Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #1 Del Skrevet 7. mars 2003 Har uheldigvis blitt en del av de i det siste. Vet ikke helt hvorfor heller. Det er bare filleting det dreier seg om, som rydding, oppvask, klesvask osv. Hva skal vi gjøre? Klarer liksom ikke bli enige om en ordning og vi klarer ikke kommunisere om det. Vi er begge like sta og når en tar opp en ting så begynner den andre å "grave" frem noe som plager den. Helt håpløs situasjon, for ingen får rett. Hva gjør dere for å unngå disse kranglene i hverdagen? Setter veldig stor pris på noen råd :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 7. mars 2003 #2 Del Skrevet 7. mars 2003 Kjenner meg litt igjen. Vi pleier å prate om ting som plager oss, før det blir krangel. Filleting vokser seg gjerne store når man går å ergrer seg over dem. Er ikke alltid det er så lett. Men det funker sånn ca nesten for oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 7. mars 2003 #3 Del Skrevet 7. mars 2003 Ja, prate om det før det utvikler seg til en krangel er den beste måten....... Dessuten, dere er begge sta sier du, så begge kunne kanskje ha slakket litt på krava og møttes på halvveien???? :D Mulig det vil hjelpe for å unngå krangler..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 8. mars 2003 #4 Del Skrevet 8. mars 2003 Når dere krangler om filleting er det ofte et symptom på at andre ting har fått bygge seg opp under overflaten. Det dere bør gjøre er å ta dere tid til å få snakket skikkelig ut om- og bli ferdige med- alt som plager dere, og "begynne på nytt" på en måte. Og det er viktig at dere fra nå av snakker om ting før det får utvikle seg til et problem. At bagateller utvikler seg til krangel kan også være et tegn på at dere går litt for mye oppi hverandre. Tilbringer dere for mye tid sammen? De fleste vil oppleve dette i et forhold, man må som regel jobbe litt for at det skal fungere! Kommunikasjon er et viktig stikkord! Lykke til iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. mars 2003 #5 Del Skrevet 8. mars 2003 Er ikke helt enig med Bimbo om at det er andre ting som bygger seg opp. Hos oss er det nemlig omvendt. Vi krangler om disse bagatellene når vi ikke har noe viktigere å krangle om. Temaet klesvask kommer ikke opp når vi er skikkelig sinna på hverandre liksom. Men det hender at disse tingene dukker opp i større krangler. Det er som regel et tegn på at krangelen vår går mot slutten. Vi krangler litt nesten hver dag vi.. om bagateller. Og en time eller to etterpå er alt glemt. Vanskelig å unngå disse kranglene. Delvis har vi klart å løse det ved å ta oss av forskjellige ting. Jeg har ansvaret for rydding på kjøkkenet, klesvask og matlaging (han er elendig på disse områdene). Han vasker badet, rydder i stua og i andre rom. Men vi har ikke diskutert oss frem til dette altså. Når den ene begynner å rydde, så klarer ikke den andre å se på (dårlig samvittighet). Her i huset er også begge sta. Jeg blir skikkelig tverr når han ber meg om å gjøre noe eller klager over at det er rotete, det samme gjelder han. Så vår løsning blir at den ene begynner å rydde/vaske, slik at den andre følger etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 8. mars 2003 #6 Del Skrevet 8. mars 2003 Vi krangler om disse bagatellene når vi ikke har noe viktigere å krangle om. Kan ikke det ha noe med mitt siste punkt å gjøre? At dere tilbringer litt for mye tid sammen? Hvis dere må krangle? Correct me if I'm wrong! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. mars 2003 #7 Del Skrevet 8. mars 2003 Tror ikke at vi er for mye sammen hos oss. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg trenger å blåse ut en gang i blandt. Og det stikker sjelden dypt. Det er helt naturlig for meg å irritere meg over småtteri når jeg kommer hjem fra jobb og er sliten. Og ettersom han var hjemme før meg, så er jo han den skyldige . Slike ting er nok ikke så lette å finne ut av. Jeg er som regel sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Dette er i grunnen den samme diskusjonen som er tatt opp her inne før. Noen krangler ofte, andre krangler aldri. Til syvende og sist handler det om evnen til å bli venner igjen og hvor "hardt" man krangler. Personlig krangler jeg heller litt hver dag enn å ha en skikkelig dyp og sårende krangel en gang i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyBug Skrevet 8. mars 2003 #8 Del Skrevet 8. mars 2003 vi krangler vi og... ganske mye om dagen! jeg skjønner ikke hvorfor? vi har det jo så fint sammen og er lykkelige, men vi krangler om sånne småting. vi bor ikke sammen, så vi er mye sammen. det er nok det som er problemet nå tror jeg.. uff, man blir sliten av all kranglingen også. ...jeg gleder meg til våren jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2003 #9 Del Skrevet 8. mars 2003 - - - Så hvorfor fortsetter du å "henge deg opp i" småting da? :o Hei foresten. Dropp disse dumme småtingene. Gjør alt selv, eller gjør ingenting, slik at han må gjøre det. Vet du; Noe av det dummeste jeg hører om er kjærester og ektepar som krangler om husarbeid. Jeg hører stadig om det, her på KG, eller på jobben. For meg er det helt meningsløst! Hånden på hjertet: DET har jeg ALDRI gjort. Ikke mine utvalgte heller. Det er bagateller som betyr så lite i en hverdag for to elskende. La være å gjøre noe da, hvis det er det som er så ille. Eller gjør alt selv. Den dagen vil komme da han tar frem støvsugeren på eget initiativ og støvsuger i vei.............. Bare ikke mas om det. Mas er det verste som finnes. Særlig for menn og barn. Det forsurer tilværelsen betraktelig, og det er så unødvendig.................. Ellers kan jo fortsatt "kvinnelist" brukes. Et par oppmuntrende blikk og/eller ord om "hva som venter" når husarbeidet er gjort unna i en fei, fordi begge to bidrar...................mmm :blunke: Husk å ROS skikkelig når endelig jobben er gjort. Det kan inspirere til videre innsats. Mulig jeg er totalt bortskjemt på dette området, men jeg har aldri hatt disse problemene, selv om mine menn har vært akkurat som andre. I begynnelsen av forholdet har det gått helt knirkefritt (alle forhold er selvsagt flotte i startfasen) m.h.t. husarbeid, fordelingen har vært helt upåklagelig. osv, osv............. Uansett hva som skjer: Gjør det ikke til noe STORT problem, det er bare ikke verdt det! Herregud, det er da bare støv! :oops: Det finnes også mennesker som har gjort det til sitt levebrød å rydde, støvsuge og vaske andres hjem, for en billig penge, så vi HAR alternativer, hvis det er snakk om DET! Frem med kjærligheten, og ned med støvet! Blås i bagatellene, så slipper du flere krangler med din herlige mann. Ta dere heller en elkovsstund. :kysse: Blås i støvet, og ta heller vare på kjærligheten mellom dere! Jeg ønsker deg lykke til. Oslo-kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå