Gjest roxyMusic Skrevet 7. mars 2003 #1 Del Skrevet 7. mars 2003 Linken er slettet fordi den bryter Kvinneguidens regler: Det er ikke tillatt å bruke diskusjonsforumet for å samle inn veldedighetsgaver og-eller underskrifter. Det er heller ikke tillatt å samle inn e-postadresser på sidene for utsending av reklame, kjedebrev, pyramidespill, veldedige innsamlinger o.l. Lionda mod. kampanje mot den nye røykeloven som vil totalforby røking på alle utesteder Listen vil bli brukt som dokumentasjon. Siden er nylig lagt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 7. mars 2003 #2 Del Skrevet 7. mars 2003 å herregud.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 7. mars 2003 #3 Del Skrevet 7. mars 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 7. mars 2003 #4 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg håper det kommer et totalforbud, så jeg tror jeg lar vær å signere :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #5 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg håper at det også kommer et totalforbud mot alkohol, både på utesteder og i hjemmet. Dessuten bør det bli forbudt å danse, plystre, spise potetgull, være overvektig, drikke kaffe med koffein, brus og helmelk. Kun mager ost skal være lovlig. Kjøttprodukter skal bare spises en gang i uka og det bare MÅ bli veldig straffbart å ha sex før ekteskapet.(og så bør vi alle bli litt mer politisk korrekte ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 7. mars 2003 #6 Del Skrevet 7. mars 2003 Da har iallefall JEG signert! :blunke: Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 7. mars 2003 #7 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg håper at det også kommer et totalforbud mot alkohol' date=' både på utesteder og i hjemmet. Dessuten bør det bli forbudt å danse, plystre, spise potetgull, være overvektig, drikke kaffe med koffein, brus og helmelk. Kun mager ost skal være lovlig. Kjøttprodukter skal bare spises en gang i uka og det bare MÅ bli veldig straffbart å ha sex før ekteskapet.(og så bør vi alle bli litt mer politisk korrekte )[/quote'] disse tingene du så flott ramser opp, skader ingen andre enn synderen selv. røyk skader alle rundt personen som røyker, så jeg er iallefall FOR denne loven. så kan endelig JEG også få gå ut på byen avog til uten å være dårlig i en uke etterpå! Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #8 Del Skrevet 7. mars 2003 MANGE opplever å havne i bråk pga egen eller andres (miss)bruk av alkohol. Hvis du er overvektig påfører samfunnet kostnader ved at folk trenger behandling for f.eks. åreforkalkning, dårlig rygg/knær o.l. Hvis du blir dårlig i en uke av å gå ut burde du jo kanskje la det være. Dessuten var dette innlegget ment å være litt sarkastisk, men det skjønte du jo tydeligvis ikke. Kanskje det også burde bli forbudt ikke å ha humoristisk sans, du kjenner vel ordteket "En god latter forlenger livet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 7. mars 2003 #9 Del Skrevet 7. mars 2003 JEG har humoristisk sans, det er vel det jeg har mest av her i livet men du har rett, jeg forstod ikke at innlegget ditt var sarkastisk ment:) er så vandt med at røykerne trekker frem det ene og det andre for å forsvare røyken sin beklager, Gjest:) klem Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. mars 2003 #10 Del Skrevet 8. mars 2003 Blir vel ikke så lenge før politikerene forlanger at man skal ha resept for å få kjøpt røyk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2003 #11 Del Skrevet 10. mars 2003 Blir vel ikke så lenge før politikerene forlanger at man skal ha resept for å få kjøpt røyk Jaa! Det var en kjempegod ide! Helt seriøst..! Da kunne man hindre at nye begynte å røyke.. og vi kunne "fase ut" røyking blandt nordmenn bare ved å gi resepter til de som faktisk er avhengig.. Med resepten måtte det selvfølgelig følge med telefonnummer til røyketelefoner, behandlingsklinikker osv.. Jeg LIKER denne ideen.. Kanskje resepten kan være et slags "røykesertifikat" som man må vise til andre når man røyker (f.eks på gata osv) Og vær så snill og ikke oppfatt meg som sarkastisk.. Dette er 100% seriøst ment! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2003 #12 Del Skrevet 10. mars 2003 hvorfor kan man ikke like godt forby tobakk? Det er jo den logiske konsekvens av stadige innskjerpelser av røykeloven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 10. mars 2003 #13 Del Skrevet 10. mars 2003 hvorfor kan man ikke like godt forby tobakk? Det er jo den logiske konsekvens av stadige innskjerpelser av røykeloven. fordi det er en veldig stor forskjell på at det offentlige blander seg inn i hva du gjør ute blant folk og hva du gjør hjemme.. hva du gjør mot deg selv og hva du gjør mot andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2003 #14 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg skal heller være med på underskriftskampanje for at det skal bli røykfritt overalt. Når ikke næringen selv har vert forutseende nok til å ordne noe for røykerne på sine serveringssteder så kan man ikke vente annet. ' tenk endelig å få gå ut, uten å sitte i den sure eimen. Jeg slipper hostingen og fortetningen som kan være plagsomt. Borte fra jobb pga andres røyking skjer også. Det skal bli herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 10. mars 2003 #15 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har skrevet under. Synes hele forslaget er håpløst. ( og nei jeg røyker ikke!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 10. mars 2003 #16 Del Skrevet 10. mars 2003 Applauderar røykelova, eg. Satt ved sida av ei som tydlegvis hadde hatt seg røykepause i dag; vedkommande stinka røyk, og det var ubehageleg å sitja der. Reagete litt, gjorde eg òg etter kvart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 10. mars 2003 #17 Del Skrevet 10. mars 2003 Herregud!! Jeg er så imot disse totalforbudene på både det ene og det andre! Nå er jeg veldig firkantet, jeg vet det, men jeg har ihvertfall betalt min del av skatter og avgifter de årene jeg har røkt, så jeg langt på vei har betalt for min egen behandling hvis jeg skulle bli syk av røyken! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 10. mars 2003 #18 Del Skrevet 10. mars 2003 Hvorfor skulle jeg det?? Røyking er helseskadelig det vet da alle!!! Røykere er en stor belastning for helsevesenet, også passive røykere... Synes det høres bra ut å kunne gå ut uten å komme hjem og stinke røyk. Spørst vel kanskje om det hadde vært så mange ute da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 10. mars 2003 #19 Del Skrevet 10. mars 2003 Lisa-Beth : Greit at du har betalt i dyre dommer for din egen sykdom, men hva med andre sin sykdom da ? Det hjelper vel ikke astmatikere og allergikere og folk som får lungekreft og KOLS av passiv røyking ? Den begrunnelsen har jeg hørt så mange ganger av røykere som vil "unnskylde" seg og si at de i allefall tar konsekvensene og har betalt slik at de kan behandles når de blir syke. Man tar konsekvensene for seg selv, ikke for alle andre som eventuelt blir rammet av denne forpestelsen. Nå vet jeg ikke hvor mye eller lite hensyn du tar til de som ikke tåler / orker røyk, men jeg tar og generaliserer litt fordi mange andre også kommer med slike utsagn og rett og slett blåser en lang marsj i om andre plages. Så beklager om det høres personlig ut. Nei, la oss følge en del andre lands eksempel og la røyken bli igjen ute eller forbli i røykeren(es) egen stue! Jeg er jammen glad jeg ikke jobber som servitør eller bartender på fulltid..... Har nok plager som det er jeg. Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. mars 2003 #20 Del Skrevet 10. mars 2003 Skriver heller under FOR denne loven jeg! (og, kan noen legge inn ei setning om at de ikke trenger å stå INNI buss-skura også? (jada, dere kan jo si at jeg kan gå på utsiden, og normalt sett gjør jeg gjerne det, men jeg bor i BERGEN, det REGNER mye her, og jeg synes at det er den drittsekken som absolutt skal røyke de to minuttene det er til bussen kommer (og dermed ødelegge bussturen for den som må sitte ved siden av vedkommende også) som kan ta belastningen med å bli våt!)) Ne, jeg håper denne loven kommer, og at den funker! Alle ropte og skrek når de ikke lengre fikk lov til å røyke på flyet og på kinoen, men nå går jo det helt fint. Så det går nok dette også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg