Gå til innhold

Rense hundens ører


Ce'Nedra

Anbefalte innlegg

Man får ikke bare en resept på Fucidin hos en veterinær sånn uten videre. Fucidin er øredråper som inneholder antibiotika og kortison, og brukes til hunder med diagnostisert ørebet, og ikke som ørerens.

Men hyppig bruk av Fucidin kan altså gi resistente bakterier.

Til hunder som har hatt ørebetennelse mer enn 2 ganger samme år, ville jeg helt klart brukt Optima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg renser ikke ørene på bikkja og hun har aldri hatt øreproblemer. Men hos denne rasen napper vi ut ørehårene da så det blir vel en vesentlig forskjel. Dog er akkurat det ikke spesielt populært hos dyret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hyppig bruk av Fucidin kan altså gi resistente bakterier.

Til hunder som har hatt ørebetennelse mer enn 2 ganger samme år, ville jeg helt klart brukt Optima.

Det er mange hunder som er plaget med kronisk ørebetennelse, og da er de nødt til å behandles med antibiotika når de får utbrudd. Det er ikke farlig å bruke Fucidin flere ganger i året når man gjør det i samråd med veterinær. Optima er et strålende middel til å FOREBYGGE ørebetennelse, og kan helt klart forhindre gjentatte ørebetennelser, men får man en akutt ørebetennelse må den behandles av/i samråde med veterinær .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Jeg bruker rett og slett hvit 5% eddik av den typen du får i dagligvarebutikken, og blander det i en flaske med dråpeteller som du får billig på apotek. Deretter drypper jeg litt inn i øret, masserer litt og tørker bort.

Skal sjekke ut det der, men hvor mange cl er flasken til dråpetelleren? Og/eller - hva er forholdet eddik/vann?

Takker på forhånd for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...