Gå til innhold

Visdomstenner som må fjernes

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Trakk to visomstenner for to uker siden. Gjorde dette på tannlegehøyskolen i Oslo på deres kirurgiske avdeling.

Jeg tok en tann oppe og en nede.Fikk bedøvelse så det holdt,kjente ingen smerte. Det mest ubehagelige var vel at de la et slags tørkle helt opp til haken og et over øynene.Sikkert med tanke på søl.Fikk bittelitt klaus ja. :) Ellers så er det jo ikke noe koslig å høre at de "vrikker" tannen løs, men som sagt, du kjenner ingenting.

Fikk respet på 10 stk pinex, brukte bare to.Det gjorde egentlig ikke noe vondt i ettertid.Var litt sår bare, også hovnet kinnet opp, så jeg så litt hamster ut, hehe.

Synes det verste var at jeg måtte skylle munnen med Corsodyl i en uke. Tannlegen sa at dette kunne føre til misfarging av tennene.Noe det heldigvis ikke gjorde! Forfengelig, jeg ? :)

Så, don't you worry! Det går så bra så.

Hvordan fikk du time på Tannlegehøyskolen? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har operert ut mine visdomstenner i underkjeven for maaange år siden.

Tennene mine hadde ikke kommet frem for de vokste helt feil vei, røttene hadde tvinnet seg rundt røttene til de andre tennene.

Jeg var hos en som driver privat på Lillehammer.

Jeg fikk et grønt klede som dekket hele ansiktet utenom nese og munn, tannlegen skar opp tannkjøttet og borret tanna i flere biter så plukket han ut bitene og sydde sammen.

Jeg ble blå og gul på kinnet og nedover halsen for han brukte litt makt for å få løsnet bitene av tanna, de satt skikkelig fast.

Dagen etter var jeg på jobb men jeg måtte reise hjem fordi jeg begynte å blø når jeg bøyde meg, jeg hadde en jobb som medførte mye bøying og løfting. Jeg ringte tannlegen å ble sykmeldt i 3 dager.

Det var egentlig ikke så ille, sprøytene var værst men det var litt ubehagelig da han ikke fikk ut bitene så han måtte ta i, da var det ikke lett å holdet hodet rolig.

Det var litt ubehagelig med den tråden bak i der for det samlet seg mat i den, så det var godt da stingene ble tatt.

Jeg fjernet bare en tann om gangen.

Lykke til - det går helt sikkert bra :)

Skrevet
Akkurat som meg sist gang jeg skulle gjøre noe lignende det..

Men tror ikke jeg gruer meg så mye nå.

Virker som det er ganske likt det jeg har gjort en gang før, og det at det gjøres på sykehuset er en betryggelse fo meg i alle fall.

Hadde jeg visst hvor ufarlig det var, hadde jeg ikke grudd meg i det hele tatt. jeg utsatte timen en gang, nesten to, hehehe... Jeg kjente mindre enn jeg gjør ved en vanlig undersøkelse!

Det går bra! :smilbla:

Skrevet

Jeg fikk både valium og noe intravenøst beroligende, men var allerede så redd at det hjalp ingenting. :ler:

Skrevet
Jeg fikk både valium og noe intravenøst beroligende, men var allerede så redd at det hjalp ingenting. :ler:

Huffda. Men nå er jeg faktisk ikke så redd mer. Har jo egentlig gjort akkurat det samme før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...