Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

B

Endret av Kosemose
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi på 4 år skal ha på seg setesdalsbunad og bunadsko. Hun går i barnetoget, som tar 45-60 minutter. Det er ingen problem :) Tror de fleste ungene syntes det er kjempestas å få på seg finstasen og se alle folkene som vinker og hoier til dem langs ruten :)

Skrevet

Min treåring skal ha på Hardangerbunaden sin.

Nydelig bunad, eg gler meg virkelig til å ta den på han. Han ser plutselig ut som ein liten mann- hehe :)

Han har vanlige svarte finsko til.

Han kjem nok til å gå; men sidan han er litt småsjuk har eg satt fram vogna (som sikkert ikkje er blitt brukt på 1 år) så han kan få kvile seg litt viss det blir for travelt å gå.

Skrevet

Begge mine jenter har festdrakt med cape. Og på bena er det bunadsko. Men heeelt nye er de ikke, vi har ( for en gangs skyld) vært ute i god tid, så i år er faktisk skoene gått til før 17. mai.

Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg ennå. Kjøpte opprinnelig noe til henne da jeg var bortreist i helgen, men ombestemte meg. Var derfor på nok en handletur i dag og fant to veldig søte antrekk hos Fru Lyng. Hvilket jeg ender opp med gjenstår å se :)

Barnebunader har jeg ikke sansen for, så det blir ikke aktuelt med bunad før hun blir eldre. Da blir det beltestakk fra Telemark, slik tradisjonen er i vår familie :)

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Hvite linskjorter og beige linbukser til alle tre.

Ulltrøyene er også på plass.

Endret av Elastica
Gjest Nordstjernen
Skrevet

Her i huset er det veldig enkelt, for her er det kun jeg som ikke har uniform på 17. mai. :)

Men før uniformstiden var det alltid joggesko i barnetoget, penskoene fikk vente til etterpå.

Til gutten var slips, hvit skjorte og svart bukse standard, vanligvis med en fin jakke eller vest til, mens datteren ble utstyrt med en ny hjemmesydd kjole hvert år, gjerne supplert med hvite vanter og en pen hatt.

Skrevet

Her har jentene ekte Cubus-bunad. Begge har lik utgave som ble kjøpt for noen år siden, og den utgaven er faktisk fin. Gutten har dressbukse, hvit skjorte og dressjakke. Mor stiller opp i ekte bunad og far har dress.

Skrevet

Gutten min skal ha Blåfjellfestdrakten idag. Han har og offwhite bunadsstrømper og vanlige sko. De hadde ikke bunadssko i hans str da jeg var ute og kikket.

Gjest Dallandra
Skrevet

Et tips til neste år ;)

Sparkjøp har bunadssko til barn til 79 kr. En super pris synes jeg ettersom det dreier seg om sko som kanskje rekker å bli brukt 3-4 ganger før de blir for små. Og da har de tom gått i arv!

Guttene mine skal forøvrig ha på seg bunad, tror de er fra Tekstilfunn eller no'. Synes de er fine jeg :)

Jeg stiller i rød trønderbunad, mannen har ikke funnet fram hva han skal ha på seg enda men hvis jeg får viljen min så blir det dress.

Skrevet

Mine skal ha like barnebunader og svarte finsko. Vesla har cape, mens Minsten får ta en jakke over hvis det trengs.

Skrevet

Gutten min på 4 mnd har en søt drakt. Har ikke tatt den på enda siden han har tatt seg en blund nå. Satser på at den holder seg ren ut dagen, men må nok ha krise-tøy i veska:-)

Skrevet

Min sønn på 4 skal ha på seg klær han får velge selv. Jeg synes litt synd på alle barna i bunad, husker jeg hatet å gå i det da jeg var liten. Varmt og klødde, og tungt å ha på seg. Nei takke meg til en sommerkjole

Gjest Jytte
Skrevet

Jeg har ikke sett ungene mine idag. Minsten ligger ennå og sover - og eldstemann overnattet på fotballfesten igår ... En ting er jeg imidlertid sikker på - de skal ikke ha bunader :ler:

Skrevet

Mine tre prinsesser har på seg like bunader i dag :) Med cape til. De er så fine så... og på bena har alle 3 bunadsko.... Kjøper noen som er gode å gå i, så blir turen i toget uproblematisk ;)

Skrevet
Min sønn på 4 skal ha på seg klær han får velge selv. Jeg synes litt synd på alle barna i bunad, husker jeg hatet å gå i det da jeg var liten. Varmt og klødde, og tungt å ha på seg. Nei takke meg til en sommerkjole

og dattera mi er glad hun har festdrakt/bunad - så slipper hun å fryse. Bunad har hun valgt selv, og er kjempefornøyd (Snart tenåring) :)

Gjest Emera
Skrevet

Datteren min har en flott festdrakt fra en barneklesbutikk her i byen. Siden det er kaldt her, har hun nøytrale, svarte støvletter på.

Gjest Tabby
Skrevet

Minsten har hatt mørkeblå penbukser, skjorte og en ny og pen utejakke. Datteren min har hatt leggings, tøffe moderne sko, skjorte og skjørt, alt i rosatoner. Stesønnen min hadde valgt selv også og endte opp med svarte bukser og skjorte.

Skrevet

Barn (gutt): Svart dress med tynne, hvite striper og slips

Far: Sort dress, hvit skjorte med slips

Mor: Bunad, Marie Åen fra Østerdalen

Skrevet

Gutten vår på 2 har nye mørkeblå penbukser og pen ny skjorte. På bena har han nyvaskede mørkeblå jobbesko :) (har ikke pensko den gutten)

Et tips til neste år ;)

Sparkjøp har bunadssko til barn til 79 kr. En super pris synes jeg ettersom det dreier seg om sko som kanskje rekker å bli brukt 3-4 ganger før de blir for små. Og da har de tom gått i arv!

For noen år siden kjøpte jeg billige bunadsko til meg selv, og det gjør jeg ALDRI igjen. Hadde ikke gått mange meterne før føttene verket som f***.

Nå har jeg noen skikkelige sko, og de har jeg ikke hatt noen problemer med. Selv ikke første 17 mai jeg hade dem og de var splitter nye.

Jeg unner ingen små barneføtter å ha sko av dårlig kvalitet. Verken på 17 mai eller andre dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...