Gå til innhold

Barn disse dager

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sånn var det da jeg var 7 år for 22 år siden, også¨. Ikke at det gjør det greit, altså, men du kan ikke skylde på "barn i dag".

Er nok ikke noe nytt nei, selv om det barna sier og gjør kanskje har forandret seg litt ettersom samfunnet forandrer seg.

Å skylde på foreldrene blir nok litt enkelt.. tror nok mer du må skylde på barna, foreldrene og samfunnet genrelt.

Syns det er bra at du vil ta det med skolen. De er sikkert interessert i å høre det om noen mobber, og det kan godt hende foreldrene til disse mobbe-barna er interessert i å høre det også. Det er jo ikke sikkert de vet at barna deres mobber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ja, det finnes mange tåpelige og dumme foreldre som er ekle i kjeften og snakker stygt om andre, men det finnes også mange fine og ordentlige foreldre som dessverre har barn som mobber andre. Å mobbe kan de komme på av seg selv, eller lære av andre, og stygge ord lærer de vel mer av større barn enn av foreldrene sine!

Nå var denne problemstillingen spesielt for unger med et vulgært språk. Vi må vel være enig om at det ts trekker frem her er vulgært, uansett alder... Noen barn har ikke kært det av foreldrene sine men av andre eller andre barn. Hvem har de lært det av da? Det blir nesten som regla noen, enhver alle og ingen...

Flere bruker ordet SKYLD i innleggene i denne tråden, jeg vil heller si ANSVAR. Det er mitt ansvar som mor å sørge for at mine barn ikke blir mobbere - gi de gode sunne holdninger - og samarbeide og forvente det samme av andre foreldre.

Jeg er overbevist om at barn arver foreldre holdninger og væremåte spesielt før de blir tenåringer og frigjør seg litt hjemmefra. De er vel det vi som er foreldre prøver hardt på hver eneste dag som oppdragere og foresatte. Hvis du selv har barn, se deg litt rundt i vennegjeng / familier. Dette er sikkert vanskelig å bli møtt med som forelder, men det blir ikke mindre sant for det.

Endret av MargreteJ
Gjest Jytte
Skrevet

Mobbing må selvsagt slås ned på - hardt ned på. Men at unger snakker grovt ute blant venner er noe alle vet - og som alle unger gjør. Det er ikke noe de lærer av foreldrene - de lærer ordene av ungene i gata. Ofte så vet de ikke hva ordene betyr engang.

Skrevet

De gangene mine barn har hatt problemer på skole veien, har skolen fulgt opp hver eneste gang. Det er klart at de kan ikke følge barna hjem, og de har ingen kontroll på hva som foregår til og fra skolen, men dersom en eller flere av deres elever mobber en annen av deres elever, så griper de inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...