Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #21 Skrevet 4. juni 2007 Har det akkurat på samme måte som deg. Har vært sammen med typen i snart tre år, og han har sagt at han elsker meg bare én gang. Har svingt mht min egen opplevelse av hvor viktig disse ordnene er. Hadde tidligere en type som sa han elsket meg, men handlingene hans sa noe annet... Ingen kjæreste har noen gang behandlet meg bedre enn han jeg er sammen med i dag. Han sier hver dag at han er glad i meg. Jeg er superfornøyd, men blir likevel usikker når han ikke sier dette. Og da føler liksom ikke jeg at jeg elsker han heller... Uff, er et dilemma dette her. Har til slutt valgt å ta det opp med ham (ventet lenge, for jeg ønsket ikke noe press...), og han virket noe overrasket over at dette var en big deal for meg. Han sa han ikke kan få seg til å si noe fordi det liksom forventes av han. Og det forstår jeg jo godt. Jeg er i alderen hvor jeg må tenke på barn, og han er også positivt innstilt til dette med barn. Men jeg er usikker på om jeg kan få barn med en som ikke sier disse ordnene. Han mener at det å elske kommer over tid; at man kan elske noen gjennom å bygge et fellesskap sammen. For meg føles det mer som å jeg må elske for å ville bygge et fellesskap. Er blitt et stort dilemma dette. tiden går, og jeg må jo snart bestemme meg. Men føler meg ganske sikker på at jeg ikke kan si adjø til alt det flotte vi har sammen på grunn av at han ikke kan si dette...
Gjest Pax Skrevet 4. juni 2007 #22 Skrevet 4. juni 2007 Hva er å elske? Er det mulig å forklare det? Jeg tror vi legger forskjellige ting i det, fra person til person. Noen mener at dersom man vil leve sammen resten av livet, da elsker man hverandre. Noen mener at når forelskelsen er slutt, men man fremdeles har dype og intime følelser for hverandre, da elsker man. En ting er i alle fall sikkert. Det kan være jævlig skummelt å si 'jeg elsker deg til noen'. Det kan være skummelt å åpne seg opp for noen, vise sitt mest sårbare. Noen vil kanskje hevde at å vise det sårbare er å elske noen, og i noen tilfeller er det også det. Men å elske noen er personlig, og akkurat hvordan vi gjør det, varierer veldig. Selv synes jeg ikke ordene er så viktige, jeg ville heller sett på andre ting. Nemlig kroppsspråk og handlinger. For det er gjennom handliger og ikke flotte ord at mennesket viser sin sanne sjel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå