke jenten penger for å kunne kjøpe til moren? Syns ikke du dette er litt urettferdig? Eller er det helt greit at moren bruker penger på dere, så lenge dere slipper det samme? Merkelig tankegang Vi har ikke bedt om å få noe fra dem så om hun vil kjøpe noe kan ikke vi noe for det. Det er bare små gaver som feks. et lys eller noe sånt. Her lager ungene julegaver som de gir til mor/far da kjøper vi inn det de trenger til det. Men derifra får vi kjøpegaver. Synes det er nok at ungene får lage ting selv for det koster en del å kjøpe det de trenger på hobbybutikken, om de ikke atpå til skal kjøpe gaver også. Det hender ungene lager noe til bursdager også men det blir som regel avglemt. Jeg er sikkert litt rar men jeg synes det er greit å kjøpe matrialer ungene kan lage gaver av enn at de skal få penge til å kjøpe gaver. Det blir litt mer personlig, gir vi kjøpegaver blir det liksom ikke bare fra ungene.
Gjest lazuli Skrevet 4. juni 2007 #32 Skrevet 4. juni 2007 Vi har ikke bedt om å få noe fra dem så om hun vil kjøpe noe kan ikke vi noe for det. Det er bare små gaver som feks. et lys eller noe sånt. Her lager ungene julegaver som de gir til mor/far da kjøper vi inn det de trenger til det. Men derifra får vi kjøpegaver. Synes det er nok at ungene får lage ting selv for det koster en del å kjøpe det de trenger på hobbybutikken, om de ikke atpå til skal kjøpe gaver også. Det hender ungene lager noe til bursdager også men det blir som regel avglemt. Jeg er sikkert litt rar men jeg synes det er greit å kjøpe matrialer ungene kan lage gaver av enn at de skal få penge til å kjøpe gaver. Det blir litt mer personlig, gir vi kjøpegaver blir det liksom ikke bare fra ungene. Mener du virkelig at når barnet får penger for å kjøpe gave, så er det indirekte også en gave fra den som gir barnet pengene? Dette er jeg isåfall veldig uenig i. Jeg ser heller på det i form av at den voksne som gir barnet pengene, ser barnets behov for å gi gaven, ikke noe mer enn det. Om du kjøper artikler de kan lage gaver av, eller gir de penger til å kjøpe en gave syns jeg i realiteten blir det samme. Det eneste som er forskjellen er at barnet må lage gaven.
Gjest yoletta Skrevet 5. juni 2007 #33 Skrevet 5. juni 2007 Mener du virkelig at når barnet får penger for å kjøpe gave, så er det indirekte også en gave fra den som gir barnet pengene? Dette er jeg isåfall veldig uenig i. Jeg ser heller på det i form av at den voksne som gir barnet pengene, ser barnets behov for å gi gaven, ikke noe mer enn det. Om du kjøper artikler de kan lage gaver av, eller gir de penger til å kjøpe en gave syns jeg i realiteten blir det samme. Det eneste som er forskjellen er at barnet må lage gaven. Helt enig med deg!
Helen Skrevet 5. juni 2007 #34 Skrevet 5. juni 2007 (endret) Mener du virkelig at når barnet får penger for å kjøpe gave, så er det indirekte også en gave fra den som gir barnet pengene? Dette er jeg isåfall veldig uenig i. Jeg ser heller på det i form av at den voksne som gir barnet pengene, ser barnets behov for å gi gaven, ikke noe mer enn det. Om du kjøper artikler de kan lage gaver av, eller gir de penger til å kjøpe en gave syns jeg i realiteten blir det samme. Det eneste som er forskjellen er at barnet må lage gaven. Så lenge ungene liker å lage ting de kan gi bort både til foreldre og besteforeldre så synes jeg det holder i massevis. Det er mye koseligere å få ting som ungene har laget enn en ting som de kjøper i butikken. Det blir også mye mer personlig enn at ungene skal kjøpe noe ferdig. Jeg tror ikke det er så mange som gir ungene penger til å kjøpe gaver til den andre part når de ikke er sammen lenger. Jeg vet ingen som gjør det utenom moren til min stedatter, det vi får derifra er også fra moren og søsteren, det forteller min stedatter hver gang. Endret 5. juni 2007 av m@msen
Gjest yoletta Skrevet 5. juni 2007 #35 Skrevet 5. juni 2007 Det aller beste er at barnet lager noe i presang. Og du verden så koselig det er
Sofia Skrevet 5. juni 2007 #36 Skrevet 5. juni 2007 (endret) Mine barn får penger av farmoren sin til bursdags- og julegaver til pappaen sin. Det synes jeg er helt greitt. Det er ikke snakk om dyre ting, men det er heller ikke det viktigste. Når de var mindre lagde de alltid presangene og alt blir mottatt med takk! Det er veldig hyggelig synes jeg. Nå har de fått en halvbror på den siden, og han kjøper vi alltid både jule- og bursdagsgaver til. Det er litt annerledes siden det er lillebroren deres. Trenger ikke være noe dyrt, men jeg synes det er greitt at de har noe å gi han liksom. Bare en liten ting til. Jeg fylte 40 ifjor og fikk ingenting, nada nothing fra hverken han eller ungene. De var hos han på selve dagen min. Det er jo litt trasig, men ikke noe jeg tenker på ... vet at ungene elsker meg uansett... Endret 5. juni 2007 av Sofia
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #37 Skrevet 5. juni 2007 Jeg og mannen går fra hverandre i disse tider, men kommer da alltid til å ta med meg sønnen min ut for å kjøpe en gave til faren når den tiden kommer...
Annie Skrevet 5. juni 2007 #38 Skrevet 5. juni 2007 Jeg og mannen går fra hverandre i disse tider, men kommer da alltid til å ta med meg sønnen min ut for å kjøpe en gave til faren når den tiden kommer... Det tror du nå det.
Gjest baby-E Skrevet 6. juni 2007 #39 Skrevet 6. juni 2007 Jeg tror ikke det er så mange som gir ungene penger til å kjøpe gaver til den andre part når de ikke er sammen lenger. Jeg fikk alltid penger av mamma til å handle gaver til min far, stemor og halvsøsken.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #40 Skrevet 6. juni 2007 Det tror du nå det. Tror ikke du vet bedre enn meg hva jeg kommer til å gjøre... Vi er gode venner og jeg kommer selvfølgelig til å ta med sønnen min for å kjøpe gave til pappaen..det skulle da bare mangle. Om man ikke kan få seg til å gjøre det så er man bare smålig syns jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå