Gjest Mayamor Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Hva sklags klær tar dere på barna når barnehagebildet skal taes? I barnehagen til minsten varierte det mellom slitte klær, hele/pene hverdagsklær til matrosdress/bunad/selskapskjoler. Personlig synes jeg det er morsomt å se de store forskjellene på foreldrenes mening om hva som er passende... Gutten min er 3,5 år og hadde på seg vanlige klær som er hele, rene, pene og klare i fargene. Synes det gjenspeiler barnehagehverdagen best. Synes det blir litt kunstig med pentøy alà 17 mai/jul på et barnehagebilde...
Wildy Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Vi hadde vanlige, hele hverdagsklær på alle barnehagebildene.Det beste bildet er nok det der jentene begge har dongeri snekkerbukser og lilla gensre. Veldig pent portrett av de to sammen.
Gjest Mayamor Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Eldstemann hadde dongery snekkerbukse med rød pologenser inni. Minstemann har en dongery buske og en brun genser med en bil på.
Gjest Bodillen Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hva sklags klær tar dere på barna når barnehagebildet skal taes? I barnehagen til minsten varierte det mellom slitte klær, hele/pene hverdagsklær til matrosdress/bunad/selskapskjoler. Personlig synes jeg det er morsomt å se de store forskjellene på foreldrenes mening om hva som er passende... Gutten min er 3,5 år og hadde på seg vanlige klær som er hele, rene, pene og klare i fargene. Synes det gjenspeiler barnehagehverdagen best. Synes det blir litt kunstig med pentøy alà 17 mai/jul på et barnehagebilde... Det var da voldsomt! Har hatt 3 barn i barnehage, men aldri opplevd at noen har kommet stivpyntet til fotografering. Her er det vanlig med hverdagsklær, men man tar kanskje ikke på den olabuksa som er lappet på begge knærne eller genseren som har flekker som ikke går av i vask. Endret 23. mai 2007 av Bodillen
Kipa Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 jeg har tatt på Lukas en litt finere olabukse og en kul skjorte eller genser som egentlig brukes til helg på de bildene han har vært med på..men ikke noe festklær
Polly Ester Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Her har det også vært vanlige klær... nesten... Vesla tok bilde i går og da hadde hun høyhalset hvit genser med t-skjorte (blomstrete og litt "fin") over. Og bukse med skjørt i matchende stil med t-skjorta.
Mistyen Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Jeg tok på guttene domgeribukser og gensere, men trøye med krage inne på bildene fra bhg. Litt mer pynta enn en vanlig utedag kanksje...
CeeCee Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 (endret) Barnet mitt har på seg vanlig genser, og bukse med hull på kneet... Jeg hadde glemt at det var fotografering den dagen.. men barnet er så sjarmerende at jeg bryr meg ikke om det! Ellers har jeg tatt vanlige, hele klær på barnet både på barnehage- og skolebildene. Endret 23. mai 2007 av CeeCee
*Emma* Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Snuppa hadde vanlig/litt pent tøy. Jeg vil kalle det vanlig fordi hun m jevne mellomrom har kjole på seg i barnehagen selv til en helt vanlig onsdag....og påbarnehagebildet hadde hun rød cordkjole, stripete body og hvit strømpebukse. Kjempe fin
Kayli Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Mine barn har hatt vanlige, hele og rene klær på seg når de har tatt barnehagebilder. Vesla har alltid vært en skjørte-jente, så hun har gjerne hatt på seg det, men det har vært "hverdags-skjørt", ikke noe stivpynta. Gutten vår har bare tatt bilde en gang, og da hadde han ei lys sommerbukse og vanlig genser over. Bunad og selskapskjoler synes jeg høres voldsomt ut. Har aldri sett noen i mine barns barnehage som stiller opp i det, heller.
Mie Skrevet 23. mai 2007 #11 Skrevet 23. mai 2007 Vi har brukt hverdagklær på barnhagebilder, men har plukket ut noe som er litt kult og som barnet kler spesielt godt. Syntes absolutt at det er kjekt med barnehagebilder som gjenspeiler det det faktisk er - bilder tatt i barnehagen.
Gjest silkesvarten Skrevet 24. mai 2007 #12 Skrevet 24. mai 2007 vi kjøpte helt nye klær da de alikevel trengte noe nytt.... og bildene har blitt tatt ute hver høst. og er helt fantastiske
Lula Skrevet 25. mai 2007 #13 Skrevet 25. mai 2007 Gutten vår hadde vanlige hverdagsklær til fotografering. Vi passet imidlertid på å ikke ha på ham alt for sterke farger eller genser med mye mønster. Han hadde på seg brune cordbukser og en lyseblå genser uten noen formfor mønster eller andre "forstyrrende" elementer..
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #14 Skrevet 25. mai 2007 Min sønn går i barnepark og de tok bilder på mandag. Han hadde på seg helt vanlige klær. Hettegenser med glidelås og dongeribukse. Ikke for sterke farger og mønster. Jeg er nøye på overdelen, at den ikke er "gammel" eller ser slitt ut. For det hender ofte at han har litt slitte gensre under regntøyet.
Gjest Dallandra Skrevet 25. mai 2007 #15 Skrevet 25. mai 2007 Da mine gutter ble fotografert i bhg så tok jeg på dem helt enkle dongeribukser og ensfargede gensere, hhv hvit og lyseblå. Bildene ble nyydelige og avbalanserte i fargene, ingenting som tar oppmerksomheten vekk fra hovedmotivet.
Helen Skrevet 26. mai 2007 #16 Skrevet 26. mai 2007 Ungene mine bruker helt vanlige klær som er rene og hele både på barnehagebilder og skolebilder.
Ulrikke Skrevet 27. mai 2007 #17 Skrevet 27. mai 2007 Snuppa på 18 mnd tok barnehagebilde rett før 17.mai. Da jeg leverte var det alt fra vanlige slitte klær til penkjoler på ungene som hadde kommet. Snuppa hadde på seg en ganske mørk dongeribukse og rosa hettegenser. Uten flekker og ikke utvasket, men klær hun har hatt i barnehagen før. Bilder i "ballkjole" kan man ta hos fotograf selv, synes jeg. Vitsen med barnehagebilde er vel å vise barnet som det er i barnehagen. (men nå har vi ikke fått bildene enda da, så jeg vet ikke hvordan de ble... )
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #18 Skrevet 28. mai 2007 Jeg klarte å GLEMME at det var fotografdag! Men jeg kler henne stort sett alltid pent i barnehagen anyway, så hun så helt grei ut. Rød Benetton tynn genser og fløyelsbukse. Det eneste var at jeg fikk hun ene som jobber i bhg til å ordne håret hennes før bildet skulle tas.... ikke noe særlig med pjuskete hår på bildet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå