Gå til innhold

Er du forfengelig?

Eowyn

Hvor forfengelig er du? Når du drar for å handle så..  

1. 1. Hvor forfengelig er du? Når du drar for å handle så..

• går du som du er, uansett om du har den slitte joggebuksa på
      5
    • Skifter du til pene klær og sminker deg
      11
    • tenker ikke så mye over hvordan du ser ut, skifter kanskje bukse og tar på litt leppestift
      29

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle ta en liten avstemming for å se hvor forfengelige dere er :wink:

Ikke noe seriøst altså, er bare litt interessant å se.

Selv tenker jeg litt på hvordan jeg ser ut når jeg drar for å handle på butikken, men ikke sånn at jeg stæsjer meg opp og styrer og ordner før jeg drar, passer bare på å ikke se ut som et takras :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarte det siste alternativet, men det er ikke helt sant :lol: .

Jeg skifter aldri til joggebukse før jeg kommer hjem fra butikken.

Når jeg handler er det stort sett på vei hjem fra jobben. Ser sikkert ikke helt opplagt og nysminket ut. Handler som regel på nærbutikken likevel. Hvis jeg skal på shopping (klær og sånt) så fiffer jeg meg litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

:oops: Jeg svarte det første . Kan bruke lang tid på å prøve klær - av og på - før jeg finner det rette. SÅ er det å prøve jakker *ler*...Det skal ikke være lett. Liker å føle meg vel - og derfor så er jeg litt nøye på slik. Nytter ikke å gå i butikken uten sminke og i joggedres ... :oops: :roll:

Og det er jo igrunnen irriterende da ..å bruke så mye tid på slikt ..men men ..sånn er det når man ikke er så veldig fornøyd med seg selv ..da vil man iallefall ha klær og sminke og hår i orden ... Så får det heller ta litt tid .. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor jeg er :) Jeg har bodd i to små "byer" og da vandret jeg gladelig inn på Rimi i pysjen, men her i Oslo (hvor jeg er fra) merker jeg at jeg blir mer forfengelig. Skal litt til før å vandre ut i jobbebuksene her...Har bodd i Thv Meyersgate i Oslo og da var det ikke snakk om å gå ut på lørdagsformiddagen usminket i joggebukse for å kjøpe frokost. Hadde følt meg litt for shabby da, blant kule cafegjester som var ute for å "se og bli sett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Svarte det siste, det stemmer best for meg. Dog, på lørdag gikk jeg på butikken i min "ryddebukse" med slitt hull på baken, rett og slett fordi jeg glemte meg. Men da jakka mi er ganske si, så trur jeg ikke det var synlig da :oops:

Men, nei, pynte meg for handling gjør jeg ikke. slitt joggebukse bruker jeg aldri. Måtte bli siste alternativ for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok litt forfengelig :blunke:

Men det tar ikke helt overhånd. Tror jeg :-?

Synes det er viktig (for min egen del) å se bra ut på håret og ha en grei påkledning. Det er ikke alltid jeg sminker meg i helgene, hvis jeg bare er hjemme. Men stort sett i jobb og skolesammenheng + på besøk og på byen selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Jeg tenker over hvordan jeg ser ut før jeg går i butikken. (eller ut i det hele tatt), men jeg trenger ikke sminke meg/kle meg opp for å kjøpe brød og melk. Men må se nogenlunde ut... så jeg valgte siste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt mer forfengelig enn nødvendig, ja. Går faktisk ikke til postkassa en gang uten å ha stelt meg litt. Sminker meg ikke hver dag, men liker overhodet ikke å vise meg før jeg har børstet håret og fått på meg et "anstendig" antrekk. Egentlig utrolig unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Siden butikken ligger 2 min å gå hjemmefra gir jeg blaffen i om jeg ser ut som et takras når jeg går dit.

Skal jeg til byen derimot, skifter jeg alltid til skikkelige klær og sminker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går veldig opp og ned hos meg. JEg går aldri på butikken i joggedress og bustete hår, men jeg stæsjer meg ikke så veldig heller. Akkurat nå er jeg inne i enperiode hvor jeg ikke gidder å sminke meg daglig, mens andre ganger kan jeg ha lange perioder hvor jeg er kjempenøye med antrekk, hår og sminke uansett hva jeg skal. Tror det er på tide å ta seg selv litt i nakken igjen snart... For meg henger dette nøye sammen med selvfølelsen. Føler jeg meg pen og velstelt, har jeg det bedre enn hvis jeg ser shabby ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte alternativ 3 jeg, men må nok også være den første til å inndrømme at det ikke passer helt. Pleier sånn stort sett alltid å ordne meg før jeg drar ut og handler, men det hender også at jeg drister meg ut uten sminke. :o Men pynter meg og setter på meg pene klær gjør jeg heller ikke! (Bortsett fra en sjelden gang hvis jeg skal på skikkelig shoppingtur. :D

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarte siste alternativ men er vel en blanding mellom en og tre tenker jeg...

Kommer an på dagsformen, men jeg liker å se noenlunde ut når jeg går ut....

Tar på meg annen bukse og litt fin jakke eller lignende, rouge og leppestift som regel før jeg spankulerer ut.. Liker å se ok ut.

Men som skrevet før her, så kommer det også an på om jeg skal shoppe eller bare ned på Mega å handle litt middag, brød og melk.

Fiffer meg ekstra når jeg er på shopping... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte også alternativ tre, det passer best. Men skal jeg bare bort på butikken går jeg stort sett i det jeg har på fra før....så fremt jeg ikke er uanstendig da :sjarmor:

Jeg steller meg og pynter meg litt når jeg skal til byen/på kino/kafe el.lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte alternativ 3,

men det kommer jo litt ann på humøret, er jeg i dårlig humør og dårlig form, da pleier jeg alltid og stelle meg litt ekstra, da føler jeg meg ivertfall bedre, jeg kan ikke tenke meg noe verre, enn visst jeg er dårlig ( form eller humør) så treffer en på noen en ikke har sett på lenge, og så ser de bare så bra ut, selv så står du der i ei slitt joggebukse, og gremmes. Det er jo bra at noen en ikke har sett på lenge ser bra ut, men så har man de som man helst skulle ønske ikke så så bra ut. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...