siebaeo Skrevet 28. mai 2007 #21 Del Skrevet 28. mai 2007 * heier på siebaeo* Takk for det! :bukke: Jeg skal gjøre et hederlig forsøk! Nå gjelder det bare å finne en jeg kunne tenke meg å ta kontakt med.. Ikke lett bare det! De slibrige, fulle tullingene slipper man vel aldri unna, men jeg skal i alle fall ikke bli en av dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 28. mai 2007 #22 Del Skrevet 28. mai 2007 Takk for det! :bukke: Jeg skal gjøre et hederlig forsøk! Nå gjelder det bare å finne en jeg kunne tenke meg å ta kontakt med.. Ikke lett bare det! De slibrige, fulle tullingene slipper man vel aldri unna, men jeg skal i alle fall ikke bli en av dem selv. Det ordner seg for snille piker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest28 Skrevet 28. mai 2007 #23 Del Skrevet 28. mai 2007 I tillegg så slipper du jo alle disse slibrige, fulle tullingene også. For meg er det faktisk helt uforståelige hvorfor jenter ikke er mer aktive. Sånn som ting er, tjener jo dere mye mer på å være aktive. Er det noe vi gutta er unisont enige om, er at det er veldig greit, og hyggelig om dere av og til kunne komme bort og si "hei". Kanskje klaffer det ikke alltid, men dere har jo alt å vinne. Men for all del, ikke bli helt drita heller. Usjarmerende med fulle jenter. * heier på siebaeo* Jeg heier også på siebaeo, og så håper jeg at hun sprer denne kunnskapen til sine medsøstre I tillegg vil jeg bare nevne at å si "hei" holder i lange baner som åpning. Om dette er på et utested kan du til og med si "hei" for deretter å gå vekk igjen. Da markerer du at du er interessert, samtidig som du lar han jakte litt, likevel. Det har noe med å lage den riktige "sjekkedynamikken". Ingen grunn til å gjøre det for enkelt for han, heller Hvis du tvinger han til å være litt aktiv vet du at han i alle fall er litt interessert, og ikke bare ute etter roting for en kveld. Men jeg stoler på at siebaeo er opplyst nok til å velge skikkelige menn in the first place Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest El Patron Skrevet 28. mai 2007 #24 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) -- Endret 8. juli 2007 av El Patron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest28 Skrevet 28. mai 2007 #25 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er ikke bare norske jenter som foretrekker at mannen tar initiativene, jenter og kvinner stort sett over hele verden forventer og ønsker det. Dette utsagnet er ikke nødvendigvis riktig. I Norge har vi en særdeles dårlig date-kultur, og ser heller på morgenen etter en one-night-stand som et godt øyeblikk for å bli kjent med vedkommende man traff kvelden før. Dette opplegget krever sin mann, og sikrer dermed jentene en lang rekke med manipulerende playere før de treffer en god kjærestekandidat... I enkelte andre land fungerer det ikke slik. I stedet er målet for jentene å få seg en date, og dermed bli kjent med personen før man havner til sengs. Terskelen for å gi ut sitt telefonnummer på byen er svært lav for jentene, og de har derfor ingen problemer med å ta dette initiativet selv. For videre kontakt må derimot mannen ringe jenta og avtale date Dette er en særdeles effektiv metode for kjærestehungrige jenter for å sortere ut menn som ikke er interesserte i noe mer seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #26 Del Skrevet 28. mai 2007 Så på mange måter sitter dere med alle de gode kortene. Så jeg lurer egentlig på om: 1. Er dere klar over den enorme makten dere har der ute? 2. Sjekker dere aktivt? Hvor ofte? Noen spesielle typer? kjent eller ukjent? 3. Hva er det som irriterrer dere mest på 'kjøttmarkedet'? Jeg var singel fra jeg var 21-26 år. Jeg sjekket aktivt. Gikk på byn alene og satt meg alltid i baren. Så var det bare å finne en attraktiv mann:) Synes det var mye bedre å ta kontroll selv i stedet for å vente på en "prins" skulle dukke opp imellom alle de fylle fyrene som prøvde å sjekke opp jenter. 1. Veldig klar over makten. Derfor jeg satt meg i baren. var student og hadde lite penger. Spurte aldri om å bli påspandert noe,men min første "drink" var alltid vann! Når mannfolkene oppdaget det var det "se her skal du få deg noe å drikke." 