Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 150 gram havregryn 100 gram hele hvetekorn 50 gram linfrø 100 gram solsikkekjerner 150 gram rosiner 100 gram tørket banan 75 gram tørkede ferskener eller aprikoser 100 gram tørket eple 1 dl honning 1 dl Demerarasukker Blandes sammen og helles i tørr og ren langpanne (pass på at langpannen ikke har rester av stekfett el.) Ristes ved 150 grader i ca 3-4 timer med ovnsdøren på gløtt, avkjøl og oppbevar på glass med tett lokk (helst Norgesglass hvis du har slike). Bland gjerne i vanlig cornflakes hvis du liker det, men den skal ikke ristes i ovnen sammen med det andre, den blander du bare inn i ferdig avkjølt müsli. Deilig sammen med yoghurt, kefir eller vanlig melk. Milla
Gjest Cruella Skrevet 7. mars 2003 #2 Skrevet 7. mars 2003 Herlig! Den skal jeg forsøke å lage i løpet av helgen. Tusen takk! Lisa-Beth
Megan Skrevet 7. mars 2003 #3 Skrevet 7. mars 2003 Aiaiai!! Kjempespennende! *Megan som skal løpe til butikken med det samme i morgen*
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #5 Skrevet 8. mars 2003 Gled dere for denne müslien er virkelig god samt lett å lage. Milla
Iset Skrevet 8. mars 2003 #6 Skrevet 8. mars 2003 og for ikke å glemme, SUNN. man får i seg masse fiber og flerumettet fett (linfrøene), kjempegod start på dagen:) klem Iset
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #7 Skrevet 8. mars 2003 Linfrøene er også gode for fordøyelsen- sammen med yoghurt kan du ikke få en mer perfekt frokost enn dette- ernæringsmessig sett hvertfall. Milla
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #9 Skrevet 8. mars 2003 åssen tørker man banan og eple da? Kjøp det ferdig tørket i helsekost forretninger, eller velassorterte dagligvareforretninger. "Den Lille Nøttefabrikken" (KIMs) produserer masser av tørket frukt. Milla
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #11 Skrevet 8. mars 2003 okay' date=' men hva er demeradsukker for noe da?[/quote'] Demerarasukker er det samme som brunt sukker. Milla
waco Skrevet 8. mars 2003 #12 Skrevet 8. mars 2003 uff jeg føler meg så uviten iblant dere.... en som ikke aner hva solsikkekjerner er for noe og bruker H-melk til honnicorn.... Men heldigvis så lærer jeg noe hver dag....selv om jeg ikke vet forskjellen mellom hele og halve hvetekorn.... W
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #13 Skrevet 8. mars 2003 Mat handler om interesse kombinert med kunnskap og viljen til å prøve nye ting. Milla
waco Skrevet 8. mars 2003 #14 Skrevet 8. mars 2003 Og forskjellen mellom hele og halve hvetekorn var?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #15 Skrevet 8. mars 2003 Og forskjellen mellom hele og halve hvetekorn var? Jeg svarer kun på seriøse spm. ikke forsøk på å spore av (nok) en tråd waco. Milla
waco Skrevet 8. mars 2003 #16 Skrevet 8. mars 2003 jeg mangler bare hvetekorn for å lage frokosten din.... men da må jeg vite forskjellen mellom hele og halve hvetekorn.... W 1
Lisle Skrevet 8. mars 2003 #17 Skrevet 8. mars 2003 det står alltid på pakken om de er hele eller halve....
Lisle Skrevet 8. mars 2003 #19 Skrevet 8. mars 2003 kjøp deg en pakke hele og en pakke halve og sjekk forskjellen selv, vieze kuthoer!
waco Skrevet 8. mars 2003 #20 Skrevet 8. mars 2003 Kjøpe to pakker? Aha... så dere vil ikke svare... hva som er forkjell mellom hel og halv hvetekorn... akkurat ja jaja. Det er vel sånn det må være, stille noen spørsmål av allmenninteresse blir møtt med taushet og mistroelse. Velvel. W
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå