starie Skrevet 7. mars 2003 #1 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg skal ha prosjekt på skolen neste uke, der vi skal arrangere moteshow. Temaet er 70-tallet med hår, sminke, klær, musikk og alt annet som hører til. Sminke og hår er ikke vanskelig, men vi trenger litt hjelp med musikken og klærne. Hva er et "must"? Har dere ellers noen gode forslag? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 7. mars 2003 #2 Del Skrevet 7. mars 2003 dette høres festlig ut! bruk musikk fra abba og klær i rosa og lyseblått glatt satengstoff. huff nei jeg vet ikke, var før min tid! oi oi men jeg liker åttitallet best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 7. mars 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mars 2003 Det er en annen gruppe som skal ha 80 tallet. Oppgaven var sminke/hår/klær fra 1900 og oppover. Jeg synes ikke 70-tallet er så spennende jeg, ville hellet hatt en tidligere epoke, men jeg ble nedstemt av de andre på gruppa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 7. mars 2003 #4 Del Skrevet 7. mars 2003 Mye store blomstrete klær, orange og brune i skjønt sammensurium..... Platåsko Pannebånd Piece smykker??? Knalle farger.. Lilla, brun, orange.... Ellers vet jeg ikke mer, kommer iallefall ikke på noe annet.... Håper det hjalp liiiitt hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. mars 2003 #5 Del Skrevet 8. mars 2003 På 70-tallet var det mye brunt, oransje og gult (mørk, sennepsgul farge). Buksene skulle ha sleng eller være av "ballong"-typen. Masse store blomster og psykedeliske mønstre i de overnevnte fargene. Sko med pels på (lang pels). Musikk.. tja, det må jo ble Elvis, Beatles, ABBA (sent 70-tall. Der finner du også en del tips til klær tenker jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 8. mars 2003 #6 Del Skrevet 8. mars 2003 The Hustle (snerten låt og dansemåte fra 70-tallet!) Store afroer Glossy lepper (?) Mørke øyenskygger (?) / + lyseblå (?) Sterke og psykedeliske farger Platåsko Gull og sølv Ta en titt på denne! http://home.woh.rr.com/totally70s/index.htm og disse http://www.forjoy.com/cafe/70s/70smusic.htm http://www.angelfire.com/il3/lisawebworld/...d/70smusic.html Ååå, skulle ønske det var meg som skulle dille med dette! *O, fryd' :D Retro er kult : - ) P,S : Sett Goldmember (Austiun Powers) ? Grooovy, baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 8. mars 2003 #7 Del Skrevet 8. mars 2003 Fra TVshop's Simply the best of the 70's. Her bør du finne noe relevant musikk. http://www.tvshop.com/main.phtml?prod_id=43&moreinfo=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 8. mars 2003 #8 Del Skrevet 8. mars 2003 Musikk fra 70-tallet er for eksempel... Art & Garfunkel Jackson Five Frank Zappa (Bobby Brown) ... for ikke snakke om Barry White... oooohhhh yeah... Eddie Grant Grace Jones (dritkule låter - I need a man - My Jamaican Guy...) Patrick Hernandex - Born to be alive... Mange av disse artistene er 79,-kroners tilbud hos platesjappene nå. Og de har sikkert mange 70-talls samlinger også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 8. mars 2003 #9 Del Skrevet 8. mars 2003 Tupert stort hår.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 8. mars 2003 #10 Del Skrevet 8. mars 2003 Ta en kikk på Hair- der er det flotte 70-talls klær! *diggedigge* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 8. mars 2003 #11 Del Skrevet 8. mars 2003 70-tallet er jo bare det beste 10-året!!!!! Sååå mye bra musikk, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 8. mars 2003 #12 Del Skrevet 8. mars 2003 Ups her skjedde det visst noe....... Her er i hvertfall noe forskjellig musikk, fra forskjellige retninger: Pink Floyd Queen Frank Zappa Gary Glitter David Bowie Carlos Santana Led Zeppelin Deep Purple Bob Marley Stevie Wonder (bare helt suuuuper funk!!!) The Bee Gees Sex Pistols Blondie Talking Heads Elton John Van Morrison Electric Flag Blood, Sweat and Tears Chicago Carpenters Tom Jones Black Sabbath AC/DC Kiss James Brown Barry White Donna Summer Boney M Velvet Underground Iggy Pop The Clash Bruce Springsteen osv osv osv osv osv Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #13 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg skal på Kostyme party og holder på å lage ett Foxxy Clopatra kostyme. Har laget en sjablong i hardpapp i full størrelse, for en i familien som driver med metallskjæring skal lage en slik Foxxy-beltespenne til meg. Knytebluser er knallbra, høye støvletter likeså, gjerne i plast eller latex. Glitter, glam og falske øyenvipper likeså. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. mars 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 9. mars 2003 Tusen takk for mange gode tips folkens, jeg setter stor pris på det! Prosjektet begynner i morgen, og vi skal ha moteshowet på torsdag. Håper det blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. mars 2003 #15 Del Skrevet 10. mars 2003 Chicago, Elton John, AC/DC og Bruce Sprinsteen kan du spare til 80-tallspartyet. Ja, jeg vet noen av dem laget musikk på 70-tallet også - men forbindes mest med 80-tallet...? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 12. mars 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 12. mars 2003 Nå er alt klart til moteshowet i morgen. Modellen ble utrolig lekker! Hun er litt Farrah Fawcett inspirert med stort hår og diskret sminke. Klærne vi har plukket ut er en grønn topp med hals og uten ermer, et grått "kontorskjørt" og kjempestilige sko. Tusen takk for mange tips dere her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 15. mars 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 15. mars 2003 Nå ble "moteshowet" vårt nettopp vist på tv *stolt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå