Gå til innhold

Min dagbok

Epona

Anbefalte innlegg

Takk for hilsener :klem: Kosleig! :)

Leiter fortvilet etter hovedsettet med bilnøklene. Søkk vekk.. Vi vet de ble kastet inn i gangen i forrige uke, og vet ca hvor de landet, men finner de ikke. Har endevendt alt i gangen, alle sko og alt. Søkk vekk... :kjefte: Mistenker en liten tass for å ha funnet dem, puttet dem en rar plass sånn at de har blitt med oss ut uten å vite det og nå er borte for alltid. Ikke fått sjekket barnehagevesken, for den er med i barnehagen, så den få jeg sjekke senere. F*en altså, så ufattelig irriterende når sånne ting forsvinner!!!! :kjefte: :kjefte: Pleier alltid å ha full kontroll!!

Begynte med at vi leitet etter reservesettet, og endevendte alt, inntil jeg fant dem stående i bilen... :sjenert: Det er første gang jeg har gjort. Og så kom vi på at de ordentlige bilnøklene jo skulle ligge i gangen en plass, og begynte å leite.. Mens Gullet kravlet rundt ferdig påkledd og klar til å gå i barnehagen. Så måtte guttene mine dra, og jeg har sett gjennom ALT i gangen etterpå. Arg!!!

Er visst litt hodeløs for tiden... Og sliten. Så idag skal jeg sove før jeg skal på kveldsvakt. Men først skal jeg lese. Skal ha eksamen i høst også, og må lese to kapitler i uken de neste 7 ukene for å rekke det. Grøss... Klarer jeg det, da blir jeg stolt!

Gullet er frisk og rask igjen, og blidere og mer strålende enn solen. :sol: Prikkene bleknet etter en dag, og forsvant. Hoster litt på natten, og snørrer litt om dagen, ellers helt pigg. Han leker mer avansert synes jeg, henter ting og vil vi skal leke med ham. Henter bøker og vil vi skal lese. Humper rundt og kjører bil på golvet, og trasker rundt med gåbilen sin. Og begynner så smått å skjønne at ovnen er forbudt område. Men når vi ikke ser på, da lusker han seg bort og skal se nærmere på den. Er så redd han skal brenne seg. Her fyrer vi daglig, nemlig.

Ellers har jeg litt blandete følelser for barnehagen for tiden, etter et par småepisoder. Men fått pratet om det og fått svar på det jeg lurte på uten å beskylde noen for noe. Nå synes jeg det er veldig vondt at Gullet ikke kan snakke og fortelle ting som skjer om dagen, og ikke minst så han kan si ifra i barnehagen at han trenger drikke f.eks, eller ny bleie. For det er drikke og bleieskift som har bekymret meg litt. Men har et fint samarbeid med barnehagen, men jeg følger litt med i det skjulte! Kun det beste og riktige er godt nok for mitt Gull, nemlig! Ellers går det veldig fint i barnehagen, han liker seg der, og det er tydelig at han er trygg på personalet og situasjonen. Heldigvis! :) Men vil ikke at mamma skal gå... :gråte: Dakkar lille mann. :)

Nei får vel sjekke alle bukselommer ogaå, på jakten etter nøklene. Arg og dobbeltarg!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤*Morgensol*¤

Håper du finner igjen nøklene. Det er pyton å ikke ha kontroll på slikt.

Hadde samme leiteaksjonen en gang. Det var husnøkla vi ikke fant igjen. De stod i døren og der hadde de stått hele natten.

:klemmer: til deg, samboeren din og gullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner nøklene!

Litt skeptisk til bhg noen ganger selv jeg.

Vi vil jo kun ha det beste til våre søte gull, så da blir det nok sånn!

A virker da hvertfall fornøyd i bhg, og begynner å bli trygg på flere ansatte der.

Men det med drikke har jeg tenkt litt på også, for han er alltid veldig tørst når han kommer hjem.

Når han er hjemme får han jo vann utenom måltidene, det gjør han nok ikke i bhg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg.

Lykke til med eksamenslesning. Imponert over de som studerer mens de er i permisjon, det hadde jeg aldri fått tid til (strukturert meg til er vel rettere). Og enda mindre når jeg begynner å jobbe igjen. Flink du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var jeg flyttet gitt! Fant ikke meg selv i først dagbokforumgruppe, og skjønte ikke helt hvor jeg var! Før jeg plutselig så at det var nye bokstavinndelinger :ler:

Sliten småbarnsmamma som sitter her og skriver nå.. Hadde en fæl natt med GUllet i natt, han driver og hoster så fælt, og i tillegg har han mye verk/smerter/plager på natt og skrivker veldig mye.. Vrir seg rundt, og spenner hele kroppen og har det ikke bra.. Og er samtidig kjempetrøtt, for disse plagene kommer jo midt på natten. Vet ikke om det er tennene eller hva. Er mange tenner på gang oppe ser jeg, begynt å bli hvite, spente felt i gommene, der begge fortennene skal komme. Og så har han hatt mageplager i det siste, med luftsmerter. Hva som plaget ham i natt vet jeg ikke, men han fant roen oppi sengen vår. Da blir det dårlig søvn på mor, som ligger pal i samme stilling.. Fikk lagt ham tilbake i sin egen seng etter hvert men kl 05 blnak våknet jeg av en gutt som satt i sengen sin og bablet og pludret... 5.20 ringte klokken min, og da var jo allerede dagen i gang.. Veldig sliten, men dagen har gått sin skjeve gang. Hard arbeidsdag i tillegg. Så å sitter jeg her og prøver å ikke kjenne på hvor sliten jeg er ;)

Skal få ny legesjekk til Gullet, skal ringe i morgen. Han hoster så fælt nemlig, og det har vart lenge og bare blitt verre. Ikke sikert det er noe farlig, men vi vil få lyttet på ham. Utenom alle disse plagene, så har GUllet det helt topp, er så blid og fornøyd! :)

Men nå må jeg avslutte. Vi har fått besøk langveisfra, som er her på høstferie. Kjempekos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissS: :klem: 5.20 er tidlig ja.. Altfor tidlig.. Men må opp da for å rekke å stelle meg selv og Gullet, spise frokost, lage matpakker, amme, levere Gullet i barnehagen og kjøre på jobb der jeg begynner 7.30.. Har lang reisevei til jobb, og så Gullet må være i barnehagen senest 7.. Når jeg tenker på det sysnes jeg det hele er ganske fælt, og jeg har dårlig samvitiighet for at Gullet må være i barnehagen så lenge, blir lange dager for ham når jeg har tidligvakter.. Da er han der fra 7-15.45, og det er lenge for en liten tass.. :gråte: Men gjør dagene kortere for ham hver gang vi har sjans.

Var hos legen med ham igår for han hoster så fælt, og legen lyttet og hørte piping på lungene. Ingen CRP-stigning og ingen sykdomstegn ellers, så forhåpentligvis er det bare et forkjølelsesvirus. Men i verst fall kan det være astma. Fikk resept på efedrin for å gjøre pusten bedre og nettene stillere... Hvis hosten ikke gir seg innen rimelig tid blir han henvist med tanke på astma. Krysser fingrene for virus...

Har ringt helsesøster i dag, vil ha en time og prate med henne. Trenger tips og råd om tenner og soving og nattlige plager, må ha litt psykisk støtte rett og slett. Kan vel alle råd i boken, men jeg må lufte ting med henne likevel. Nettene er forferdelige for tiden, og jeg er så sliten som fy. Får aldri sovet skikkelig, og det er stridt med full jobb i tillegg. Det går enda, og jeg har en merkelig kraft i meg, men vet at den ikke varer evig. ER mye svimmel og har synsforstyrrelser på dagtid, og muskelsmerter, så jeg kan ikke ha det sånn altfor lenge. Sper på med feriedager for å hente meg inn. Har feriedag i dag, og selv om vi har besøk og det sikkert hadde vært kjekt for både Gulelt og jentene vi har besøk av å leke sammen hele dagen, så har jeg sendt GUllet i barnehagen. HAn hadde fridag hjemme igår, da gikk jeg i ett fra morgen til kveld med Gulelt og legetime og herjing og rett på kveldsvakt. Og så våknet Gullet og skrek i smerte, og mor fikk lagt seg nærmere halv ett. Så idag trenger jeg virkelig å ha fri...

Uff som jeg klager.. Jeg koser meg masse med sambo og Gullet, men fy flate så slitsomme disse tann- og hostenettene uten skikkelig søvn er...

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å se det er flere som klager...

DET er slitsomt når de ikke sover om natta, surver om dagen og man ikke helt vet hva som er galt.

Har det akkurat samme nå...

også føler man seg nesten som en dårlig mor fordi man trenger litt tid for seg selv og man klager litt på den lille.

Men det er godt å få det ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lige måde, MissS - setter pris på å lese noen ærlige ord om andres hverdag også. Og det er lov å synes at ting er både bra OG slitsomt samtidig! Og man er ikke en dårlig mor likevel, selv om jeg også får den følelsen... Men det er ikke sant. Hvis man ikke tar hensyn til seg selv av og til, da blir man fryktelig sliten og DA står man i fare for å bli en dårlig og uoppmerksom mor.

Akkurat sittet og lest i en tråd om fødsler, og begynte å tenke tilbake på min egen fødsel. Er utrolig facinerende å tenke tilbake på. Nesten litt absurd at jeg har født Gullet, og samtidig så selvfølgelig. Kom på mye nå, ser for meg fødestuen, kan huske ting som jeg ikke har tenkt på på en stund. Som at sambo gav meg drikke f.eks. Klarte bare en og en slurk om gangen, men han gav meg jevnlig. Kastet opp all mat jeg hadde i magen, og spiste ingenting mens fødselen holdt på. Og så husker jeg belysningen. Litt dunkel, behagelig. Jeg husker masken jeg fikk lystgass i, hvor hardt jeg holdt i den enkelte ganger - plastiken knaket faktisk... :sjenert: Husker den rare følelsen da de tok vannet. Husker jeg slo etter jordmoren første gang hun skulle sjekke åpningen - helt ukontrollert og "dyrisk", men jeg prøvde å få henne vekk, for det gjorde så vondt... :sjenert: Og jeg husker prekestolen, og det harde golvet. Og at jordmor og sambo sa jeg var blå og iskald på føttene, uten at jeg kjente det selv. Fikk på meg mine egenstrikkede ullsokker, som jeg ser på av og til og tenker at disse hadde jeg på meg da Gullet ble født og jeg fikk ham i armene for aller første gang.

Tenk at det snart er et år siden. For et år siden satt jeg her med stor mage og begynte å bli spent i forhold til fødselen. Hadde termin 26. oktober, og begynte å føle meg ganske fødeklar på denne tiden her. Og så kom han ikke før 7. november. ;)

Føler meg så heldig som har Gullet. Har lyst på flere, men akkurat som jeg ikke klarer å innstille meg på det enda. Har liksom nok med ham, og klerer ikke forstå at folk kan ha mer enn ett barn - hvordan kan man føle det samme for enda en person? Men det går vel helt naturlig av seg selv vil jeg tro! :fnise: Og så føler jeg at jeg ikke kan ta det for gitt at vi får flere heller, det tok oss tre år å bli gravide med Gullet. Det kan ta tre år å lage nestemann også, eller fem. Det vet man ikke. Så vi prøver ikke å hindre noe i å skje. Vi prøver ikke sånn direkte, men lever "farlig" og lar naturen råde.

For selv om jeg ikke klarer helt å se for meg en baby til, så har jeg en lengsel etter å bli gravid igjen. Sambo ler av meg og spør om jeg er blitt avhengig. :fnise: Men det er jo der det begynner, ikke med lengsel etter en trassig treåring eller en sur tenåring, men forsiktig med drømmen om liv i magen. :) Naturen gjør jammen sitt for at vi skal bli felre her i verden! :ler:

Var mange tanker dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prada: :klem:

Morgensol: Skal overbringe hilsen! :)

Idag er Gullet 11 mnd. Bare en mnd igjen til han fyller ett år!! Hvor ble tiden av??

Har vært en fæl helg. Gullet får tenner både oppe og nede, og har hatt feber og verk og skreket hele helgen, døgnet rundt. En tann nede som har brutt gjennom tidligere i uken, og tre oppe som holder på, i dag var høyre fortann oppe brutt gjennom. Og han plages voldsomt. Og ingen får sove, og det har vært aldeles grufullt.. :gråte: Så med de som nå har brutt gjennom, har Gullet fire tenner - tre nede og en oppe. Og altså to til oppe på vei når som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkers deg som sliter med nettene... vet alt om det.

Håper det bedre seg om ikke lenge, når disse tennene er på plass. Da Ingvild fikk tannrunde nr. to fikk hun fire samtidig, de fire oppe... tror hun hadde 8 tenner alt da hun var rundt 8 måneder...

Forstår godt at du ikke helt greier tanken på å få et barn til nå, samtidig som du vet med deg selv at du har lyst på flere barn. Sånn har jeg hatt det lenge. Nå som Ingvild er 3 år, synes jeg det er deilig at vi har hatt denne tiden sammen med henne alene. At hun har fåttall opmmerksomhet, og ikke misnt at jeg har kommet med både psykisk og fysisk etter fødselen. Jeg begynte ikke i full stilling igjen før i år. Var for dårlig til det. Nå begynnner ting å bli lettere. Hun er ikke lenger så trass, men mest snill koselig og veldig grei. Jeg elsker å være mor - sånn som jeg vet du også gjør.

Klem til deg, fra gamletraktene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har slitsomme dager. Håper hosten til Gullet gir seg, og at tennene snart kommer ut. Alt blir mye tyngre med for lite søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om dere har slitsomme dager for tiden vennen. Håper det bedrer seg fremover og at du får hentet inn litt energi og overskudd :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med en gloheit gutt på fanget. Han hadde 39,3 i morgentemp, men så an med paracet for å se hvilken vei tempen gikk. Han var i bra form tidligere i dag, men nå er han blitt mer og mer tufs og sutrete og blank i øynene, og da tempen passerte 39,6 i sted fikk han paracet. Dakkars tass... Vi har fått legetime idag heldigvis. Han har ørebetennelse tror jeg, har vondt bare heg er borti på utsiden av øret. Skikkelig tufs stakkar... :kgbaby:

Heldigvis har jeg fri idag, og har ordnet ferie resten av uken. Men det blir nok ikke fri på mor med det første likevel.

Nydelig høst ute. Synd vi ikke kan få nyte det idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...