Gjest gutt18år Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Hei, skriver bare inn her, virker som et seriøst forum kanskje noen har peiling. Jeg er en fyr med en diagnose; har en type høytfungerende autisme. Dette gjør at mine kommunikasjonsevner ikke er bra i det hele tatt. Jeg snakker litt med jenter på skolen, men ikke noe dypt. Jeg er rett og slett for dårlig til å snakke med folk, så det blir ikke så mye snakking, snakker da mest om skoleting(selv er jeg ganske interessert i skolen), ellers har jeg vanskelig for å holde en samtale gående. Så har jo mange problemer, men det er jo en grunn til at jeg lager dette emnet i seksualitet-kategorien. Når jeg da ikke har så mye kontakt med jenter får jeg jo ikke noe sex heller. Har merket de siste årene at jeg bare har mer og mer lyst på det, men er jo vanskelig. Har dere noen tips til meg?, kanskje noen her har hatt lignende problemer. (PS. er et kvinneforum, men håper det går greit til tross for det.)
Gjest StockDama Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Både menn og kvinner er velkommen på forumet. Og sex kommer med tia, først må du vel bli skikkelig kjent med en jente, eller, du kan bruke nettet til å finne noen random mennesker... ser ut som du ikke har noen problemer med å snakke over nett, så kan jo det være en lettere måte å komme i kontakt emd folk?
Bhrsrk Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Eller går det an å kjøpe sex om du bare vil ha sex og det ikke er så viktig med følelser for den du har sex med. Siden kjøp av sex er et vanskelig og omstridt tema, er det lurt å ikke si noe til fremtidige sexpartnere senere, så du bør ha et annet svar på spørsmålet om tidligere erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Hva jeg synes om kjøp av sex er en ting, men Bhrsrk, å si til folk at det å bryte loven er en løsning vil ikke jeg si er det smarteste man kan gjøre.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Hei, skriver bare inn her, virker som et seriøst forum kanskje noen har peiling. Jeg er en fyr med en diagnose; har en type høytfungerende autisme. Dette gjør at mine kommunikasjonsevner ikke er bra i det hele tatt. Jeg snakker litt med jenter på skolen, men ikke noe dypt. Jeg er rett og slett for dårlig til å snakke med folk, så det blir ikke så mye snakking, snakker da mest om skoleting(selv er jeg ganske interessert i skolen), ellers har jeg vanskelig for å holde en samtale gående. Så har jo mange problemer, men det er jo en grunn til at jeg lager dette emnet i seksualitet-kategorien. Når jeg da ikke har så mye kontakt med jenter får jeg jo ikke noe sex heller. Har merket de siste årene at jeg bare har mer og mer lyst på det, men er jo vanskelig. Har dere noen tips til meg?, kanskje noen her har hatt lignende problemer. (PS. er et kvinneforum, men håper det går greit til tross for det.) Du sier at du snakker en del om skoleting. Finn en jente som også er interessert i skoleting, prat om det som interesserer dere og når dere har fått god kontakt så kan det hende det bli annet en skoleprat på deg.
Gjest lillebøll Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Hva jeg synes om kjøp av sex er en ting, men Bhrsrk, å si til folk at det å bryte loven er en løsning vil ikke jeg si er det smarteste man kan gjøre. Er ikke ulovlig å kjøpe seg. Moralsk er en annen ting. Og kanskje ikke noen god erfaring å ha med heller. For det er vel ikke bare sex man savner, men sex med ei jente som vil ha deg. Ikke pengene dine. Du får bare stå på. Prate med de jentene du føler det går greit å prate med. Det meste slikt går egentlig av seg selv. Og skal du ha sex bare for sexens del, finn noen som er ute etter det samme. Du trenger ikke kjøpe slikt.
Solskinn Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Du sier du føler deg patetisk, noe du ABSOLUDT ikke skal gjøre. Det er jo helt normalt å ønske sex i din alder, og like normalt å ikke få sex, om man har en diagnose eller ikke. Jeg vil råde deg til å kontakte psykolog eller lignende hvor du kan få litt mer opptrening i sosialenormer og kommunikasjon. Dette faller ikke llike naturlig for deg men kan til en viss grad læres. Du skal ikke være falu for å ta kontakt med helsevesenet om dette. Du behøver ikke si annet enn at du har probelmer med sosial kommunikasjon, særlig i kontakt med jenter, og ønsker veiledning i dette. Psykologer er ute etter å heve lisvkvaliteten til mennesker og dette er absolust et tema du kan få veiledning innen. Kanskje finnes det psykologer eller lignende på skolen din du kan ta kontakt med for informasjon. Det finnes sikkert også nettsider for atuister hvor du kan finne informasjon om andre måter du kan komme i kontakt med noen som kan hjelpe deg innen denne prosessen. Ellers kan du også som noen sa søker mer kontakt via nettet. Du kommuniserer godt skriftelig, og det er da lettere å tenke gjennom hva man vil si, slik at du ikke blir like presset som i møte ansikt til ansikt. Det er nok mye lettere å møte noen via nett som også er interessert bare i sex, og mer tilfeldige møter hvor man ikke behøver snakke så mye sammen Ønsker det lykke til videre i livet i alle fall. Og for all del ikke se på deg selv som patetisk, en diagnose er ikke patetisk bare noe litt uten om det vanlige og er bare en liten del av den du er, lær deg å legge merke til alle de andre sidene dine også!!
Bhrsrk Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Du sier at du snakker en del om skoleting. Finn en jente som også er interessert i skoleting, prat om det som interesserer dere og når dere har fått god kontakt så kan det hende det bli annet en skoleprat på deg. Men sannsynligvis ender du opp som venn. Boken The Game av Neil Strauss kan forøvrig anbefales.
Gjest lillebøll Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Men sannsynligvis ender du opp som venn. Boken The Game av Neil Strauss kan forøvrig anbefales. Og venn kan føre til sex. Og forhold. Og bryllupsgalskap. Hvem vet.
ADHDmann Skrevet 27. mai 2007 #10 Skrevet 27. mai 2007 Hei, skriver bare inn her, virker som et seriøst forum kanskje noen har peiling. Jeg er en fyr med en diagnose; har en type høytfungerende autisme. Dette gjør at mine kommunikasjonsevner ikke er bra i det hele tatt. Jeg snakker litt med jenter på skolen, men ikke noe dypt. Jeg er rett og slett for dårlig til å snakke med folk, så det blir ikke så mye snakking, snakker da mest om skoleting(selv er jeg ganske interessert i skolen), ellers har jeg vanskelig for å holde en samtale gående. Så har jo mange problemer, men det er jo en grunn til at jeg lager dette emnet i seksualitet-kategorien. Når jeg da ikke har så mye kontakt med jenter får jeg jo ikke noe sex heller. Har merket de siste årene at jeg bare har mer og mer lyst på det, men er jo vanskelig. Har dere noen tips til meg?, kanskje noen her har hatt lignende problemer. (PS. er et kvinneforum, men håper det går greit til tross for det.) Jeg har selv AD/HD og litt Asperger. "Small talk" og dype samtaler var utrolig vanskelig og jeg har fremdeles problemer med å takle "small talk" fordi det ofte er totalt uinterresant og det gir ingen mening når - spesielt når hodet er fult av analyse og tekniske ting. Det blir lettere etterhvert og min måte å lære dette på var å se på andre, være aktivt med i samtaler, lære fra bøker og media og å ikke ta meg selv og andre så høytidelig. Noen ganger er også stillheten god og man kan nyte den. Ofte er det slik at man føler en slags plikt til å holde en samtale igang. Da blir man bare stresset og samtalen stopper ihvertfall opp. Jeg bruker også alt jeg hart lært i samtalene og ofte er det slik at man alltids finner en eller annen assosiasjon til noe som kan holde samtalen igang og som kanskje krydrer den og gjør den enda mere interessant. Det beste er kanskje å gjøre noe - finne på ting som ikke krever så mye samtale, men som er morsomt og givende. Man blir veldig introspektiv når man føler at man ikke er som andre og det blir lett for at det blir masse spekulasjoner og lite handling. Vær med, og ikke vær redd for å være annerledes. Det er ofte avviket fra "normalen" som gjør mennesker spennende og morsomme å være sammen med. Vi har mye å lære av hverandre enten vi er sånn eller sånn. Nærhet og sex og kommer av seg selv når du finner den rette som godtar deg som den du er. Du er et menneske - ikke en diagnose, og du har sikkert mange gode egenskaper selv om du har en diagnose som kan gjøre enkelte ting litt vanskeligere for deg enn for andre.
Annikken Skrevet 27. mai 2007 #11 Skrevet 27. mai 2007 Det er mange som ikke har sex før de er langt over 18. Uavhengig av tilstanden din så er du helt "normal" når det gjelder å ikke ha sex. Jeg tør banne på at du finner en spesiell etterhvert du kan utforske sex med.
Leo Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 Uhyre sjelden.Det er rett og slett tullprat som du kan spare gutten for! Jeg er kvinne og dobbelt så gammel som trådstarter, så jeg vet at vennskap ofte kan føre til både sex og forelskelse!
