Gå til innhold

Disneyland, Paris here we come

Mamma til 3

Anbefalte innlegg

Skal på ferie dit i mai. Noen som har vært der? Hva bør oppleves? Har kun 4 dager til rådighet samt en dag i Paris. Dette er vel spennende for både barn og voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du være 4 dager i Disneyland, mener du? Isåfall har du rikelig m tid til å få m deg ABSOLUTT alt....selv om d nå faktisk er to parker....Var der både sommeren -01 og 02 selv...Virkelig en opplevelse både for store og små; massevis av ting å gjøre....både fart og spenning og litt mer småhyggelige oppdagelsesferder i saktere tempo, opptoget kl.2300 er spektakulært m DET fyrverkeriet på slutten....Hvis jeg hadde en dag i Paris ville jeg valgt Mont Martre, kunstnerkvarteret v kirken Sacre Cæur; her og i området rundt oppleves ekte parisisk miljø selv om d er mye turister rundt. En litt mer spes ting å gjøre, er å besøke Pere la Chaise, gravlunden hvor bla Jim Morrison ligger begravet sammen m haugevis av andre kjendiser, bla Oscar Wilde, Chopin, Yves Montand, Edit Piaf m fl.

Her var d en strøm av kule folk på vei til og fra Jim sin grav, forøvrig den mest besøkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Kun 4 dager"???? Det er mer enn nok!!! Jeg har vært i Disneyland, Paris flere ganger, men synes da man får med seg det meste på et par dager! Hadde definitivt heller brukt flere dager inne i selve Paris!!! Der bør man jo få med seg de vanligste attraksjonene (Eiffeltårnet, Triumfbuen etc.), men jeg vil også anbefale en tur til Versailles. Fantastisk flott! Man må ta tog dit, men det er enkelt å finne fram. Ellers er jo Paris en by hvor man bør ha litt tid til å gjøre "ingenting" og bare nyte atmosfæren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

4 dager bare i eurodisney er myyyye

4 dager i Paris er liiite.. akkurat som for alle andre byer.. det er så mye å se og smake osv

temaparker derimot.. de blir du fort lei.. det er jo bare konstruerte plastic-fantastic greier.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Dusneyland passet best for barn. Var ikke så mange spennende ting å gjøre. Heller flere søte ting, som er fine å se på. Jeg ville ikke satt av mere enn en dag til Disneyland.

Eller var det en annen tråd her om Paris i forrige uke ca. Der er det masse tips!

God tur!

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig med Sandra83. Disneyland er perfekt for voksne og store barn. De små barna blir bare grinete fordi det er så mye de ikke kan være med på av de beste berg-og-dalbanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.

Det blir vel ikke 4 dager inne i parken..vi kommer dit i 14 tida på mandag

så da blir det vel resten av den dagen, samt tirsdag og onsdag. Torsdagen skal brukes i Paris, også reiser vi hjem sånn i 14 tida på fredag. Jeg kunne jo også tenkt meg flere dager i Paris, men det her er en tur til barna. De har snille besteforeldre som vil ha de med seg, men de orker ikke å ha de med seg alene og dermed får vi være med også, utrolig snille er de.

Da har vi iallefall nok tid i parken. Gleder meg ille, men hadde fint klart meg uten flyturen...

Fine tips dere kom med, det med gravlunden hadde aldri jeg tenkt på...

Jeg har vel også lyst til å shoppe, hvor er det best og billigst?

Er det noe å handle for voksne inne i parkene? Syns dere ungene er gamle nok til å ha skikkelig glede av en sånn tur?

Rimelig dyrt inni i parken er det vel også!?

Noe annet vi bør vite?

Håper på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa jo ikke hvor store barna er, men relativt små barn kan godt ha utbytte av å besøke parken; alle aldersgrupper er tatt hensyn til når d gjelder attraksjoner; fins massevis av hyggelige opplevelsesturer å ta de minste m på! Massevis å kjøpe i parken av d vanlige Disney-stæsjet; syns jo ikke akkurat voksne er målgruppen her, men hver sin smak. Relativt dyrt, men vi kom over over noen bra tilbud; som kalendere som var såpass rimelige at vår kunne kjøpe å gi i julegave til venninnene og veldig fin T-shirt for en billig penge. Noen restauranter i parken er veldig dyre, andre er overkommelige. Hadde nok satset på å shoppe d meste i selve Paris, ikke i parken (bortsett fra til barna da, hvis de er i rette Disney-alderen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er d vel et faktum at mange foreldre (deriblant oss) syns d er dritgøy å frekventere fornøyelsesparker, og da blir d gjerne noen parkbesøk på barn av 'denslags' foreldre.... :ler: Men dette forhindrer oss slett ikke i å gi barna våre gode barndomsminner....også på mange, mange andre måter, skjønner du...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror absolutt barn vil ha glede av å besøke Disneyland, Paris. Hvis de kjenner til en del av Disneyfigurene selv, er det iallefall stas!! De ulike aktivitetene passer for ulike aldresgrupper, og det er noe for enhver smak egentlig. Jeg synes forøvrig ikke prisene inne i parken er så veldig avskrekkende. Man kan vel finne noe i de fleste priskalsser tror jeg. Et tips er å ta med seg en del varme klær iom. at været i Paris tross alt ikke alltid er det beste, og i Disneyland er man nødvendigvis en del utendørs. På noen av aktivitetene kan det også være kø, og da blir det fort kaldt om man står ute.

Mht. shopping ellers er det en del butikker (klær) rundt Les Halles. Både på selve senteret "under jorda" og i gatene rundt. Dersom du tar metroen til St.Michel (linje 4) er det også noen butikker i gatene like ved der, og derfra er det bare 5-10 min å gå til Les Halles (men det er også egen metrostasjon der).

Sikkert mange andre bra omsåder også, men de kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Halles???

Den delen av paris er nettopp på min liste over områder å holde seg langt unna! Stikk heller inn i katedralen som ligger like ved og kikk på de små skulpturene som viser episoden da torghandlerne ble forvist fra denne bydelen for at man skulle få bygget Les Halles. Sørgelig!

Finn andre steder å shoppe.

For øvrig var to dager i Disneyland Paris mer nok for oss - man går jo i metning... En dag er for lite, to dager er nok.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var jeg som skrev innlegget om shopping i Les Halles. Jeg synes fortsatt dette er et okay område dersom man er ute etter billige og okay klær. Gatene rundt også (tror den ene heter Rue Rivoli eller noe i den retning). Mulig torghandlere ble jaget derfra men det er fortsatt greie klær der, og torghandlerne kommer neppe tilbake selv om du ikke handler der! Dersom man er ute etter mer originale varer enn kjedeklær, må man imidlertid sikkert handle andre steder. Jeg synes forøvrig det er greit å kjøpe kjedeklær i Frankrike iom. at klærene i de franske kjedene eller f.eks Zara (spansk) er annerledes enn de klærne man finner i NOrge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...