Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Jenta :)
Skrevet

Hei, ja plasteret er ganske bra. jeg sliter med enormt sterke menssmerter. blir sengeliggende og kaster opp, men nå bruker jeg p-plasteret og har faktisk utsatt mensen i 2 måneder. Det er noe av det beste jeg har opplevd. hehe :)

Du skifter jo en gang i uka.

Ulempen er at plasteret er litt stort. Men er kjempefornøyd med dette jeg!

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_guest_*
Skrevet

har man mensen den uka man er plasterfri, eller "mister" man mensen? kan man drite i den plsterfri uka akkurat som med p-piller sånn at man utsetter mensen? hmm..

Skrevet
Jeg har prøvd en del forskjellig av prevensjon.

Har nå gått på p-sprøyta i 2 år og har vært fornøyd med den. Siden jeg har gått såpass lenge på den, anbefaler legene at jeg bytter prevensjon.

P-piller glemmer jeg bort, kondom reagerer jeg allergisk på.

Fikk tips av helsesøster om p-plaster. Noen som har gode/dårlige erfaringer å dele om dette?

jeg prøvde p-plaster en liten stund etter at jeg hadde fått barn nr 2. Jeg pleier aldri å reagere på noen som helst ting, men fikk migrene av p-plaster. Først forstod verken jeg eller legen min hva dette kom av, så jeg begynte å skrive skjema når jeg fikk disse "anfallene" osv., men etter en stund kom jeg til å tenke på at disse "anfallene" begynte ca i den tiden jeg hadde begynt med p-plaster.

Da jeg sluttet med dette forsvant også migrenen. Jeg har nå hormonspiral. Fungerer magsik. "alt" forsvinner.

Skrevet

funka fint for meg.

men husk å kjøp en flaske plasterfjerner!

limet kan sitte igjen etter du tar av plasteret. og det skal ikke settes på samme sted 2 uker på rad.

er ikke deilig når limet henger seg fast i klær etter at plasteret er tatt av :P

  • Liker 1
  • 1 år senere...
Gjest liv-hilde
Skrevet

Jente 20

Jeg har hatt P-stav i snart 2 år. Prøvde alle sorter P piller tidligere men reagerte ved oppkast, hodepine eller konstant kvalme.

Da fikk jeg høre om P-staven. siden jeg også er ganske glemsk av meg så glemte jeg ofte å ta p pillen noe som sikkert også gjorde at jeg fikk verre bivirkninger.

De første 3 månene hadde jeg små blødninger opptil flere ganger i uken, å nå har ikke jeg hatt menstrasjon siden som nå er over 1,5 år siden. Var da ikke i fast forhold, så jeg prøvde så godt jeg kunne å holde meg unna sex.

å btw. den første månen man har fått inn P staven er den ikke sikker.

Man skal helst vente 1 måned med å ha sex uten eventuelt kondom får å være helt sikker.

Har ikke hatt noe særlig bivirkninger, passe kostholdet og trene regelmessig så unngår man å gå opp i vekt.

alt man gjør har en bivirkning i begynnelsen. Det er en tilvenningsfase for kroppen, noe som ikke hører til er inne i oss så da er det naturlig at den reagerer på en eller annen måte.

Noen reagerer sterkere en andre, men på sikt så vill jeg anbefale denne prevangsjons metoden

Litt må vi no tåle damer! skulle vert noe sånt får menn også!

men desverre har vi ikke godkjent forskning på dette enda i norge.

Kansje Norge unngår de. sånn menn slipper unna? ;P

Men isåfall, de som ikke ønsker å bli gravid med det første å ikke husker p pillene eller har mye bivirkninger av andre midler så prøv dette.

får på 3 og 5 år.

1200 kr. var det vell jeg betalte. men vill si det er verdt de.

PS en annen bivirkning kan være at kroppen din lurer deg til at du er gravid.

Å da er det lett å innbille seg de. Sa innstiller også kroppen seg på at du er gravid.

Og lager symptomene. Det er sykt men det går ann.

nå siste månen har den gjort meg paranoid, hehe. men det går sakte over så snart man tar en test og vet de sjøl at man ikke er det.

stå på damer;) prevagsjonsmiddel finnes det fårhåpentligvis får alle!

  • 6 måneder senere...
Skrevet

jeg har hatt p-stav i 3 år å så byttet jeg p-stav til en ny.. men jeg måtte ta den ut fordi jeg fikk eksem og kløe i ett halvt år "hver dag"..

og nå har jeg begynt på p-plaster (evra) og jeg får eksem og kløe der også, eksemet vokser og vokser.. burde jeg slutte med p-plaster?

  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har gått på p-piller i et år. Når jeg skulle begynne i forsvaret så gikk jeg over til p-plaster og har brukt p-plaster nå i nesten 2 år. ER kjempefornøyd! Så mye rart vi har gjort i forsvaret og det har ikke løsnet en gang. Trur de som sier at det løsner har brukt det feil og ikke har presset hard nok på det i begynnelsen eller har tatt på krem på plasteret. Kjempegreit med p-plaster, jeg har sluppet å huske på de dumme p-pillene hver dag, HURRA!! :D

  • 1 måned senere...
Skrevet

Kjøpte p-plaster (Evra) i dag, etter å ha gått på p-pillen (Loette) i ca. ni måneder. Vurderer å sette det på allerede, selv om jeg er så og si midt i pillebrettet - gir det riktig type beskyttelse da? Mener selvfølgelig etter å ha ventet i en uke.

  • 7 måneder senere...
Skrevet

Veldig fornøyd med å bruke p-plaster! Har brukt det i 2 år. Har aldri løsnet selv om jeg har vært i bassenget, i forsvaret osv! Anbefaler det virkelig! Plasteret sitter godt og kan nesten ikke sammenlignes med vanlig plaster. Det eneste er at det kan bli litt rødt etter at man drar det av, men det går fort over. Veldig greit å slippe å tenke på å ta p-pilla hver dag og istede bare skifte plasteret en gang i uka. Har heller ikke merket noen bivirkninger.

Skrevet

P-plaster er helt supert( i hvert fall for meg). Brukt den snart i 10 år. Ingen bivirkninger, løsner ikke verken på trening eller badstue . Fester den under trusekanten nederst på magen, og bytter side hver uke. Altså ingen som ser den om jeg går i bikini.

  • 1 måned senere...
Skrevet

Super tråd! :icon_lol:

Mange gode råd og erfaringer. Begynte selv med plaster i dag, er spent på bivirkningene!

Noen som har brukt plaster som har merket at vekten øker?

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Man skal vente til første menstruasjonsdag med å sette på p-plasteret. Lurte på den der kommentaren om lever-verdier. Er det mye for leveren med p-plaster?? Isåfall vil jeg heller prøve pessar..... Ikke lett det her gitt :)

  • 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg har prøvd en del forskjellig av prevensjon.

Har nå gått på p-sprøyta i 2 år og har vært fornøyd med den. Siden jeg har gått såpass lenge på den, anbefaler legene at jeg bytter prevensjon.

P-piller glemmer jeg bort, kondom reagerer jeg allergisk på.

Fikk tips av helsesøster om p-plaster. Noen som har gode/dårlige erfaringer å dele om dette?

Jeg bruker p-plaster og er veldig fornøyd! Gikk på p-piller i 2 år før jeg byttet til p-plaster rett og slett fordi jeg ofte glemte å ta pille hver dag. Etterhvert da jeg gikk på p-piller ble det slutt med kjæresten min, så da ble jeg ekstra slapp med å ta de. Har ikke fått noen spesielle bivirkninger, bare litt hodepine, også merker jeg at puppene mine har blitt litt større. Før var jeg en C/D cup, og nå fyller jeg en D. Jeg er veldig glad for at jeg byttet fra p-piller til p-plaster! Mye enklere. Når du bruker p-plaster har du jo en spesiell dag i uken når du bytter plaster, så det er lett å huske den ène dagen :) Ville definitivt ikke gått tilbake til p-piller, jeg er storfornøyd nå.

Skrevet

Man skal vente til første menstruasjonsdag med å sette på

p-plasteret. Lurte på den der kommentaren om lever-verdier. Er det mye for leveren med p-plaster?? Isåfall vil jeg heller prøve pessar..... Ikke lett det her gitt :)

Det er sikkert ikke så stor sjanse for det, det står om det under sjeldne bivirkninger. Den bivirkningen greide selvsagt jeg å få ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...