Gå til innhold

Vin til forretten


Gjest Lund

Anbefalte innlegg

Passer hvit vin( tower) til Reker eller mellon med skinke

Endret av Lund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en av de hvitvinene det selges mest av i Norge, og det viser jo at det er mange som liker den, i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er fordi den er billig. Hadde den kostet mer hadde sikkert ikke så mange "likt" den. :hoho:

Det er en av de hvitvinene det selges mest av i Norge, og det viser jo at det er mange som liker den, i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi den er billig. Hadde den kostet mer hadde sikkert ikke så mange "likt" den. :hoho:

Den koster 95 kr., så den er ikke av de aller billigste vinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koster 95 kr., så den er ikke av de aller billigste vinene.

Virkelig? Kraftig overpriset ihvertfall... Til den prisen burde det ihvertfall finnes noe bedre viner å servere til bryllupsmiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koster 95 kr., så den er ikke av de aller billigste vinene.

Jeg tok visst feil. Det er Black Tower Riesling som koster 95 kr. Black Tower Rivaner, som er den "vanlige" Black Tower, koster 76 kr. Uansett kan jeg ikke tro annet enn at folk kjøper den fordi de liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Du kunne lagt på en tier pr. flaske, og fått Dopff&Irion Riesling, som er en glimrende riesling. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, men jeg synes heller ikke Black Tower passer til noe som helst. Den er en enkel og alt for søt vin som jeg vil tro kjøpes av folk som egentlig ikke liker vin og dem er det jo en del av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =tentacle=
Det var jo leit å høre :grine: Jeg som har kjøpt 6 liter vin

Det er rekesesong snart, så det skal nok bli en råd med den. Bryllup er kanskje ikke den beste anledningen for akkurat Tower, siden det er en vin mange har et dårlig forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rekesesong snart, så det skal nok bli en råd med den. Bryllup er kanskje ikke den beste anledningen for akkurat Tower, siden det er en vin mange har et dårlig forhold til.

Jeg tar Tower til forretten :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Nå er jeg langt fra noen vinekspert, men personlig synes jeg Black Tower er alt for søt.

Hvis du liker den, og har bestemt deg for å bruke den til forretten, vil jeg anbefale at du serverer melon og spekeskinke til forrett. Vin med sødme kjennes mindre søt hvis man serverer den til mat som er litt søt. Derfor tror jeg at melonen kan oppveie noe av sødmen i vinene.

Et annet alternativ kan være å gå på polet og høre om du får levere den tilbake. De hadde iallefall sånne ordninger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg langt fra noen vinekspert, men personlig synes jeg Black Tower er alt for søt.

Hvis du liker den, og har bestemt deg for å bruke den til forretten, vil jeg anbefale at du serverer melon og spekeskinke til forrett. Vin med sødme kjennes mindre søt hvis man serverer den til mat som er litt søt. Derfor tror jeg at melonen kan oppveie noe av sødmen i vinene.

Et annet alternativ kan være å gå på polet og høre om du får levere den tilbake. De hadde iallefall sånne ordninger før.

Jeg har kjøpt vin i utlandet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vin i utlandet :sjenert:

Ok, har du kjøpt 6 liter Tower i utlandet så var det nok så billig (kanskje 200 kroner?) at du neppe sprenger budsjettet ved å kjøpe ny og drikkbar vin som gjestene kan ha glede av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har du kjøpt 6 liter Tower i utlandet så var det nok så billig (kanskje 200 kroner?) at du neppe sprenger budsjettet ved å kjøpe ny og drikkbar vin som gjestene kan ha glede av...

Sjekket Systembolagets hjemmesider for moro skyld og i Sverige koster 3 liter av dette, i mine øyne, udrikkelige skvipet, SEK 175, altså NOK 160. Det er altså snakk om til sammen litt over 300 kroner... Er det snakk om at vinen er kjøpt i Danmark eller Tyskland snakker vi en god del mindre enn det igjen...

Forhør deg på Vinmonopolet og få anbefalt en vin som passer til det som skal serveres. De kommer gjerne med alternativer i forskjellige prisklasser og det er ingen som hindrer deg i å kjøpe dem utenlands. Det finnes helt sikkert gode og rimelige alternativer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...