Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Saken er den at min tidligere samboer fyller straks førti år. Vi har ikke bodd sammen på 4 år. Vår datter på 7 år som jeg har omsorgen for vil gi sin far en tegning samt noe hun har laget på sfo. Hennes far mener han må få en gave, og at det ikke holder med "bare" tegning. Jeg synes det holder i massevis da det er han som tar kontakt når han vil være sammen med henne, og på det meste kan det går 4-5 uker i mellom. Og nei jeg er ikke ute etter å "hevne" meg på han, er forbi det stadiet. Hva gjør andre?
Gjest Miss Cutie Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 BARE en tegning? Hallo, kommer han og forlanger en gave? For en frekkhet...så klart hun gir han det hun vil.
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 BARE en tegning? Hallo, kommer han og forlanger en gave? For en frekkhet...så klart hun gir han det hun vil. Jeg er helt enig med deg. Men min x er ikke like enkel å ha med å gjøre..Det er jo derfor han er en x.
Gjest Miss Cutie Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Jeg er helt enig med deg. Men min x er ikke like enkel å ha med å gjøre..Det er jo derfor han er en x. Ikke rart han er en x nei. Syns det er trist at han forlanger en "ordentlig" gave og ikke blir glad for noe hun har laget.
Kykkelikokos Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 La være å kjøpe noe. Det er ikke ditt ansvar. Datteren din får gi han hva hun vil. Skjønner ikke hvordan han kan gå rundt og forvente at han skal få noe, langt verre å forlange noe direkte fra deg. Hvis det er noen som skal gi noe på vegne av jenta, så får heller hans foreldre sørge for dette.
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Ikke rart han er en x nei. Syns det er trist at han forlanger en "ordentlig" gave og ikke blir glad for noe hun har laget. Ja det er trist, men som sagt er jeg forbi det stadiet ved å bli irritert eller sint på han. Men det blir tegning til han.
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 La være å kjøpe noe. Det er ikke ditt ansvar. Datteren din får gi han hva hun vil. Skjønner ikke hvordan han kan gå rundt og forvente at han skal få noe, langt verre å forlange noe direkte fra deg. Hvis det er noen som skal gi noe på vegne av jenta, så får heller hans foreldre sørge for dette. Enig i at det ikke er mitt ansvar, og det får jeg jo bekreftet her nå
Gjest Piper Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Han skal være glad for det han får, og det er IKKE ditt ansvar å sørge for at han får en gave fra jenten.
Wildy Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Sett tegningen i en ramme, la jenta få pakke den inn selv, gave ferdig. Det er ikke ditt ansvar å kjøpe gave til ham.
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Han skal være glad for det han får, og det er IKKE ditt ansvar å sørge for at han får en gave fra jenten. Det er såå godt å få bekreftet det jeg har ment hele tiden
panda Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Han skal være glad for det han får, og det er IKKE ditt ansvar å sørge for at han får en gave fra jenten. Så enig, så enig.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 Sånn av ren nysgjerrighet (og på siden av tråden) - hva ville du gjort om jenten kom og spurte deg om penger til å kjøpe en gave til faren? Jeg er altså helt enig i at det ikke er ditt ansvar - og jeg mener også at en tegning og/eller noe hun har laget er en fin ting å få som forelder. Men skal man nekte barna sine å kjøpe presang til den andre forelderen hvis man har råd til det og hvis det er dette barna har lyst til? Ville dere nektet eller sørget for at barna var opptatt med andre ting dersom feiringen av forelderens bursdag kom på deres samværsdag? Igjen på generelt grunnlag - jeg sier ikke at du gjør dette eller har planer om det.
Wildy Skrevet 3. juni 2007 #13 Skrevet 3. juni 2007 Om jentene mine ønsker å lage noe til gave elelr kjøpe noe så hjelper jeg dem selvfølgelig med det .Men det er ikke snakk om hundrvis av kroner.Nå har det vel skjedd en gang i løpet av de siste fem årene at fars bursdag har truffet på en dag hvor de er hos ham. De andre gangene har jeg ikke hørt et kvekk om at han ønsker å ha dem på feiring. Et år ville de overraske ham med hjemmebakte uffins på bursdagen. Vi bakte kvelden før og jentene ble kjørt oppover til faren på formiddagen. Hente dem igjen et par timer senere.
Noldus Skrevet 3. juni 2007 #14 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har også et spørsmål!! Blir han med jenta ut for å kjøpe presang til deg når du har bursdag??
Gjest Pax Skrevet 3. juni 2007 #15 Skrevet 3. juni 2007 Hennes far mener han må få en gave, og at det ikke holder med "bare" tegning. Og han fyller 40, sa du? Tegningen er laget med kjærlighet, spesielt til han, og det er mye finere enn en ting, synes jeg. Trist for barnet at han ikke forstår det.
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #16 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Sånn av ren nysgjerrighet (og på siden av tråden) - hva ville du gjort om jenten kom og spurte deg om penger til å kjøpe en gave til faren? Jeg er altså helt enig i at det ikke er ditt ansvar - og jeg mener også at en tegning og/eller noe hun har laget er en fin ting å få som forelder. Men skal man nekte barna sine å kjøpe presang til den andre forelderen hvis man har råd til det og hvis det er dette barna har lyst til? Ville dere nektet eller sørget for at barna var opptatt med andre ting dersom feiringen av forelderens bursdag kom på deres samværsdag? Igjen på generelt grunnlag - jeg sier ikke at du gjør dette eller har planer om det. Jeg spurte om hun ville ha penger til å kjøpe en cd plate til han e.l. men det ville hun ikke. Nå har ikke vi faste dager med samvær, han ringer når det passer. Så jeg kan ikke helt svare på spørsmålet ditt Men om ikke vi skulle noe, og min/vår datter hadde lyst hadde jeg sikkert sørget for at hun fikk feire med sin far. Endret 3. juni 2007 av yoletta
Gjest Miss Cutie Skrevet 3. juni 2007 #17 Skrevet 3. juni 2007 Er ikke noe galt å si til barnet at h*n kan lage noe i stedet for å kjøpe. Det er jo mye mere personlig å gi noe som er laget. Og så lærer barnet at man ikke bare blir glad over kjøpte gaver. Jeg har en niese som aldri kjøpte noe til familien til jul. Hun laget alltid noe. Og det er veldig spesielt nå for tiden siden alt er så materialistisk og skal helst koste flesk for å være verdt noe.
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #18 Skrevet 3. juni 2007 Er ikke noe galt å si til barnet at h*n kan lage noe i stedet for å kjøpe. Det er jo mye mere personlig å gi noe som er laget. Og så lærer barnet at man ikke bare blir glad over kjøpte gaver. Jeg har en niese som aldri kjøpte noe til familien til jul. Hun laget alltid noe. Og det er veldig spesielt nå for tiden siden alt er så materialistisk og skal helst koste flesk for å være verdt noe. Jeg er også for at de lager noe i jule/bursdagspresanger. Synes det er en fin ting
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #19 Skrevet 3. juni 2007 Og han fyller 40, sa du? Tegningen er laget med kjærlighet, spesielt til han, og det er mye finere enn en ting, synes jeg. Trist for barnet at han ikke forstår det. Jepp..alderen er 40, men i hodet tror jeg han har stagnert på 11 år..og i 11 års alderen er alle opptatt av gaver. Og som sagt tidligere det er en grunn til av vi IKKE er sammen lenger.
Gjest yoletta Skrevet 3. juni 2007 #20 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har også et spørsmål!! Blir han med jenta ut for å kjøpe presang til deg når du har bursdag?? Nei..Aldri!.. Men nå spør aldri vår datter om det heller. Og det synes jeg er helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå