Jinx Skrevet 8. mars 2003 #1 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg ber ikke om å bli medlem. Har ingenting her å gjøre siden jeg nå er single igjen. Men jeg får noen tanker til mitt siste forhold. Jeg syntes hun var søt og veldig snill men ikke så mye mer egentlig. Venninnene maste på at jeg skulle bli sammen med henne og vi ble det. Vi flyttet sammen. Jeg syntes hun var virkelig søt, men var aldri særlig forelsket. Vi hadde det fint. Stort sett alle dager bestod i at jeg ga alt. Hun lo og koste seg hvor enn vi var. Jeg regnet med at brudetrollet ville komme over meg og at jeg en dag ville kjøpe ringen. Nesten hele tiden ble jeg mast på av andre jenter som ville ha meg ut av dette forholdet. Enten fordi de var forelsket i meg eller fordi de mente det ikke passet for meg. For å si det sånn så fikk jeg titusen grunner til å være utro. Hele tiden. De mest fantastiske og erotiske innbydelsene som liksom var skreddersydd for meg(noen jenter er flinke i å lese hva en gutt foretrekker..) Men jeg gjorde det aldri. Aldri! Kunne ikke falle meg inn så lenge jeg visste det var en så søt jente som var såå forelsket i meg. Helt uaktuelt! Bare noen dager etter at jeg hadde kjøpt ringen til 14.995 (Ja ,den summen glemmer jeg ikke nå!) så fikk jeg vite at hun var utro. Hun hadde vært det med minimum tre forskjellige... Ja, vel sier jeg da. Jeg kunne ha gjort hva som helst. Jeg kunne ha vært Hugh Heffner, hvis jeg ville. Men jeg ville ikke. Så som en motsats til deres nokså generaliserende oppfatting av menn, så sitter jeg med akkurat den samme, men motsatt. Det frister ikke med et nytt forhold i øyeblikket.. Nå sitter bare mest her inne å skriver på romanen min.. Og jeg lover. Det var ingenting hun savnet i forholdet. La oss gjøre den historien kort. Hvis hun savnet noe lå det utenfor for forholdet. Hun ba på sine knær om å bli tilgitt. Hun ville gitt alt for å tatt det tilbake. Hun skulle oppsøke psykolog, osv. Til dere som uansett vil være tro. For meg er dere Kvinner med eleganse! For dere som tror kanskje det kan komme en prins å endre noe, så vil dere for meg være.. ja som min søte stakkars eks.. Uansett. Bra tiltak Milla. Selv om du er en dame med uante mengder av krutt, så tror jeg du er en dame, etter alt jeg har lest, din mann virkelig kan stole på. Mener ikke å leke en såret liten kattunge for jeg koser meg og har det veldig fint, men det var dette med å spille så sårbar og liten, samtidig som man tar for seg og lever et annet liv, jeg ikke helt skjønner at noen har mage til. :-? Fortsetter her jeg...Siden det jeg har å si ikke hører med i Club Vierge... Nei det er desverre ikke alle som tar sine forhold særlig alvorlig.. Noen skjønner ikke alvoret før det er for sent.. Kanskje grunnen til at hun var utro var at hun merket at du ikke var forelsket i henne ? Ikke at jeg godtar utroskap for det altså.. Men du var jo sammen med henne på helt feil grunnlag !? Å hvordan i allverden kunne du fri til henne når du ikke var forelsket ? Driver du med veldedighet kanskje ? En skuffet Jinx...som også skriver roman.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 8. mars 2003 #2 Del Skrevet 8. mars 2003 Enig med Jinx. (Men i motsetn. til J skrev jeg noe om det i jomfru-tråden, :oops: ) Hun var utro mot deg, men du var på en måte utro mot dere begge, hvis du skjønner hva jeg mener med det? Dessuten: aldri undervurdere en kvinne. Vi skjønner (føler så mye vi, vet du ) mer enn du tror, og det er noen ganger ikke grenser for hva vi gjør for å reparere et ødelagt selvbilde (forårsaket av en type som aldri har vært forelsket og som mottar haugevis av tilbud fra "jenter som vet hva han liker") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2003 #3 Del Skrevet 8. mars 2003 Vet du, jeg klarer ikke å synes synd på deg, men derimot henne. Du lekte med hennes følelser, for du sier selv at du aldri var så forelsket i henne. Du verden!!!!!!!!!!!!! Tankene mine svirrer nå. Hvordan kan en mann få seg til å kjøpe en ring til en kvinne han ikke elsker, når den på toppen av alt koster 15.000 kroner........... :o DET er over min fatteevne. Hvem prøver du å imponere egentlig? Vet du hva mannen; Du fikk akkurat det du fortjente- - - - -du bad om det! :evil: Hun var kanskje utro mot DEG, ja, men DET var jammen DU også..............mot deg selv! Slå den, den som kan - - - - Jeg synes mere synd på henne, enn jeg klarer å oppvise av medlidenhet for deg- - - -For du visste godt hva du gjorde, du gikk inn i dette med åpne øyne. Falskhet vil OFTE ende som katastrofe skjønner du - - - - Enten for én, eller flere............... Så med andre ord: "WHAT GOES AROUND, COMES AROUND"............... Og det fikk du oppleve nå. Dyrekjøpt erfaring kanskje, - - men helt fortjent!!!!!!!!!! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 10. mars 2003 #4 Del Skrevet 10. mars 2003 Men herlighet da lille gjest. Hva er det som skjer? Vil du snakke om det?? Bare fordi jeg skrev at jeg ikke var superforelsket så er jeg er mannedjevel?? Det blir jo ganske dumt? Grunnen til at jeg tok det med var fordi jeg da følte meg enda mer forådt enn hvis jeg hadde vært hodestups. Embla poengterte dette i tråden for meg og jeg forklarte da at jeg var tildels enig med henne. Hvorfor du nå kommer som en mørk og mystisk gjest og slenger brannbomber på meg fra bakenifra et skjult hengsel, må jeg innrømme at jeg ikke helt forstår. Greit det er ikke synd på meg. (Men det er det vel aldri på noen menn i din verden, eller..?) Jinx! Beklager at jeg ikke har vært her og sett meldingen din til meg. Nei, jeg driver ikke veldedighet. Selvfølgelig hadde jeg mange følelser for henne og jeg ville at det skulle fungere. Verden er da ikke så svart/hvitt? Du finner liksom ikke Audrey Hepurn i buskene når du går på tur med hunden og hun satt der bare å ventet på drømmeprinsen som tilfeldigvis var meg og så dro vi til Roma.. Det jeg mener er at hun var og kunne ha blitt den rette. Det kom muligens ikke godt nok fram i innlegget mitt. OK. Jeg var ikke kjempeforelsket, men poenget mitt var at jeg aldri ville ha vært utro. Jeg ville ha gjort det slutt før det. Og. Jeg tror faktisk ikke den dag i dag at hun merket noe til mangel på kjærlighet fra meg. Det tror jeg ikke. Greit at dere kvinner liksom har en sjette sans, men ikke undervurder alle menns følelsesevner av den grunn. Vi er like forskjellige som dere er. Hvorfor fridde jeg? Jeg kom aldri så langt da. Men jeg ønsket å prøve. Hva er galt med det? Det er så lett i etterkant å si du ikke var forelsket og det er så lett å fordømme den som sa det. Men når du sitter der klokken fem på søndagsmorgningen, på verandaen og har hatt verdens deiligste samtale siden midnatt og du vet hun er smart og du vet(tror) hun elsker deg, ja så bestemmer du deg for å elske henne også! Selv om du kanskje ikke gjør det som i Holywood. Skjønner enda ikke hva jeg gjorde som var så galt. Jeg ønsket å gi henne alt og tro meg hun fikk langt mer enn mange av sine venninner som jeg vet med sikkerhet ble bedratt. Poenget er at jeg virkelig brydde meg 100% og jeg tror fortsatt det er mer enn altfor mange kvinner får. Hun sa flere ganger om dagen at hun vi hadde det så fint sammen og at jeg var så god mot henne. Og jeg gikk heller ikke i den fella hvor jeg ikke gjenga komplimentet. Det trengte jeg ikke. Jeg mente det samme! At hun var utro har i etterkant vist seg å være en nesten kronisk spenningsgreie. Hun ville ikke gi slipp på forholdet for noe i verden. Hun ringte meg senest i på onsdag! Vet ikke om jeg vokste noe på dette, Jinx, men det er iallefall mine umiddelbare forsøk på forsvar. :blunke: Jeg har sett folk bomme før, men den lille anonyme gjesten her, tror jeg derimot bomma mer en jeg har sett noen har gjort før. Høres nesten ikke ut som hun kan være kvinne engang? Mangler helt den sjette sansen. Men det er vel kanskje det som skjer når man velger gjestestatus Jinx. Spennende å høre om jeg kom med noe fornuftig eller om ditt synspunkt står fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. mars 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mars 2003 Hm.............. Du er god til å forsvare deg Pinocchio....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. mars 2003 #6 Del Skrevet 11. mars 2003 Folk som lyver for seg selv er det mest patetiske i hele verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 11. mars 2003 #7 Del Skrevet 11. mars 2003 Folk som lyver for seg selv er det mest patetiske i hele verden. Vel - jeg vet om en del ting som muligens er enda mer patetisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. mars 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 11. mars 2003 Folk som lyver for seg selv er det mest patetiske i hele verden. I hele verden ? Ja ikke sant ?? Kan du utdype den litt ............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. mars 2003 #9 Del Skrevet 11. mars 2003 Vel - jeg vet om en del ting som muligens er enda mer patetisk.. Som hva da? I hele verden ? Ja ikke sant ?? Kan du utdype den litt ............ En ting er å lyve for andre men å leve på en løgn???? ER ikke d skikkelig patetisk da? Bør man ikke gjøre det til en leveregel og alltid være ærlig imot seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 11. mars 2003 #10 Del Skrevet 11. mars 2003 Det er vel ingen som syns det er kult å leve på en løgn!?... Men: Det er ikke alltid man ser hvordan ting henger sammen før etterpå, det er ikke alltid lett å gjøre "det rette" Eller - for noen sikkert. Selv er jeg full av feil og mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. mars 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 11. mars 2003 Som hva da? En ting er å lyve for andre men å leve på en løgn???? ER ikke d skikkelig patetisk da? Bør man ikke gjøre det til en leveregel og alltid være ærlig imot seg selv? Jo man bør alltid være ærlig mot seg selv... Men det er ikke alltid like lett.. Å det er ikke alltid lett å se hva som er riktig... Men det er veldig lett å være etterpåklok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 11. mars 2003 #12 Del Skrevet 11. mars 2003 Herregud. Jeg angrer på at jeg skrev inn det innlegget om utroskap. :-? Greit nok å diskutere det med deg Jinx, eller Embla. Selv om dere ikke er enige med meg i at mine motiver var ekte, så går det an å diskutere med dere. Men jeg orker rett og slett ikke å starte denne diskusjonen med "Sexy" Sadie. Til det er livet for kort! Over og ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. mars 2003 #13 Del Skrevet 11. mars 2003 Pinocccio, du møter litt motstand! Og hva skjer? DU bækker ut. Her må alle stå til ansvar for det de har skrevet, også du. Vi gjør ingen unntak for gutta :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 11. mars 2003 #14 Del Skrevet 11. mars 2003 Opps! Samme innlegg kom to ganger. sletter det. Ingen vits å lese det mer enn en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. mars 2003 #15 Del Skrevet 11. mars 2003 Pinocccio, du møter litt motstand! Og hva skjer? DU bækker ut. Her må alle stå til ansvar for det de har skrevet, også du. Vi gjør ingen unntak for gutta :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 11. mars 2003 #16 Del Skrevet 11. mars 2003 Innlegget kom 3 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 11. mars 2003 #17 Del Skrevet 11. mars 2003 Innlegget kom 3 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 11. mars 2003 #18 Del Skrevet 11. mars 2003 Rekk opp hånda alle de som aldri har vært i forhold man på en måte vet ikke helt stemmer, og føler på seg at det ikke er den personen man ønsker å dele livet med. Jeg har opplevd det flere ganger, og det er vel slik man skaffer seg erfaring.... ikke ved å utnytte et annet menneske, men fordi man liker det mennesket godt og gjerne skulle ønske at følelsene kunne utviklet seg til noe mye mer... Derfor blir man litt lenger i det forholdet enn det som strengt tatt er riktig overfor den andre. Helt menneskelig, synes jeg. L-B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 11. mars 2003 #19 Del Skrevet 11. mars 2003 Greit, greit!! Jeg holdt bare på å prøve å endre det ene av innleggene som kom to ganger! Det var liksom bare meningen at det skulle komme en gang! Greit, Care Hva skal jeg forsvare? 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. mars 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 11. mars 2003 Rekk opp hånda alle de som aldri har vært i forhold man på en måte vet ikke helt stemmer, og føler på seg at det ikke er den personen man ønsker å dele livet med. Jeg har opplevd det flere ganger, og det er vel slik man skaffer seg erfaring.... ikke ved å utnytte et annet menneske, men fordi man liker det mennesket godt og gjerne skulle ønske at følelsene kunne utviklet seg til noe mye mer... Derfor blir man litt lenger i det forholdet enn det som strengt tatt er riktig overfor den andre. Helt menneskelig, synes jeg. L-B Hm...Jeg har vært i et forhold hvor alt ikke stemmer, og man vet at man ikke kommer til å leve resten av livet sammen med denne personen... MEN jeg har ikke da planlagt å gifte meg med han... Men men... Pin...har gjort rede for seg, for min del.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå