Gå til innhold

Utstående mage


Fugl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestilt time hos legen, men de hadde ikke ledig på en stund, så jeg prøver her, om noen tror de vet hva det er med meg.

For cirka to måneder siden merket jeg at magen min var stor. Det så ut som jeg var gravid og jeg tok en test (selv om jeg gikk på p-piller) som var negativ. Den var stor nå og da i flere dager, så en periode var den vanlig igjen (tror jeg, men jeg var på ferie så kanskje jeg var for opprømt til å tenke på den). Den siste tida har den vært stor igjen. Først var det mest om kvelden, men de siste dagene har det vært sånn fra jeg står opp til jeg legger meg. Kan noen skjønne hva det er? Jeg har lest at forstørret mage kan være tegn på spredning av kreft. Så jeg er litt redd for det. Med grunn? Det er ikke fett forresten, den er fast og rund. Det kjennes litt som om jeg skal sprenge.

Jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men for en måned siden hadde jeg for første gang et utslett og en hevelse i ansiktet. Det varte i et par uker.

Har noen hatt lignende opplevelser og i tilfelle ja, hva var årsaken? Takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =tentacle=

Luft eller forstoppelse er mest sannsynlig. Kreft er en veldig lite sannsynlig årsak til stor mage, og da går ikke magen ned i størrelse innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har bestilt time hos legen, men de hadde ikke ledig på en stund, så jeg prøver her, om noen tror de vet hva det er med meg.

For cirka to måneder siden merket jeg at magen min var stor. Det så ut som jeg var gravid og jeg tok en test (selv om jeg gikk på p-piller) som var negativ. Den var stor nå og da i flere dager, så en periode var den vanlig igjen (tror jeg, men jeg var på ferie så kanskje jeg var for opprømt til å tenke på den). Den siste tida har den vært stor igjen. Først var det mest om kvelden, men de siste dagene har det vært sånn fra jeg står opp til jeg legger meg. Kan noen skjønne hva det er? Jeg har lest at forstørret mage kan være tegn på spredning av kreft. Så jeg er litt redd for det. Med grunn? Det er ikke fett forresten, den er fast og rund. Det kjennes litt som om jeg skal sprenge.

Jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men for en måned siden hadde jeg for første gang et utslett og en hevelse i ansiktet. Det varte i et par uker.

Har noen hatt lignende opplevelser og i tilfelle ja, hva var årsaken? Takk for eventuelle svar :)

Du skal nok ikke se bort i fra at det er ett eller annet du ikke tåler, og som du dermed reagerer på. Hva det kan være er ikke godt å si. Hvetemel eller melkeprodukter er ganske vanlig, og mange blir oppblåst av søtningsstoffer og kullsyre. Inntar du mye av dette? Og har du forresten vondt eller diare/forstoppelse? Prøv deg fram litt i matveien.

Bra du har fått tme hos lege, da får du kanskje svar :)

(Tviler sterkt på at det er kreft)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er lite sannsynlig med kreft ettersom magen ikke har konstant størrelse. Men mitt engstelige jeg trenger å høre det fra andre før det kan enes med mitt rasjonelle.

Allergi? Er det vanlig (eller ikke uvanlig) å plutselig få det i en alder av 25 år? Jeg har aldri reagert på noe tidligere. Og om det er allergi, er det vanlig at magen blir så stor og hard som min er? Det ser virkelig ut som om jeg er gravid. Jeg har forresten ikke forstoppelse eller vondt eller sånt. Men jeg er en trøtt en rett som det er.

Takk for svar, igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig utstående mage jeg også. Men så begynte jeg å trene og da ble den flat igjen :overrasket: Jeg tror det bare var luft som var problemet.

Men nå har jeg ikke trent på ca en uke, og nå er magen stor igjen. Rart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tatt en test til, for jeg har mensen og jeg gikk på p-piller inntil for et par dager siden.

Men nå er magen min flat, nå som jeg våknet i dag. Så får jeg se når den kommer ut, hva som gjør det. Den ene dagen tenker jeg at det er noe alvorlig, den andre er det bare pføy, det er sikkert ingenting. Og da føles det litt rart å fortelle om det lille problemet til verden og spørre om råd og sånn. Men jeg vet ikke. Takk for svar i alle fall.

God maidag, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Beklager mitt dumme svar i går, var litt animert...

Hvis du ikke har plager med fordøyelsen, og ikke har forstoppelse, kan det være at du får vann i kroppen og hovner opp. Pleier bena dine å hovne litt opp i løpet av dagen? Jeg kan våkne fin om morgenen, men senere på dagen har bena hovnet opp og jeg merker det på magen også. Føler meg oppblåst og buksa strammer.

Jeg spiser lite salt mat, men det blir verre når jeg inntar f.eks. saltede peanøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Prøv å tenk over litt hva du spiser, og se om du kan kutte ned på mat som inneholder hvetemel, melk, sukker og gjær. Muligens kan den ustående magen være forårsaket av en ubalanse i mage- tarmsystemet, og da kan det gi slike utslag.

Jeg har nemlig en slik mage selv, og i perioder hvor jeg er flink med kosten (ikke spise brød, og i hvertfall ikke hvitt brød, lite melk, sukker osv), og er nøye med å drikke nok vann og få i meg rå frukt og grønnsaker for å få nok fiber, er magen betydelig bedre. Det er også lurt å drikke/spise Biola pga. stabiliserende melkesyrebakterier. Ellers har jeg nylig begynt på et kosttilskudd som heter Appital, og som skal hjelpe mot slike problemer. Jeg synes det funker litt, men det er for tidlig å si, og effekten skal være ganske bra før jeg orker å bruke det fast, for prisen er ganske stiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei igjen

Jeg tror ikke beina mine hovner opp, det har jeg ikke merket i alle fall. Jeg skrev for noen timer siden at jeg våknet med flat mage, men nå er den stor igjen. Det skjedde rett etter at jeg hadde fortært en mango, men jeg vet ikke om det har en sammenheng. Jeg får vel gjøre som flere av dere sier, legge merke til når det skjer, hva jeg har spist rundt den tid osv. Så får me sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest thundergirl

Halo!! Huff....jg har d helt likt som du beskriver og litt til. Har masse vann i kroppen også! Ingen klær passer, ingen sko passer, ingenting er som d skal være!!! Har slitt m utstående mage i drøyt 1år og d blir bare værre og værre!!! Mèn Nå holder vi på m masse undersøkelser hos endokrinolog på sykehuset. Vært lagt inn 2g for å ta spesielle prøver til faste kl.slett. Og fått no medikamenter som jg måtte ta blprøver for å sjekke(venter på svar). Skal inn på sykehus om 2 uker for å drikke en " søt drikk" ..for så å ta blodprøver!

For ik å glemme d så har jg muligens en stor hjerteoperasjon forran mg pga alvorlig feilmedis!!

HAR ik tid til å være annet enn syk og er drittlei idag kjenner jg!!!

Føler m dg kjære du<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trådstartert har helt sikkert fått legetimen etter over fire år senere. ; ) (tråden er fra 2007)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...