Gå til innhold

Har norske kvinner stygge neser?


Gjest Jon

Anbefalte innlegg

Neser varierer veldig med hva slags ansiktstype man har. Men seriously, hva er en pen nese hos en kvinne?

Her er noen eksempler på neser i profil, synes dere alle følger samme mønster, at det finnes kun en fasit på hva en pen nese skal være i vesten?

http://www.locateadoc.com/gallery.cfm/Acti...reID/80/Page/16

http://ipg.zesoi.fer.hr/papers/caip99.pdf

Angelina Jolie før og etter sin neseoperasjon:

http://www.celebrityplasticpics.com/angelinajolie.htm

http://www.bodiesbeautiful.co.uk/nose_reshaping_intro.html

Hva synes kvinner på KG, er det på tide å få penere neser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Camillo

Jeg har ihvertfall ingen pen nese, så hvis du generaliserer meg, sånn for sakens skyld, så kan man jo si det slik.

:eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Når jeg ser disse bildene av neseopererte mennesker før og etter, så tenker jeg i flere tilfeller at de faktisk var finere før... Mange av dem burde ikke opertert i det hele tatt. Men folk med ekstreme neser kan jeg godt forstå, som damen med det digre ørnenebbet.

Min nese er vel ikke spesielt pen, men den er ikke spesielt stygg heller. Den er ganske smal, og en tanke skjev. Men den er min, og den er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lazuli
Når jeg ser disse bildene av neseopererte mennesker før og etter, så tenker jeg i flere tilfeller at de faktisk var finere før... Mange av dem burde ikke opertert i det hele tatt. Men folk med ekstreme neser kan jeg godt forstå, som damen med det digre ørnenebbet.

Helt enig i dette. Jeg syns generelt det er svært få som trenger plastisk kirurgi. Vi er bra nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StockDama

neser legger jeg egentlig veldig lite til, skal være store tydelige merker før jeg orker å legge merke til det... så jeg vet ikke hva en pen nese er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget
...

Her er noen eksempler på neser i profil, synes dere alle følger samme mønster, at det finnes kun en fasit på hva en pen nese skal være i vesten?

...

Jeg ser mønsteret i de før/etter-bildene. Leit, mange av de nesene har gått fra flotte og karakteristiske til uinteressant dusinvare. Men det er kanskje lett for meg å moralisere, som har en nese som ikke stikker seg ut noe særlig. Mulig jeg hadde sett det anderledes om det var meg.

Flotteste nesa jeg vet om sitter på ei jente jeg kjenner. Ganske stor og prominent, men med fin symmetri og en aristokratisk bue. Kombiner dette med perfekt hud og store klare øyne med lange vipper, så har man etter min mening en skjønnhet med særpreg. Håper hun aldri finner på å gjøre noe med den nesa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med nesen min, og hvis ikke andre skulle like nesen min så er det deres problem og ikke mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tenåring likte jeg ikke nesa mi, syntes de små oppstopperne til venninnene mine var søtere/penere. Nå derimot, er jeg veldig glad for den nesa jeg har- passe størrelse til resten av ansiktet mitt- jeg hadde seriøst sett rar ut hadde jeg hatt en liten oppstopper- og den gir meg et aristokratisk utseende. Så sier folk iallefall, og samboeren elsker den :)

På de før/etter bildene her, så syns jeg de "nye" nesene ble ganske kjedelige. Hvor ble det av det unike??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Har alltid syntes nesa mi var rar, men hvem liker sitt eget snyteskaft? Ikke mange, tror jeg. :) Ikke skal jeg forandre på den heller, jeg svir ikke av 300 spenn på et nytt hull til en ny nese. Det får være grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne
Er ikke aristokratiske buer ut?

Betaler folk for plastiske operasjoner, fordi det er IN med den og den type nese, vil jeg si det grenser til å være kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss Guided

Norske kvinner generelt har vel ikke stygge neser, men noen av oss har nok neser som ikke like vakre. Nesen min er ikke av de peneste men den gjør nytten sin og jeg har lært meg å leve med den.

Mange kjendiser som forandrer nesen sin får den samme type nese, og det gjør at det er lett å se hvem som har operert nesen eller ikke. Blir kjedelig hvis alle skal ha samme nesen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri tenkt over før, har aldri tenkt på min egen nese, og har ikke tenkt over hvorvidt andre har mindre pene neser. Jeg registrerer når noen har markerte neser eller ørneneser, men synes ikke disse er spesielt stygge. Synes de derimot gir ansiktet karakter. Vet om en her i byen med en enorm alkoholiker nese, stor og rød og masse porer, minner meg om Ernie, den tegneserien, og dette er vel det første jeg har sett som jeg kan kalle mindre pen.

I USA er det kanskje vanligere med Rhinoplastik enn i Norge, som så mye annet. Den jødiske befolkning er kanskje mer kjent for litt markerte neser, og skjønnhetsidealet er tydeligvis ikke å ha en slik nese.

Husker en "ekstrem forandring"-episode jeg så for et par år siden, ei nydelig høy slank jente, kunne vært modell, men duverden som hun plagdes pga nesen sin. Hun var engstelig når hun var ute og kjørte bil, fordi kanskje noen ville se nesen hennes og dermed forårsake en bilulykke... Tror selv den jenta trengte hjelp på et helt annet plan. Så denne sammen med min mor, som har samme type nese, og nå for første gang i sitt liv fikk vite at hun har nese hun virkelig burde gjøre noe med. Vi bruker å spøke litt om det når hun skal ut å kjøre, at hun må passe på at hun ikke forårsaker bilulykker, haha.

Kanskje norske kvinner har bedre selvfølese enn amerikanske, og derfor ikke løper til kirurgen for slike ting så ofte som dem? Eller er skjønnhetskravene ikke så strenge her som der?

Kanskje jeg ikke har noen rett til å uttale meg, når jeg har en så liten og vanlig(?) nese som jeg har, men selv synes jeg det er fint at ikke alle er like, ja til mangfoldet utseendemessig, duverden så kjedelig det hadde vært hvis vi alle hadde hatt samme fasong på neser og kropp og annet.

Ellers nytt for meg at Angelina også har operert seg. Hun som er så perfekt... Klarte ellers ikke å se mye forskjell på før og etter, menmen, om det gjør henne lykkelig, så.

Endret av Serene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Jeg liker ikke nesen min, syntes den er litt stor på tuppen. Men det er min nese og jeg liker den bedre nå enn jeg gjorde før så.. Uansett hadde jeg nok ikke giddet å operere den. En pen nese er en nese som passer til ansiktet både i form og str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Er ikke aristokratiske buer ut?

Hva når det blir in igjen - skal de med små skihoppneser operere til buer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Endel norske kvinner har vel oppstopperneser og små neser i større grad enn de italienske, franske og spanske?

Se bare på prinsesse Letizia av Spania, hun har kjempeflott nese.

Märtha i Norge har en mindre, liten oppstopper men det er fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes norske kvinner har pene neser, dette er faktisk noe jeg har tenkt over. Ta en titt over til England f.eks., der er ikke alle like heldige.

Forøvrig synes jeg Jolie hadde en nydelig nese før hun tok nosejob'en, den ble altfor tynn i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Velmenende råd

Søsteren min har en fæl nese. Ser ut som en romer nese og alle kommenterer den.

I slike tilfeller kan kanskje operasjon komme på tale?

Samboeren min kommenterer den også, huff hvorfor er vi mennesker så onde med hverandre.

Det har gått så langt at folk kaller henne "nesen".

Off....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...