2. Sjekket alltid aktivt. Ble ofte en slags lek. Målet var selvfølgelig å få meg noe den kvelden. Ikke noe forhold, det var jeg ikke ute etter. 3. Menn som ikke tar et nei for et nei. Menn som klår. Komplimenter og seksuelle hint må en regne med, men jeg hater å bli tatt på. Det verste er de som tar et bjørnegrep på deg...Vil jeg bli tatt på så sier jeg det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 29. mai 2007 #27 Del Skrevet 29. mai 2007 jeg skal ikke direkte påstå at jeg er den som sjekker, men det hender jeg tar iniativet til kontakt ja.. om jeg ser en som ser spennende ut så må jeg jo gjøre det, hvis ikke han oppdager meg først.. nå er jeg ikke interessert i å møte potensielle kjærester for tiden da, og det gjør kanskje ting litt enklere - frykten for avslag blir mindre, og det hele blir mer en slags lek. ett av de beste sjekketriksene er forsåvidt å finne en som kan redde deg fra han slibrige fyren som "alltid" dukker opp i løpet av en kveld ute, det er vel det mest aktive jeg bruker.. "han fyren der er så utrolig ekkel, kan jeg få sitte her med deg litt?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #28 Del Skrevet 29. mai 2007 "Ærlig talt, menn må finne seg i at de er sjekkerne. Stille og tafatte menn er kjedelig, med dem skjer det aldri noe bortsett fra å stirre inn i fjellveggen." Forsåvidt enig, selv om jeg har veldig lyst til å replisere med at kvinner må finne seg i å være forsørgere og husmødre. Jeg skal ikke gjøre det, men så lenge kvinner anerkjenner at det finnes kjønnsroller, må de også være villige til å akseptere at noen av de kanskje går på tvers av dere egne ønsker. Som jente skal jeg si meg enig i dette, hvis menn er jegere, sjekker og tar initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 29. mai 2007 #29 Del Skrevet 29. mai 2007 Hadde en diskusjon her forleden med noen kompiser. Vi var en 10 gutter som koste oss med øl og røverhistorier, og tema begynte å dreie seg om sjekkemarkedets mekanismer. Utseendemessig vil jeg vel karakterisere som normalt kjekke karer. 2-3 er over gjennomsnittet pene. Så jeg spurte om det har hendt at de har blitt bevisst sjekket opp av en jente. Kun 1 kunne bekrefte dette. Så når jeg tenker tilbake, så sitter jeg med en følelse at damer generelt sett har det enkelt ute på 'kjøttmarkedet'. De trenger ikke å sjekke, for de får drøssevis med tilbud i løpet av en lørdagskveld. Så på mange måter sitter dere med alle de gode kortene. Så jeg lurer egentlig på om: 1. Er dere klar over den enorme makten dere har der ute? 2. Sjekker dere aktivt? Hvor ofte? Noen spesielle typer? kjent eller ukjent? 3. Hva er det som irriterrer dere mest på 'kjøttmarkedet'? Jeg tror nok at flere enn han ene har blitt sjekket opp av av kvinner. "Problemet" er ofte at sjekkingen er så diffus at mannen ikke er klar over at han blir sjekket opp. Det har vært flere tråder av typen "hvordan kan jeg få han til å be meg ut" på forumet. Hvor kvinnen har forsøkt med subtile hint som mannen ikke har plukket opp. Jeg har selv vært svært subtil på sjekkeområdet, og har venninner som er det enda. Etterhvert fant jeg ut at signalene mine ble ikke plukket opp, så jeg gikk mer direkte til verks. Det funket mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #30 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg tror nok at flere enn han ene har blitt sjekket opp av av kvinner. "Problemet" er ofte at sjekkingen er så diffus at mannen ikke er klar over at han blir sjekket opp. Det har vært flere tråder av typen "hvordan kan jeg få han til å be meg ut" på forumet. Hvor kvinnen har forsøkt med subtile hint som mannen ikke har plukket opp. Jeg har selv vært svært subtil på sjekkeområdet, og har venninner som er det enda. Etterhvert fant jeg ut at signalene mine ble ikke plukket opp, så jeg gikk mer direkte til verks. Det funket mye bedre. Sånn hinting ville jeg heller kalle flørting ! Og da er det ikke så rart at ikke mennene forstår at det ligger noe mer bak.. En annen ting er at mange menn ikke får med seg damers flørting i det hele tatt ! (Som du også nevner) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 29. mai 2007 #31 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg tror nok at flere enn han ene har blitt sjekket opp av av kvinner. "Problemet" er ofte at sjekkingen er så diffus at mannen ikke er klar over at han blir sjekket opp. Det har vært flere tråder av typen "hvordan kan jeg få han til å be meg ut" på forumet. Hvor kvinnen har forsøkt med subtile hint som mannen ikke har plukket opp. Jeg har selv vært svært subtil på sjekkeområdet, og har venninner som er det enda. Etterhvert fant jeg ut at signalene mine ble ikke plukket opp, så jeg gikk mer direkte til verks. Det funket mye bedre. Jo, jeg skjønner jo hva du mener. Men den første kontakten mellom dere vil da alltid være opp til gutten sant? Kanskje det vi 'sjekker' litt forbi hverandre. Vi kan absolutt bli bedre på å tolke subtile hint, men det er kanskje ikke alltid man er helt skarp i topplokket med litt promille innabords Jeg har merket at jenter har smilt og fått blikkontakt, men som regel smiler jeg bare tilbake og tenker at hun var jo hyggelig, men jeg gidder liksom ikke å være den gutt nr.35 som kommer bort heller, så jeg tusler som regel videre til kompisene. En del av meg synes det er utrolig teit åog harry å gå bort til en person jeg ikke kjenner overhodet... jeg vet, jeg har ting å jobbe med jeg og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 30. mai 2007 #32 Del Skrevet 30. mai 2007 Sånn hinting ville jeg heller kalle flørting ! Og da er det ikke så rart at ikke mennene forstår at det ligger noe mer bak.. En annen ting er at mange menn ikke får med seg damers flørting i det hele tatt ! (Som du også nevner) Mange jenter tenker nok at det er et sjekketriks å få mannen til å sjekke dem opp. Mannen tror at det var han som sjekket, kvinnen mener det egentlig var henne. Tenkte mye slik selv da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 30. mai 2007 #33 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Jo, jeg skjønner jo hva du mener. Men den første kontakten mellom dere vil da alltid være opp til gutten sant? Kanskje det vi 'sjekker' litt forbi hverandre. Vi kan absolutt bli bedre på å tolke subtile hint, men det er kanskje ikke alltid man er helt skarp i topplokket med litt promille innabords Jeg har merket at jenter har smilt og fått blikkontakt, men som regel smiler jeg bare tilbake og tenker at hun var jo hyggelig, men jeg gidder liksom ikke å være den gutt nr.35 som kommer bort heller, så jeg tusler som regel videre til kompisene. En del av meg synes det er utrolig teit åog harry å gå bort til en person jeg ikke kjenner overhodet... jeg vet, jeg har ting å jobbe med jeg og.. Jeg er enig med deg i at kvinner gjerne kan bli mer direkte i sjekkingen. Har også blitt forsøkt sjekket opp med subtile hint av menn, og skjønte ingenting. Så det er ikke lett, alltid. Endret 30. mai 2007 av Pax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 5. juni 2007 #34 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hadde en diskusjon her forleden med noen kompiser. Vi var en 10 gutter som koste oss med øl og røverhistorier, og tema begynte å dreie seg om sjekkemarkedets mekanismer. Utseendemessig vil jeg vel karakterisere som normalt kjekke karer. 2-3 er over gjennomsnittet pene. Så jeg spurte om det har hendt at de har blitt bevisst sjekket opp av en jente. Kun 1 kunne bekrefte dette. Så når jeg tenker tilbake, så sitter jeg med en følelse at damer generelt sett har det enkelt ute på 'kjøttmarkedet'. De trenger ikke å sjekke, for de får drøssevis med tilbud i løpet av en lørdagskveld. Så på mange måter sitter dere med alle de gode kortene. Så jeg lurer egentlig på om: 1. Er dere klar over den enorme makten dere har der ute? 2. Sjekker dere aktivt? Hvor ofte? Noen spesielle typer? kjent eller ukjent? 3. Hva er det som irriterrer dere mest på 'kjøttmarkedet'? Hehe, aner jeg konturene av sutring ? Ja, 90% av gangene er det menn som må stå der med rak rygg å risikere å på trynet (noe det mange av oss gjør), men klarer du ikke det en gang så feiler man langt mer enn 90% av gangene Personlig er jeg noe likestillingsbevisst, men uavhening av kjønnsrollemønster så vet jeg ikke av ei eneste kvinne som kunne tenke seg en mann uten ryggrad... Endret 5. juni 2007 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 5. juni 2007 #35 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg sitter i den mørke delen av lokalet og håper at noen skal se meg. Om ingen ser meg der, er det alltid en hyggelig om noe overstadig beruset fyr i taxikøen som velvillig sjekker meg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #36 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg er kvinne og forventer naturligvis at mannen sjekker opp og tar initiativ! Jeg er vant til at amerikanske, svenske, danske og New Zealandske menn tar initiativ og aktivt sjekker så det var hyggelig :-) Når bor jeg i Norge igjen og står litt lost i baren og omegn. De nroske tør først å åpne munnen for å snakke og eventuelt kanskje få øyekontakt etter midnatt når de er fulle nok. Da vil jeg ikke ha dem. Håper på å finne mannen i mitt liv i andre land enn Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 5. juni 2007 #37 Del Skrevet 5. juni 2007 Hehe, aner jeg konturene av sutring ? Ja, 90% av gangene er det menn som må stå der med rak rygg å risikere å på trynet (noe det mange av oss gjør), men klarer du ikke det en gang så feiler man langt mer enn 90% av gangene Personlig er jeg noe likestillingsbevisst, men uavhening av kjønnsrollemønster så vet jeg ikke av ei eneste kvinne som kunne tenke seg en mann uten ryggrad... vel, tror nok den eneste konturen du forholder deg til er din egen skygge kanskje? Ville bare gi uttrykk for at det kan være ok for jenter også å ta initativ en gang iblant. Forøvrig visste jeg ikke at man kunne være noe likestillingsbevisst, eller er det noe jeg har gått glipp av? men det er utenfor tema.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #38 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg er jente og må innrømme at jeg har hatt en aktiv rolle de fleste gangene jeg har vært involvert i sjekking. Eller "sjekking", jeg føler egentlig ikke at jeg har vært på sjekkern i utvidet forstand; jeg har aldri sjekket opp eller latt meg sjekke opp av ukjente på byen... Men jeg har tatt kontakt med den jeg har vært interessert i, direkte eller mer indirekte. Om det har vært "nødvendig" har jeg også fortsatt å aktivt holde på vedkommende ved å holde igang samtalen, avlede andre osv... og jeg som ikke engang er særlig tøff av meg Men det føles riktigere å gjøre det slik, enn å bare sitte i en krok og la meg overfalle av uinteressante mannspersoner, eller sitte aleine... Jeg har vel aldri falt for eller blitt med noen (ukjente) som har kommet bort til meg og prøvd å sjekke meg på sånn typisk helt generelt grunnlag. Da jeg møtte han som nå er min samboer, var det jeg som tok kontakt eller "ba om " oppmerksomhet. Men jeg kastet meg ikke over ham, da Bare viste interesse ved å starte en samtale og sånn. Han responderte på det Og det var han som tok neste skritt, men det spiller vel egentlig ingen rolle. Generelt vil jeg tro menn synes det er ok å bli sjekket opp, og for oss jenter er det vel en fordel å slippe å avvise totalt uaktuelle kandidater ved å heller gå direkte til en man synes er interessant. Men min mening er at det er nok å vise litt interesse, man trenger liksom ikke buse bort og be folk bli med hjem og p**e heller med en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mig Skrevet 13. juni 2007 #39 Del Skrevet 13. juni 2007 jeg er jente, og jeg sjekker ikke. god knows i've tried. men har i alle tilfeller møtt en kald skulder når jeg har prøvd. da er det lettere å bare la noen andre gjør jobben. skal jeg dømme ut fra mine erfaringer, vil gutter gjerne ha litt motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Helle_* Skrevet 14. juni 2007 #40 Del Skrevet 14. juni 2007 I enkelte andre land fungerer det ikke slik. I stedet er målet for jentene å få seg en date, og dermed bli kjent med personen før man havner til sengs. Terskelen for å gi ut sitt telefonnummer på byen er svært lav for jentene, og de har derfor ingen problemer med å ta dette initiativet selv. For videre kontakt må derimot mannen ringe jenta og avtale date Dette er en særdeles effektiv metode for kjærestehungrige jenter for å sortere ut menn som ikke er interesserte i noe mer seriøst. Mye bedre slik det er i andre land. Det blir feil med ONS først for så å bli kjent liksom. Det beste er å date først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå