Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De to minste guttene mine har vært kjempefine i bunad i dag.Bunadsko hører med synes jeg.

Joggesko til bunad er stilkræsj for meg!

Eldstemann har vært i russeklær.Dvs møkkete russebukse og genser :rødme:

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg unner ingen små barneføtter å ha sko av dårlig kvalitet. Verken på 17 mai eller andre dager.

Vel, de kan ikke ha vært så vonde å gå i, for de nektet å ta dem av igjen :ler:

Billig er ikke alltid lik ubehagelig/vond.

Skrevet

Vi har prøvd bunadsko fra Sparkjøp, men de passer ikke foten til pjokken. Han er alt for høy over vrista.

Gjest Piper
Skrevet
Gutten vår på 2 har nye mørkeblå penbukser og pen ny skjorte. På bena har han nyvaskede mørkeblå jobbesko :) (har ikke pensko den gutten)

For noen år siden kjøpte jeg billige bunadsko til meg selv, og det gjør jeg ALDRI igjen. Hadde ikke gått mange meterne før føttene verket som f***.

Nå har jeg noen skikkelige sko, og de har jeg ikke hatt noen problemer med. Selv ikke første 17 mai jeg hade dem og de var splitter nye.

Jeg unner ingen små barneføtter å ha sko av dårlig kvalitet. Verken på 17 mai eller andre dager.

Jeg betalte 149 for mine sko, og har aldri hatt problemer med de. Så det som er dyrt er ikke alltid det beste, selv om enkelte måtte tro det. Mine har jeg hatt i fem år, og de er like fine og like gode fortsatt.

En venninne av meg har også kjøpt sko på sparkjøp, og barna hennes har heller aldri hatt problemer.

Skrevet (endret)
Gutten vår på 2 har nye mørkeblå penbukser og pen ny skjorte. På bena har han nyvaskede mørkeblå jobbesko :) (har ikke pensko den gutten)

For noen år siden kjøpte jeg billige bunadsko til meg selv, og det gjør jeg ALDRI igjen. Hadde ikke gått mange meterne før føttene verket som f***.

Nå har jeg noen skikkelige sko, og de har jeg ikke hatt noen problemer med. Selv ikke første 17 mai jeg hade dem og de var splitter nye.

Dyrt er ikke nødvendigvis bra heller. Jeg kjøpte meg dyre bunadsko for to år siden. I skinn og gode greier. Men ikke søren om det gikk ann å gå hele dagen i de utenå bli helt ødelagt i bena.

I år har kjøpte jeg meg billige sko på Obs, tror de kostet 149 kroner. De har jeg brukt i hele dag, og har hverken vondt i bena eller ryggen.....

Det vikstigste er kanskje om skoene passer bena, ikke prisen?

Endret av Wildy
Skrevet

Her har datteren min hatt på seg en hvit sommerkjole, hvit bolero, hvite strømpebukser og hvite pensko. Hun var veldig fin og har valgt alt sammen selv. Hun blir 6 år i juni.

Vi så på bunad og, men det ville hun ikke ha.

Sønnen min på 4 uker hadde jeg kjøpt bunad til, men syntes den ble alt for stiv på. Så her ble det tøff blå skjorte og blå tøffe bukser til.

Skrevet

Mitt barn har selvsagt hatt bunad i dag, selvsagt siden vi voksne har det - med bunadssko. Eurosko hadde med avtagbar bunadsspenne, så de er pensko. I år var det Obs-bunaden, den var fin og forseggjort og an brukes til alle anledninger i sommer, dåp og bryllup.

Og apropos bunadssko til voksne, jeg har hatt et par billige og svært gode i mange år men som var for små i år - vokst i foten, gitt - og kjøpte et par på Økonomisko nå - helt greit, men jaggu tynn såle... blir nok litt bedre kvalitet på langen... nå måtte jeg bare snu meg og finne en rask og rimelig løsning.

Skrevet

Her hadde alle tre bunad på seg. :)

Skrevet
Barnebunader har jeg ikke sansen for, så det blir ikke aktuelt med bunad før hun blir eldre. Da blir det beltestakk fra Telemark, slik tradisjonen er i vår familie :)

:overrasket::overrasket:

Eh? Liker ikke barnebunad?

Våre jenter har brukt beltestakken sin i dag (3 og 5 år). De var kjempefine. Kan ikke helt skjønne hvorfor du ikke liker bunad på barn..?

