Gjest gotthard Skrevet 8. mars 2003 #21 Del Skrevet 8. mars 2003 om mann skriver at noen innvandrere er ekstreme og ikke interesert i og lære norske lover og at de da ødelegger for andre , så er man rasist... skriver man at noen kvinner oppfører seg som billige horer når de er på byen , da er du en kvinnehater. skriver du om voldtekt så mener du at det er fritt frem. alle de tre evnene er vanskelige og diskutere , og nesten uanseth blir du misforstått av de som vil misforstå. et nei er et nei , men damene må begynne og tenke lit mere over hva de gjør.(er trede gangen jeg skriver det nå) i barnehagen prøver vi og lære barna og ta ansvar for sinne handlinger , det prøver jeg også og lære ungen min , hvorfor skal enkelte da plutselig slutte og ta ansvar når de blir voksne? det er enkelte som tenker slik at om ei jente blir med hjem så er det bare og kaste seg over hu, det er enkelte som ikke klarer og forstå ordet nei og det er enkelte som bruker voldtekt som en unskyldning. alt det er feil men det skjer , og det skjer ofte trur jeg. det jeg prøver og si er at om du blir med noen hjem og legger deg naken i samme seng så risekerer du og bli voldtatt , og jeg mener da at du kan ikke legge all skyld på gutten , du har lagt opp til det selv,,ergo du må ta ansvar for det du gjør og ikke forvente at alle andre skal ta ansvaret. det er ikke ret men det er slik det er.. om jeg med vilje prøver og sneie en annen bil og den andre bilen svinger en annen vei en jeg trudde , er det da min eller den andre bilen sin feil??? om dere forstår samenhengen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 8. mars 2003 #22 Del Skrevet 8. mars 2003 Enig skidrow. Mange norske jenter står beinhardt på krava om at man skal gå kledd i hva man vil, flørte når man vil og si nei når man vil. I en perfekt verden ville det vært en selvfølge. Men det er ikke en perfekt verden. Vi vet at noen menn ikke tar nei for nei, allikevel fortsetter vi å kle oss i bittesmå skjørt, signalisere JAJAJA, når det egentlig er nei når det kommer til stykket. Ikke misforstå, blir du voldtatt, er det ikke din skyld, men det er naivt å tro at du ikke øker risikoen for å bli utsatt for et overgrep ved å kle og oppføre deg på en spesiell måte. Nei, det burde ikke være sånn- men sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiqa Skrevet 8. mars 2003 #23 Del Skrevet 8. mars 2003 Nå føler jeg at jeg blir "den store forsvareren" for den naive gruppen av den kvinnelige befolkning... Det ønsker jeg ikke å fremstå som, siden dette er feil. Jeg er helt enig med deg Bimbo - du skriver det på en god måte. Det er nettopp hva du sier: "du øker risikoen" for at situasjoner utvikler seg i negativ retning ved å oppføre deg på en spesiell måte. Ved ikke å tenke over hva du faktisk driver med. Hver enkelt av oss må ta ansvar for oss selv. Det jeg veldig gjerne vil få frem her, er imidlertid at det blir feil å sette dette opp mot skyld i en voldtektssak. Å opprette en egen tråd med oppfordringer om å tenke mer selv, og ta ansvar, er positivt - men å i det hele tatt linke det sammen med skyld for voldtekt, det blir veldig skummelt. Skummelt fordi det kan sette tanker i hodet på de aktuelle - ikke fordi jeg ønsker å kverulere eller å snu opp ned på budskapet ditt Skidrow. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Skrevet 9. mars 2003 #24 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis jeg er ute på byen og blir med en gutt hjem eller tar ham med meg hjem til meg. Vi roter litt og legger oss sammen... Er jeg da "forpliktet" til å ha sex med ham? Neste gang det er auksjon vil jeg ha deg med som tilbyder(i tilfellet budene blir for høye når man blir revet med) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. mars 2003 #25 Del Skrevet 9. mars 2003 Den er grei.. Er rasende god på auksjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. mars 2003 #26 Del Skrevet 9. mars 2003 Dersom man har angrefrist og reklamasjonsmuligheter så er det kanskje interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. mars 2003 #27 Del Skrevet 9. mars 2003 Er man med på sexen frivillig og anger er det ikke voldtekt, men sier man NEI uansett hvor langt man er kommet, og det ikke blir akseptert er det voldtekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 9. mars 2003 #28 Del Skrevet 9. mars 2003 Her vil jo mange gutter kaste seg på for å bruke artige formuleringer og sarkastiske vendinger som for noen er fortjent. Samtidig vil jo alle jenter si NEI er NEI. Uansett så synes jeg ikke vi bør fleipe for mye med voldtekt. Ingen menn kan sette seg inn i hva det dreier seg om før de evt. har tilbragt noe tid i et "fullsikret fengsel.." :oops: Selvfølgelig vil alle jenter som rapporterer voldtekt uten å ha fyskisk blitt voldtatt, automatisk få alle menn til å se rødt! :evil: Men, en venninne av meg så sin egen søster bli voldtatt og drept der hun vokste opp i Trinidad. Hun har opplevd ting som forhåpentligvis ingen andre av dere vil. Ok, det er en helt annen og grotesk historie. Men hvis man er kraftig og muskuløs, så bør jo det være en spire til seksuell invitasjon, fremfor maktmisbruk??? Hallo? Hva er egentlig sexy med å ha lurt ei surre med 12 i promille til sengs?? Jeg har hørt lenge og mange ganger, på en kompis som har sittet i utenlandsk fengsel, fortelle om voldtekt, og kanskje uten den nærheten til det hele, så ville jeg kanskje aldri forstå? Men i dag ser jeg iallefall på voldtekt som noe man vanskelig kan spøke så altfor mye med. Jeg har stor sympati med alle de tenåringsjenter som har så liten selvfølelse at de ikke sånn helt automatisk klarer å si at nei er nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2003 #29 Del Skrevet 9. mars 2003 Ei venninne av meg fortalte meg at hun hadde blitt voldtatt en lørdagsnatt, hjemme hos seg selv. Neste helg inviterer hun denne voldtektsmannen hjem til seg på fest... Hun fikk ikke medfølelse fra meg, det må jeg bare innrømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 9. mars 2003 #30 Del Skrevet 9. mars 2003 Er det noen som har tatt med seg en mann hjem/blitt med en mann, kysset, tatt litt her og der, lagt seg i senga med mannen og så sagt NEI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 9. mars 2003 #31 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg har! Men nå har jeg ikke hatt for vane å bevisst surre meg borti det mest idiotiske harry-slaget som ikke har kontroll på seg selv. Og den som måtte våge å ikke respektere dette, ville ha lagt et større egg enn han kunne stått for. Mann40, det går fint an å ligge i en seng med en mann å kose, ta på, berøre, kysse uten å ha samleie. Det kan faktisk være grunner til at en jente ikke vil ha et samleie der og da, men allikevel kan synes det er spennende, deilig og godt å bli tatt i. Hvaforslags debatt er nå egentlig dette? Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. mars 2003 #32 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvorfor skal damer hele tiden forsvare fristerinneri oppførsel? Man skulle nesten tro det var et slags biologisk drift hos jenter å erte og egge opp gutter. Sånt gjør man bare ikke. La meg gi dere et eksempel, hvis jeg f eks inviterer en jente hjem til middag, og hun gleder seg skikkelig, har stelt håret og shavet skrevet, pynta seg og dolla seg (sånn som damer gjør), når hun da kommer og T-bone staken skal på bordet ombestemmer jeg meg.... jeg vil ikke ha middagskos allikevel, jeg vil heller inviterer naboene over slik at vi kan drikke oss fulle og synge øystein sunde låter. Er jeg snill da???? Ifølge kvinnelogikk er dette helt grei oppførsel, for hu jenta må bare regne med at ikke alt går som hun vil.... Usj, kvinnfolk.... kunne vi bare hatt egne leirer... W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 9. mars 2003 #33 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis jeg er ute på byen og blir med en gutt hjem eller tar ham med meg hjem til meg. Vi roter litt og legger oss sammen... Er jeg da "forpliktet" til å ha sex med ham? Nei, det er du ikke. Hvis du sier nei, og han tar seg til rette er det voldtekt. En annen ting er om dette er smart adferd av en kvinne. Svaret på det er nei. Hvis dette er første gangen hun har møtt mannen, kjenner hun ham ikke godt nok til å vite hvordan han reagerer i en slik situasjon. Litt anderledes hvis det er en hun kjenner fra før. Det er forresten ikke risikofritt for en mann heller å ta med en ukjent kvinne hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 9. mars 2003 #34 Del Skrevet 9. mars 2003 Mann40, det går fint an å likgge i en seng med en mann å kose, ta på, berøre, kysse uten å ha samleie. Det kan faktisk være grunner til at en jente ikke vil ha et samleie der og da, men allikevel kan synes det er spennende, deilig og godt å bli tatt i. Maiken Ja, jeg vet det går an, har vært med på det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. mars 2003 #35 Del Skrevet 9. mars 2003 Noenganger vil man bare legge seg til å sove mens dama maser, bare legg hodeputa mellom bena hennes så blir hu fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 9. mars 2003 #36 Del Skrevet 9. mars 2003 man skal ikke ha sex med noen som ike vil , men jenter også må tenke mere over konsekvensene av det de gjør. som jeg sier , jeg kan ikke si til en dommer "det er den døde mannen sin skyld , jeg skulle bare ha det lit morro og skyte rundt øra hans men dusten flytta hode dit jeg ikke trudde han skulle flytte det". blir vel noe av det samme , jenta skulle bare ærte lit men han voldtokk hu isteden for og bli sur. man skal ikke voldta men samtidig må begge kjønn ta ansvar for sinne handlinger mener nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. mars 2003 #37 Del Skrevet 9. mars 2003 Veldig kompisert tema, og jeg synes spesielt Bimbo har vært inne på noe viktig. Kvinner må ikke undervurdere de signalene de sender ut! Hvis en kvinne har sagt ja, ja, ja hele kvelden, blitt spandert på x antall drinker, kysset og flørtet, så har man TIL EN HVIS GRAD lovet noe. Og jeg kan forstå at noen menn blir sure når de ikke får innfriet løfte sitt. Legger man i tillegg til litt/mye alkohol, så er det en meget dårlig miks. En annen problemstilling er såkalt UAKTSOM voldtekt, og jenten som er meget ung og/eller uerfaren. Jeg husker selv den første gangen jeg hadde sex. Jeg angret allerede mens jeg lå der, og må med mitt kropsspråk ha gitt tydelig inntrykk av at jeg ikke ønsket dette. Men jeg sa ikke nei! I og med at vi i Norge har uaksom voldtekt, så burde jo gutten i dette tilfellet ha stoppet og sjekket om jeg faktisk var med på det... ellers kunne jeg jo ha anmeldt ham. Da begynner det og bli lagt vel mye ansvar på mennene. Jeg mener og ha lest et sted at en (kvinnelig) advokat anbefalte menn som hadde ONS eller annen tilfeldig sex, og får en skriftlig tillatelse fra jenten, for å unngå anmeldelser for uaktsom voldtekt. Er det det vi vil? Eller er det smartere at kvinner begynner å tenke seg litt bedre om når det gjelder sine signaler? Det er jo som Bimbo sa, ikke en perfekt verden vi lever i. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 9. mars 2003 #38 Del Skrevet 9. mars 2003 det jeg mener er at om du blir med en alene hjem til han og dere er fulle , dere ligger i samme seng og småflørter , du har kansje ærtet han opp mye i løpe av kvelden og plutselig sier du nei , noe han da ikke hører på. hvem har egentli skylla da? Da har selvfølgelig HAN skylda!!!! Enkelt og greit fordi hun har sakt NEII og han ikke har respektert det. DA FORTJENER HAN Å BLI ANNMELDT!!! :evil: :evil: viste seg da at han hadde voldtatt hu tre ganger på ca 1 mnd! Waco, dine innlegg provoserer meg også veldig mye!!! Dårlig unnskyldning fra din eks. for sitt utroskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristiane Skrevet 11. mars 2003 #39 Del Skrevet 11. mars 2003 Nei er et nei, man kan jo (les; menn), kan ikke bare ta for seg som de føler for selv, jeg blir skikkelig forbanna når jeg leser om voldtekter i aviser og tv, og gjerningsmannen går fri fordi hun gikk utfordrene kledd, man kan jo nesten sammenligne med at man stjeler i en butikk og sier at dere må jo ikke friste meg, jeg kunne ikke la være..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 11. mars 2003 #40 Del Skrevet 11. mars 2003 Problemet er at jenter ofte vet sitt eget beste. Feil Waco - problemet er at gutter/menn ikke skjønner hva NEI betyr. Gutter som du selv, tar NEI for et kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå