Gå til innhold

Akseptere meg selv som jeg er...


Gjest Feit og stolt av det

Anbefalte innlegg

Gjest Feit og stolt av det

Jeg har en kusine i USA, og hun er med i fat acceptance bevegelsen der. Hvorfor har vi ikke noe sånt i Norge?

Jeg er selv overvektig, og jeg synes jeg er vakker! Tynne jenter er stygge, de ser ut som gutter!

Ja til fine former, nei til slankepress. Jeg har en bmi på 32.4, og jeg har ikke tenkt å gå ned et gram.Nå gjenstår det bare å finne en mann som godtar meg som jeg er. Eller vent litt- jeg trenger ingen som vil "godta" meg. Jeg skal ha noen som forguder meg og mine flotte former.

Er det noen som er med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix
Tynne jenter er stygge, de ser ut som gutter!

*kremt* Det er bra du er fornøyd med deg selv, men jeg tror ikke du får mye kreditt for den uttalelsen der.

Så lenge du ikke er plaget med helsa er det flott å være fornøyd med den du er. Du må også huske på at om du ikke er plaget helsemessig nå kan du fort bli det når du er overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
*kremt* Det er bra du er fornøyd med deg selv, men jeg tror ikke du får mye kreditt for den uttalelsen der.

Så lenge du ikke er plaget med helsa er det flott å være fornøyd med den du er. Du må også huske på at om du ikke er plaget helsemessig nå kan du fort bli det når du er overvektig.

Det er bare en myte at man nødvendigvis blir plaget med helsen når man er overvektig. Jeg rusler til og fra jobb, så jeg holder meg i god form.

Jeg mente ikke at tynne jenter er stygge. Bare ikke så attraktive som oss med mer kjøtt på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Det er bare en myte at man nødvendigvis blir plaget med helsen når man er overvektig.

Nei, man må ikke bli plaget med helsen, men det er mange helseplager som er ralatert til overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Det er flott å akseptere seg selv for den man er. Jeg er selv overvektig og er fornøyd med meg selv og kroppen min. Har ingen helseplager som er forbunnet med overvekten :smile:

MEN: Det som ikke er flott er å si at andre mennesker som ikke ser ut som en selv er stygge :frustrert:

Ved å gjøre det, setter du deg i samme bås som de som mobber overvektige :frustrert:

Med andre ord, du er ikke det spor bedre.

Det er utstrålingen og personligheten til et menneske som er vakkert :tommel:

Om du er tynn/slank/lubben eller tjukk spiller ingen rolle.

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, hvis du vil være feit så vær da for all del det, men hold deg for god til å rakke ned på de som er tynnere enn deg for å hevde deg selv, da mister du all respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å akseptere seg selv slik man er ikke det samme som å rakke ned på hvordan andre ser ut.....Om en forventer at andre skal akseptere en for hvordan man er bør man kunne forvente det samme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Jeg synes det er flott å akseptere seg selv slik som man er, det å ha et godt selvbilde og kroppsbilde gjør veldig mye for velværen vår og vår psykiske helse. Det viktigste er at du holder deg i form og spiser sunt. Å si at det er en myte at overvekt fører til helseproblemer er det alt for mange empiriske studier som motbeviser. Dog er det også sagt at det viktigste er å være i god form, og at en utrent lubben kropp kan være sunnere enn en sylslank utrent en (tynne jenter kan faktisk også ha høy fettprosent!)

Det at du er fornøyd med eget utseende gir deg imidlertid ikke retten til å rakke ned på andre som ikke ser ut som deg, og det mener jeg selvsagt skal gjelde både tykke og tynne jenter og damer. Jeg har riktignok en BMI i normalområdet, men jeg har da virkelig kurver jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Ja, det går an å være stolt av seg selv uten å rakke ned på andre. Folk med selvtillit har ikke behov for å snakke nedsettende om andre for å føle seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet

Det er fint du er fornøyd, men når du sier at tynne jenter er stygge kan du heller ikke klage på de som syns at tjukke jenter er stygge. Da er du ikke bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

vet ikke hvor gammel du er jeg? men jo eldre man blir, jo tyngre blir vekten å bære, tenker da spesielt på ledd og bein. det sliter noe voldsomt, og kan gi smerter. i tillegg til alt det andre vi vet om overvekt da.

jeg var "bare" 35 kg overvektig, etter en graviditet, og jeg syntes det var pyton. stiv som en stokk, å legge seg ned på golvet for å leke med babyen var et ork. det var vondt i knær, og t.o.m fingrene var ømme.

heldigvis klarte jeg å snu trenden. liker meg selv tusen ganger bedre, ikke bare det med å se seg i speilet. men det å kunne løpe og herje med ungene, være ute i skog og mark, uten at det er slitsomt. for jeg ser noen familefolk på skogtur f.eks, som er overvektig, hvor svett og utmatta de er. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided
Det er bare en myte at man nødvendigvis blir plaget med helsen når man er overvektig. Jeg rusler til og fra jobb, så jeg holder meg i god form.

Jeg mente ikke at tynne jenter er stygge. Bare ikke så attraktive som oss med mer kjøtt på beina.

Og hvis du ønsker at andre skal godta deg så må du slutte å se ned på tynne jenter. Innmari dumt å forvente aksept av andre hvis du selv ikke er i stand til å akseptere de andre. La alle være fornøyd med den kroppen de har.

Jeg har en kusine som er stor og fornøyd med seg selv, og det er gjør meg godt å se at hun trives. Hun har heller ingen problemer med å se at andre jenter er flotte uansett størrelse, hun er raus og herlig og er veldig populær blant sine venner i alle størrelser og fasonger og kjønn. Men det har med personligheten hennes å gjøre, ikke vekten.

Endret av Miss Guided
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Når man er usikker på seg selv og misfornøyd, går man gjerne langt for å spre denne følelsen hos andre også :) Det er jo forklaringen på mesteparten av mobbingen som foregår, når man tenker seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en kusine i USA, og hun er med i fat acceptance bevegelsen der. Hvorfor har vi ikke noe sånt i Norge?

Jeg er selv overvektig, og jeg synes jeg er vakker! Tynne jenter er stygge, de ser ut som gutter!

Ja til fine former, nei til slankepress. Jeg har en bmi på 32.4, og jeg har ikke tenkt å gå ned et gram.Nå gjenstår det bare å finne en mann som godtar meg som jeg er. Eller vent litt- jeg trenger ingen som vil "godta" meg. Jeg skal ha noen som forguder meg og mine flotte former.

Er det noen som er med meg?

Jeg synes det er flott at du ser deg selv som vakker! Jeg bare håper at det virkelig stemmer, for måten du kommenterer tynne jenter tyder ikke helt på det.

HVis det er sant, er det beundringsverdig. Det er utrolig vanskelig å forbli upåvirket av det rådende skjønnhetsidealet. Jeg er selv slank (aka stygg og ser ut som en gutt), men blir likevel aldri helt fornøyd. Når jeg legger på meg, legger det seg rundt livet og i ansiktet - jeg mister selvtillit, vil ikke bli tatt bilder av, og føler at alt skal bli bedre bare jeg kommer ned i vekt. Jeg blir fornøyd når jeg går ned, trives bedre, bli blidere og mer utadvendt.

Rundt meg ser jeg jenter som har det på samme måte - men også innimellom noen store jenter som - tilsynelatende - virker fornøyde. Men så kommer man en og annen gang i fortrolighet med dem - og da har det kommet noen såre bemerkninger som tyder på at "den blide fornøydheten" bare er en maske, dessverre.

Jeg synes det er flott med store, formfulle jenter - men synes det går en grense ved det amerikanerne kaller obese - overvekt. Man har tross alt et ansvar for å gjøre det man kan for sin egen helse, og det inkluderer også tiltak for å unngå ekstrem overvekt. Jeg vet ikke hvor mye en BMI på 32 tilsier, men jeg synes det høres mye ut.

Det er skummelt hvis aksept-tankegangen får råde så lenge at det blir en uoverkommelig jobb å komme ned i vekt hvis og når det blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en myte at man nødvendigvis blir plaget med helsen når man er overvektig. Jeg rusler til og fra jobb, så jeg holder meg i god form.

Jeg mente ikke at tynne jenter er stygge. Bare ikke så attraktive som oss med mer kjøtt på beina.

Hei

Jeg har selv slitt med overvekt i flere år, men har mange venner samt familie som er slanke.

Synes ikke de er mer attraktive enn meg eller omvendt for den saks skyld.

Det å være attraktiv eller pen/stygg synes jeg ikke har noe med størrelse å gjøre men personlighet og utstråling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Maria_*
Det er en grund til at man aldri ser feite gamle mennesker.

Det finnes MANGE overvektige gamle mennesker, hvis du hadde jobbet i eldreomsorgen hadde du spart deg den kommentaren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35
Det finnes MANGE overvektige gamle mennesker, hvis du hadde jobbet i eldreomsorgen hadde du spart deg den kommentaren!

Helt rikitg det, og en annen ting er at gamle mennesker minker med åra og krymper sammen liksom. Sånn er det i vår familie iallefall. Så nå venter jeg bare på å bli 95 som min bestemor :legrine: , som har krympa veldig, men er frisk og rask ellers, tiltross for at hun før hun begynte å krympe var en meget stor dame. Slik som flere i min familie som har blitt styggamle. Rart, for vi er jo sååååååå feite og burde kvelda for lenge siden :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåkopi
Det er en grund til at man aldri ser feite gamle mennesker.

Grunnen til at man ikke ser så altfor mange fete gamle, er at formen og bevegeligheten deres hindrer dem i å traske rundt som de vil. Men selvsagt finnes det massevis av fete gamle mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...