Gjest bada Skrevet 28. mai 2007 #14 Skrevet 28. mai 2007 Det er rett og slett tullprat som du kan spare gutten for! Jeg er kvinne og dobbelt så gammel som trådstarter, så jeg vet at vennskap ofte kan føre til både sex og forelskelse! Enig med deg, Leo!
valentino Skrevet 28. mai 2007 #15 Skrevet 28. mai 2007 Det er rett og slett tullprat som du kan spare gutten for! Jeg er kvinne og dobbelt så gammel som trådstarter, så jeg vet at vennskap ofte kan føre til både sex og forelskelse! Enig med deg, Leo! Det er svært farlig å lede noen inn i villfarelsen om at forhold starter med vennskap.Slikt skjer kun unntaksvis. Dersom kvinnen ikke opplever seksuell tiltrekning i starten skal det svært mye til for å skru på den seksuelle tiltrekningen på et senere tidspunkt. Straks trådstarter oppdager at han kun har blitt en venn må han gå videre til andre jenter. Det mest destruktive han kan gjøre er å håpe at venninnen plutselig ser seksuellt på han. De rådene dere kommer med er oppskriften på ti-år etter ti-år med sølibat.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #16 Skrevet 28. mai 2007 Du må se og komme deg på en fest.Der er det alkohol og alkohol fører gjerne til sex. Med litt alkohol blir alle straks mere sosialt kompetente,også mennesker som er litt nerdete. Hilsen en kvinnelig nerd.
Leo Skrevet 28. mai 2007 #17 Skrevet 28. mai 2007 Det er svært farlig å lede noen inn i villfarelsen om at forhold starter med vennskap.Slikt skjer kun unntaksvis. Dersom kvinnen ikke opplever seksuell tiltrekning i starten skal det svært mye til for å skru på den seksuelle tiltrekningen på et senere tidspunkt.Jaha, så jeg som voksen kvinne med lang erfaring fra denne typen relasjoner, vet ingenting om dette? Interessant... Nå har jeg ingen planer om å diskutere dette tullet med deg siden jeg har vært her lenge nok til å vite omtrent akkurat hva du har tenkt å komme med. Jeg ber bare om at du sparer akkurat denne gutten for tåpelighetene dine! Til trådstarter vil jeg bare si at du har fått mange gode råd her og jeg tror absolutt det er håp for deg også. Du er i samme båt som temmelig mange andre 18-åringer vil jeg tro og før eller siden blir det din tur også! Uansett hva valentino måtte mene, så kan vennskap absolutt føre til både det ene og det andre!
Gjest Gjest28 Skrevet 28. mai 2007 #18 Skrevet 28. mai 2007 Jaha, så jeg som voksen kvinne med lang erfaring fra denne typen relasjoner, vet ingenting om dette? Interessant... Nå har jeg ingen planer om å diskutere dette tullet med deg siden jeg har vært her lenge nok til å vite omtrent akkurat hva du har tenkt å komme med. Jeg ber bare om at du sparer akkurat denne gutten for tåpelighetene dine! Til trådstarter vil jeg bare si at du har fått mange gode råd her og jeg tror absolutt det er håp for deg også. Du er i samme båt som temmelig mange andre 18-åringer vil jeg tro og før eller siden blir det din tur også! Uansett hva valentino måtte mene, så kan vennskap absolutt føre til både det ene og det andre! Her tar du mannen i stedet for ballen. Vel nok er Valentino ofte kontroversiell, men du kan ikke se bort fra hans førstehånds erfaringer så enkelt. Det finnes ingen statistikk fra Norge som forteller hvordan folk får kontakt med hverandre før seksuell debut, så alle syn bør argumenteres grundig for, og ikke avfeies. Amerikansk statistikk for tenåringer tyder på at det vanligste er å debutere med en kjæreste, men hvorvidt de hadde et stadium som venner først er det dårlig med data på. Mine førstehånds erfaringer er identiske med Valentino sine: alle jenter jeg var forelsket i og siden ble venninner med så aldri på meg som seksuelt vesen, og jeg debuterte med en ons i fylla med noen jeg aldri hadde møtt før... Ain't it sad... Og for all del: det er ikke noe som heter at "før eller siden blir det din tur" - 5% av alle menn får aldri sin tur. Uavhengig av hvorvidt man kan etter hvert få en venninne interessert seksuelt eller ikke, så vil jeg si at ens tid er altfor dyrebar til å kaste bort på et slikt sjansefylt prosjekt. Da er det mye bedre å bare gå videre.
Gjest bada Skrevet 28. mai 2007 #19 Skrevet 28. mai 2007 Her tar du mannen i stedet for ballen. Vel nok er Valentino ofte kontroversiell, men du kan ikke se bort fra hans førstehånds erfaringer så enkelt. Hva i all verden vet du om hans førstehånds erfaringer? :klø: Jeg gidder ikke å lese teite bøker av menn i New York som har lagt ned en masse damer, men jeg kan bare si at mine erfaringer sammenfaller med Leos erfaringer.
valentino Skrevet 28. mai 2007 #20 Skrevet 28. mai 2007 (endret) så kan vennskap absolutt føre til både det ene og det andre! Selvfølgelig kan det gjøre det, men det skjer svært sjelden. Derfor må en gutt gå videre med en gang dersom han har falt for ei som kun ser på han som en venn. Sannsynligheten for at hun noen gang kommer til å tiltrekkes seksuellt av han er nemlig svært små. Hva godt får han igjen for å sverme rundt henne i stedet for å gå videre? Endret 28. mai 2007 av valentino
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå