Gå til innhold

Kristins dagbok


Gjest Kristin_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er imponert.

Jeg kommer til å følge med her.

Du kan godt skrive litt mer hvordan du klarte å gå ned 10 kilo. Hvor ofte trener du og hva trener du.

Og hvordan forandret du kostholdet? Gradvis? Hva begynte du med å forandre da?

Grunnnen til å at jeg spør så mye er at jeg er som deg for et år siden. Det vil si at jeg veier ca 78 kg, men vil ned til 70.

Jeg trener 1 til 2 ganger i uken (var lite av det de siste ukene) og går tur med hund hver dag. Men livet er uforutsigbar og det dukker hele tiden opp ting som gjør at jeg spiser feil eller får ikke trene eller orker ikke å trene. Så hvordan har du klart disse hindringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også spørre litt om somebody. Jeg er med på vektklubben.no. og kan registrere inntak der. Men hvorfor er somebody bedre? For vektklubben er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Jeg tok meg råd til somebody i 3 mnd fordi jeg ville ha stålkontroll en stund, på hva jeg fikk i meg, prosentvis fordeling i . Vektklubben har jeg også vært medlem i, men jeg ville ha mer info enn det jeg fikk der. På vektklubben ble det for mye erstatninger når jeg ikke fant varene jeg trengte, finne ting med ca like mye kalorier, og litt for unøyaktig. Men for all del, jeg går nok tilbake til den etter 3 mnd.

Vektprognose er en genial funksjon (hvordan vekten vil utvikle seg om man ligger på ca det kalorinivået man har den uken videre) , % fett, protein,sukker etc. i maten, og de har myyyyye mer varer og aktiviteter liggende i databasen sin. Du kan jo evt prøve og bruke angreretten din om du ikke synes det er verdt pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Og da har det vært 17. mai gitt :) Morgenen startet godt med å ta på seg en kjole som året før var i overkant skimpy, men som nå så ut som en sekk. Selv om det ble en liten antrekksmessig krise, løste det seg heldigvis til slutt :) Målet er å få sydd bunaden om etter hvert også, men skal først ha stabilisert vekt, så jeg vet at jeg ikke syr den om til et uoppnåelig vektmål senere. Så var det ut for å se på togene og å nyte den fantastiske solen som vi hadde i dag!

Og man har nok spist litt mer enn det som godt er i år også er jeg redd ;) Men men, det er ingen anledninger som inviterer verken til alkohol og usunn mat fremover, så tror jeg skal greie å holde meg i skinnet... Rømmegrøt, pizza, pølser, laks, eggerøre, det er egentlig utrolig at jeg ikke sprakk (ikke i slankeforstand, bokstavelig talt) :D

Jaja, har faktisk klart å holde meg under anbefalt kalorinivå likevel, eller kanskje 100 kalorier over, som får være godkjent på en høytidsdag. Blir nok en del trening fremover ja. Hadde en fin fjelltur nesten helt alene siden kanskje ikke fjelltur er det mest naturlige valget til aktivitet på kvelden på 17 mai, men det gjorde godt, følte meg ikke så tung og slapp etterpå! Må få kommet meg på helsestudio igjen, men det ligger i byen og jeg er i barndomsheimen så til nå får treningsstrikkene holde, så får jeg ta opp igjen pumpingen når eksamensperioden går mot slutten.

Andre som hadde en fin 17.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristin_

Og da har jeg sett allerallersiste episode med Gilmore Girls. Først The OC, og nå dette.... Jeg vet at serien er retarded, men ble hektet rundt 4. sesongen. Og nå er det slutt... :grine:

Uff, jeg trenger en ny serie nå.......

Endret av Kristin_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Haha, KG er blitt latterlig stygt etter oppdateringen. Og de sløve dametrynene i banneren? wtf... Snakkes når de har fikset Mine Innlegg funksjon, smileyene kommer igjen og liknende! :)

Har tenkt å gi Greys Anatomy en sjanse nå ja!

Endret av Kristin_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Jeg ble sittende å surfe litt på måfå og havnet over noen grusomme pro-ana og pro-mia sider. Ikke bare er det en gjeng med syke jenter som sitter og fyrer oppunder hverandre, i tillegg er det en hel gjeng med wannabes som ØNSKER å være anorektikere :sjokkert:

"Ja jeg er anorektiker, jeg veier 77 kg". Right. Da er vel jeg en anorektiker også!!!! Jeg skjønner ikke hvorfor NOEN ønsker å leve opp til det idealet. Men for all del. Vei 77 kg, tro du er anorektisk, og spis 300 kalorier om dagen til du har ødelagt kroppen din.

For ikke å snakke om de som synes at en BMI på 15 er per definisjon perfekt. Med mine 170 cm over bakken vil det si at jeg hadde måttet veie hele ... *trommevirvel* 43 kg. Det høres sunt ut. Jeg kjenner også at jeg blir provosert når de deler tips og triks til hvordan de kan holde ut spiseforstyrrelsen sin.

Det er ikke en livsstil, dere sulter dere selv til døde. Dere utsetter familiene deres for lidelse, og dere ødelegger kroppen deres. Jeg har virkelig sympati for de stakkars menneskene som sloss mot denne sykdommen, og jeg synes det er utrolig viktig at de får den hjelpen de trenger. Det de ikke trenger er 77 kg tunge wannabe-anorektikere som legger ut bilder av nicole richie og hoftebein og ber alle om å holde seg på den smale sti, uten mat. Jeg blir kvalm.

Oppsummert;

http://static.flickr.com/59/167480260_3fe59da78a_o.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om de sidene, og har sett et program om det.

Personer som gjør sånt må være psykisk syke. Jeg tror anoreksi er bare en symptom på selve sykdomen. De må ha dårlig selvbilde, usikkerhet, sosial angst kanskje osv.

Jeg vet også om at det finnes sider som støtter selvmord og hvor du kan få tips og råd hvordan du best kan gjøre det. Sykt.

Hva trente du når du gikk ned i vekt? Trente du mest kondisjon eller styrke? Jeg er veldig lite glad i styrke, men har skjønt at det er veien å gå. Må bare finne kanskje noen øvelser som jeg syns er greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Jeg har angst for kondisjonstrening, og trente det nesten aldri når jeg slanket meg. Det er nok ikke gunstig sett fra en kaloritellemessig synsvinkel (jogging og løping er jo gud for kaloriforbrenning) men jeg hadde ikke motivasjon til å begynne med kondisjonstrening akkurat da. Jeg trente tung styrketrening, med vekter. Jeg prøvde å inkludere mest mulig øvelser som involverte flere ledd (og ikke bare de isoleringsapparatene man ofte finner jenter på i helsestudio). Nå i sommer blir det andre boller derimot, for nå er været fint nok til utendørs trening.

Jeg hang meg ikke opp i mage-rumpe-lår manien som ofte hersker i trening for jenter, men trente hele kroppen. Vekslet mellom et program som trente alle musklene i kroppen 3 ganger i uken, og av og til trente jeg splitt (mandag; bryst/triceps onsdag; bein etc) Begge deler ga absolutt godkjente resultater. Nå for tiden har jeg ikke tid til å trene splitt (eller mye styrke i det hele tatt egentlig) og da går jeg turer, der jeg gjerne kjører litt på i tempo for å få pulsen opp.

Jeg skjønner hvorfor mange kvir seg for styrketrening, for det er mye merkelig styrketrening ute og går. Vi har den vanlige apparat-til-apparat runden som tar for seg hver eneste latterlig lille muskelgruppe som finnes, men som ikke styrker støttemuskulaturen whatsoever. Ikke bare tar det en evighet å trene når man bruker denne metoden, men man kan også risikere en del ganske merkelige og usymmetriske resultater ved feil bruk.

Også har vi selvsagt den evinnelige 100 000 millioner situps og lårøvelser på gulvet uten motstand fordi man er redd for å få store og mandige muskler. For å si det sånn; Hvis man tenker på at lårmuskulaturen og benmuskulaturen holder oss oppe og i balanse hele dagen (og beveger rundt på oss), hvor stor sjanse er det for at den blir noe særlig trent av at man ligger på siden og vipper foten opp og ned? Det er utrolig kjedelig trening og utrolig lite effektiv trening. Det kan dog fungere som et supplement til aerobictimer etc. men jeg synes man tar hardt i når man kaller det styrketrening, det er nærmest utholdenhetsøvelser.

De fleste liker "skikkelig" styrketrening med litt motstand om man bare gir det en sjanse. I tillegg strammer det skikkelig opp! Det går an å få en PT eller treningsveileder til å vise hva du skal gjøre, eller evt gå på en styrke med stang time. Hvis du ikke trener på treningssenter ligger det en del øvelser man kan gjøre hjemme både på iform.nu og basistrening.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, så fin dagbok du har fått deg.

Må henge meg på skryten her: Så flink du har vært til nå - og så flink du fortsatt er. På magebildet så man stor forskjell før/nå. Keep up the good work! :tommel:

Selv er jeg litt motsatt av deg; jeg er mest glad i kardiotrening og synes egentlig styrketrening er drepende kjedelig. Jeg hadde en periode for en stund siden der jeg var inne i en god styrke- sirkel og trente etter et splitt-program. Når jeg tenker meg om så gav det en del resultater - jeg burde begynne med det igjen! :lol:

Jeg er enig med deg ang. typiske "jenteøvelser" som man nesten ikke kan kalle styrketrening. Virker som om mange er liveredde for at de skal ese ut som kroppsbyggere bare de tar i en vektstang.

Virker som du har mye kunnskap inside - gøy å lese. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristin_

Takk for det :) I dag har jeg spist så mye at jeg er helt dårlig. I morgen blir det laaaang tur og ordentlig mat. Helt enormt som kostholdet mitt lider i eksamensperiodene, det er nesten verre enn i julen. Heldigvis er det ikke lenge igjen nå, før deilig deilig ferie og pause fra studiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:vinke: hei, innom her og titter litt jeg! lenge siden du har oppdatert her nå! hvordan går det med deg?

jeg er imponert over dine kunnskaper om trening og resultatene du har fått til! keep up the good work :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Jo takk det går egentlig ganske fint, jeg bare nyter ferien og da gjerne borte fra pcen :) Men jeg styrer nå på ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgen får jeg også ferie. Og da blir det mye tid til trening! *lykke*

Ha en fin sommer! Noen spesielle planer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Blir jobbing og trening og lesing av kosebøker I guess. Jeg har ikke hatt tid til å lese annet enn pensum i vår, så nå skal jeg gjennom et tosifret antall bøker med bøker jeg har hatt lyst å lese men ikke kommet så langt i ferien :) Jeg skal også bruke tid til å trene, det er også digg for det får tiden til å gå litt også. Ferie er kjedelig, jeg er egentlig for rastløs til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, late lange dager er digg! :-D

Høres ut som noen fine planer du har for sommeren. Jeg har også planer om å lese mye i sommer - faktisk står både romaner og pensum på min liste.

Hva er det du studerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Samfunnsøkonomi, veldig spennende. Men nå skal jeg bare lese masse andre greier, tenker jeg skal hive meg over en del klassikere og supplere med lettere litteratur innimellom, både fagbøker og romaner. Har nettopp lest Neil Postman sin "Vi morer oss til døde", det var boken sin det :-D

Jeg blir gal av late dager (alene) har jeg ikke noe å finne på, blir jeg gal. Late dager med kjæresten derimot, er bare kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...