Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det går ikke an! Kynisk er det! Hvis denne kanalen ville hjelpe folk i donorkø, kunne de heller ha sponsa en stor kampanje, men det tjener de vel ikke penger på.....

Skrevet (endret)
Ja, dette får jo selv Big Brother til å fremstå som politisk korrekt og i et sympatisk lys...

Herregud, ja. Dette er jo helt sinnskyt. På en side er det jo "fint" (? med fare for å bli misforstått?) at man kan velge hvem som skal få sin egen nyre. Men HALLO?? Skal alle andre få være med å velge også? Hva vet vel vi vanlige om hva som er viktig (og riktig) for dette?

Endret av Batseba
Gjest Gjest
Skrevet

Det der er jo et typisk eksempel på kapitalismens perverse utvekster som liberalistene på et ideologisk grunnlag ikke ønsker å gjøre noe med. Frihet, kaller dem det. Phøy! Perversjon, kaller jeg det. :spy:

Skrevet

Jeg synes det er hårreisende. Samtidig så synes jeg helheten i dette er litt fascinerende - vårt vestlige samfunn fortsetter i en spiral som blir mer bortskjemt, mer overfladisk, rikere og mer dekadent for hvert år som går. Hvor langt kan vi fortsette før vi kollapser? Og hvordan vil denne kollapsen ta form?

Gjest Gjest
Skrevet

Kuult! På tide det kom noe i den retniongen. Er storrøyker og har en mistanke om at jeg trenger en ny lunge etterhvert. Da er det godt at det fins rimelige løsninger. :smoke:

Gjest Gjest
Skrevet
Og hvordan vil denne kollapsen ta form?

I Europa vil det mest sannsynlig bli en muslimsk revolusjon.

Gjest Mirina
Skrevet

Dette synes jeg virkelig var smakløst. Synes det er trist å lage underholdning av en så fortvilet situasjon som disse menneskene er i.

Skrevet
Dette synes jeg virkelig var smakløst. Synes det er trist å lage underholdning av en så fortvilet situasjon som disse menneskene er i.

Enig med Mirina. :Nikke: Smakløst og trist.

Gjest gloria
Skrevet

Forstår ikke at TV selskapet har godkjent forslaget, og bruker det som en form for underholdning.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Hva er problemet? Unner dere ikke folk som trenger et organ å få det?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg frykter at det er vi seere som er problemet, for vi elsker å bli sjokkert - det må nye ting til hele tiden.

Jeg er enig i at en storstilt kampanje - en skikkelig tv-serie om donasjon og de senere års enorme fremskritt på området - hadde vært en mye bedre måte å vekke folks interesse for temaet på.

Gjest Gjest
Skrevet

En som har fått med seg det essensielle i debatten, ja.

Gjest Mirina
Skrevet

Selvsagt, men jeg synes ikke noe om at det skal bli laget underholdning av det. Jeg synes det blir å utnytte mennesker som er i en desperat situasjon.

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke forstaa at dette er lov! Er ikke kjöp og salg av organer forbudt i Nederland? Dette tjener jo TV-kanalen paa. Og sikkert donoren ogsaa som blir kjendis osv. Jeg haaper de blir stoppet fra aa vise dette TV-showet.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Selvsagt, men jeg synes ikke noe om at det skal bli laget underholdning av det. Jeg synes det blir å utnytte mennesker som er i en desperat situasjon.

De er jo med frivillig, det er ingen som tvinger de til å være med på programmet

Gjest lillebøll
Skrevet
De er jo med frivillig, det er ingen som tvinger de til å være med på programmet

Hva med å bare gi bort den nyra uten å måtte få 15 minutter i rampelyset først?

Gjest Mirina
Skrevet

Nei, men jeg kan tenke meg at når man desperat trenger et organ for å overleve er man villig til å gjøre så og si hva som helst for å få ett. Derfor synes jeg dette er moralsk forkastelig og spekulativt.

Gjest Emera
Skrevet

Endemol, produksjonsselskapet som står bak dette, er alltid først ute med provoserende nyheter på realityfronten. Og som Blondie65 sier, det er nok seerne som avgjør hvorvidt dette er OK eller ikke. Jeg er redd at nysgjerrigheten seirer atter en gang.

At folk er frivillig med på dette synes jeg ikke gjør det mindre smakløst.

Men Endemol er eksperter på å vri all debatt til sin fordel, og det klarer de sikkert denne gangen og.

Huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...