Skrevet
Vel, de kan ikke ha vært så vonde å gå i, for de nektet å ta dem av igjen :ler:

Det var jo bra at de ikke var vonde. Jeg hadde ikke tatt sjansen, med tanke på hva jeg selv har opplevd ihvertfall.

Skrevet

Lukas, 3 år, Er har hatt barnebunad fra name it. Var så stilig attte- hadde sorte pensko til.

Helena 2 mnd har hatt hvit body med blonde krage og en lys cordkjole med rosa dataljer og sløyfe på.

Nydelige begge to- mamma'n var så stolt :rødme:

Skrevet

Snuppa her i huset hadde på bunad som jeg har sydd.. Guttungen hadde sort bukse, skjorte og strikka vest.

Skrevet (endret)

Uniform og drillstøvler.

Selv om barnet mitt (10 år) har gått veldig mye og langt idag, var det ingen klager på skotøyet. Da sleit nok jeg mer med mine bunadsko.

Enig. Jeg kjøpte 1 par enkle sorte sko for ca 2 år siden, å betalte 100 kr for de. Det er hverken tøffe eller pene sko, men de er bare så myke og lette og utrolig gode å gå i.

Endret av c",)
Skrevet (endret)

Vesla på 10 mnd hadde bunad arvet etter tante. Over den hadde hun en hvit, tynn ullkåpe som ble sydd av hennes oldemor til meg da jeg var liten.

Hun var så fin at det er synd det sannsynligvis er eneste gangen hun får brukt det... :rødme:

Endret av Eliza Doalot
Skrevet

Gutt på 3 år har hatt på seg bunad. Gutt på 8 mnd har hatt på seg matrosdress. Neste år blir det bunda på begge to :)

Skrevet

Gutten vår (4 år) hadde på seg brun cordfløyelsbukse, en slags turkisaktig t-skjorte med krage, brun- og turkisstripete vest over. På bena hadde han et par brune sko med borrelås som var en mellomting mellom joggesko og seilersko. Blå jakke over.

Hadde han hatt bunad og skulle gå i barnetoget her hadde han hatt joggesko på bena også hadde vi skiftet til bunadssko senere.

Skrevet

Jeg stusser på en liten (og sikkert uviktig i manges øyne) sak i denne tråden.

Veldig mange skriver at barna deres har hatt bunad på 17 mai. Så viser det seg i samme innlegg at dette er drakter som er kjøpt på Obs! Sparkjøp etc. Cubus etc.

Da er det vel ikke bunad?? eller?

I min verden er en bunad knyttet til et bestemt område/distrikt og har en spesiell utforming som er spesiell for hvert enkelt sted.

Når Deidre skriver at hun ikke liker barnebunad så er det kanskje det hun mener?

Jeg er litt enig, for mange av de såkalte "bunadene" fra kjedebutikkene synes jeg ser ganske kjipe ut.

Men det er også noen som ser helt greie ut da, men bunad er det jo ikke.

Gjest Elastica
Skrevet
Når Deidre skriver at hun ikke liker barnebunad så er det kanskje det hun mener?

Jeg er litt enig, for mange av de såkalte "bunadene" fra kjedebutikkene synes jeg ser ganske kjipe ut.

Jeg tenkte også at det hang slik sammen. Og jeg er helt enig. Heller en fin dress eller kjole enn en tullebunad. Å kjøpe en ordentlig bunad har jeg ikke prioritert, selvom den hadde blitt gjenstand for god resirkulering her i huset med tre gutter.

Skrevet
Jeg stusser på en liten (og sikkert uviktig i manges øyne) sak i denne tråden.

Veldig mange skriver at barna deres har hatt bunad på 17 mai. Så viser det seg i samme innlegg at dette er drakter som er kjøpt på Obs! Sparkjøp etc. Cubus etc.

Da er det vel ikke bunad?? eller?

I min verden er en bunad knyttet til et bestemt område/distrikt og har en spesiell utforming som er spesiell for hvert enkelt sted.

En bunadsinspirert festdrakt er ikke bunad. Selv om de kan være veldig fine. Jeg stusser imidlertid litt oer Deidre som på død og liv IKKE vil at barnet hennes skal ha en pen, bunadsinspirert festdrakt på 17.mai. En sånn drakt er jo et kjempefint alternativ/kompromiss til alle de som ikke har lyst eller mulighet til å sy ordentlig bunad som sansynligvis vil være for liten året etter.

At barn føler seg 17.mai-fine i "bunad" fra Obs! er vel ikke noe dårligere enn om de føler seg 17.mai-fine i en bommulskjole fra H&M?

Skrevet

De går i korps begge to så det er lett. Uniform er veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...